.

De la inceperea operatiunilor pe piața românească, COSMOTE Romania a inregistrat un numar de 531.619 de clienti la sfarsitul lunii iunie, reprezentand o cotă de piață de aproximativ 4%.
 
Prin prisma serviciilor si produselor accesibile lansate, COSMOTE a atras un număr de 256,098 de clienți noi în al doilea trimestru al anului 2006 (aprilie '“ iunie), ceea ce indica reacția pozitivă a pieței față de noul operator. Din cei peste jumatate de milion de clienti, circa 86% sunt utilizatori de servicii preplatite.
 
In prima jumatate a anului 2006, COSMOTE România a înregistrat venituri din servicii de 14.0 milioane euro, iar valoarea EBITDA este de -30.5 milioane euro. Compania a înregistrat o pierdere neta de -44.9 milioane euro, care reflectă investitiile semnificative realizate pentru dezvoltarea activitatilor comerciale mai sus menționate. Blended ARPU (venitul mediu per utilizator servicii cartela si abonament) este de 5.4 euro, si se asteapta sa creasca odata cu marirea bazei de clienti si imbunatatirea acoperirii.

 

(Cifrele reprezintă mil. €, neauditate)

 

 

Q2-06

 

 

Q2-05

 

 

H1-06

 

 

H1-05

 

 

Venituri

 

 

7.9

 

 

1.7

 

 

14.0

 

 

3.1

 

 

EBITDA

 

 

-18.2

 

 

-5.7

 

 

-30.5

 

 

-8.5

 

 

Venituri nete

 

 

-25.8

 

 

-8.4

 

 

-44.9

 

 

-4.6

 

 

'Operatiunea din Romania, inca la inceputul dezvoltarii sale, face progrese semnificative, iar noi alocam resursele necesare succesului sau pe termen lung,' spune Evangelos Martigopoulos, CEO, COSMOTE Group.
 
Investitiile realizate de companie incep sa dea roade si in ciuda pierderilor operationale inerente oricarui start-up, evolutia performantelor COSMOTE se incadreaza in planurile initiale.
 
Respectandu-si promisiunile de la lansarea sa in Romania, COSMOTE a initiat investitii masive in vederea asigurarii succesului sau pe piata si atingerea obiectivelor sale pe termen lung. In primii 3 ani de operare in Romania, investitiile realizate se vor ridica la 450 de milioane de euro si vizeaza in principal extinderea retelei de acoperire, dezvoltarea canalelor de distributie si lansarea produselor accesibile.

Acoperire
In urma unor investitii semnificative in extinderea si modernizarea infrastructurii la nivel national, COSMOTE Romania si-a extins reteaua de acoperire in timp record la 90% din populatie si 75% din teritoriu. Cu scopul de a oferi servicii de telefonie mobila de calitate, COSMOTE Romania isi continua investitiile in dezvoltarea retelei de acoperire astfel incat sa ajunga la acelasi nivel cu ceilalti operatori de pe piata pana la sfarsitul anului 2006.

Retea de distributie
Prin parteneriate strategice și colaborări cu dealeri independenți, COSMOTE și-a extins rețeaua de distribuție ajungând în prezent la peste 540 de magazine în toata țara, față de 260 de magazine la sfarsitul anului 2005. Aceasta reprezinta o crestere cu peste 100% intr-un interval de numai 6 luni. Produsele preplatite sunt distribuite prin peste 10.000 de puncte de vanzare la nivel national. În urma achiziției lanțului de distribuție Germanos, COSMOTE România va beneficia de un avantaj competitiv semnificativ în efortul de a atrage noi clienți și a-și implementa strategia comerciala.
 
Produse si servicii
In numai 6 luni de la lansarea pe piata, COSMOTE a introdus o serie de produse si oferte relevante si accesibile pentru segmentul rezidential, aducand avantaje tangibile utilizatorilor de telefonie mobila. Cateva exemple de produse accesibile pe care COSMOTE le ofera clientilor sai includ printre altele: pe segmentul preplatit, Cartela COSMOTE, cea mai avantajoasa de pe piata, si cartela reincarcabila cu cel mai mic credit de pe piata de numai 3 euro; pe segmentul de abonamente, telefoane gratuite pentru orice plan tarifar, extraoptiunea de 300 de minute pe luna in retea pentru numai 3 euro, servicii de roaming accesibile samd.
 
 
COSMOTE Group, prezent în Grecia, România, Bulgaria, Albania și Fosta Republică Iugoslavă Macedonia, a înregistrat în prima jumatate a anului 2006 venituri operaționale de 1.037 milioane euro, mai mari cu 31% față de aceeași perioadă a anului trecut. Valoarea consolidată a EBITDA a fost de 394.6 milioane euro, înregistrând o creștere de aproape 14% față de primul trimestru al anului 2005. Veniturile nete ale grupului în primul trimestru al anului curent au fost de peste 156.7 milioane de euro.