.

Cosmote România a prezentat la CERF avanpremiera lansării în rețeaua sa a serviciilor de Internet mobil "i-mode", devenite disponibile comercial din 17 mai.

Cu 55 milioane de utilizatori la nivel global, tehnologia i-mode este rivala de succes al vechiului WAP european și fost dezvoltată în Japonia de NTT DoCoMo și exportată în alte 15 țări, inclusiv din Europa, odată cu un model de parteneriate foarte strânse cu producătorii de terminale - cărora operatorul le specifică din start exact ce meniuri și ce butoane să pună în telefoane - dar mai ales cu furnizorii de aplicații și de conținut.

"i-mode este, de fapt, singura tehnologie de Internet mobil care a înregistrat succes până în prezent. Sistemul cu care vine este unic. Pe lângă tehnologie și faptul că este scrisă în limbajul Internetului, HTML (hypertext markup language), ceea ce face foarte simplă dezvoltarea de noi aplicații și adăugarea de conținut nou, i-mode vine și cu un model de business win-win, în care toată lumea implicată în lanțul de furnizare a servicului are de câștigat - fie că e dezvoltator, operator, furnizor de conținut sau client - toată lumea câștigă, cu ajutorul Alianței i-mode", a susținut Nikolaos Tsolas, CEO Cosmote România, pe 10 mai, la "Ziua Comunicațiilor".

Modelul de business al i-mode constă în formarea de parteneriate între operator și furnizorii de conținut internaționali și locali. La nivel global, există peste 100.000 de site-uri i-mode. Conținutul dezvoltat pe aceste site-uri, ca și în cazul României, este specific țării în care serviciul i-mode este disponibil comercial.

"Alianța i-mode este formată din aceste acorduri și parteneriate unice cu furnizorii de conținut și a fost inițiată de NTT DoCoMo, ajungând să includă acum operatori din Franța, Italia, Spania, Germania, Australia, Grecia, Bulgaria și, acum, România", precizează Nikolaos Tsolas.

Grupul Cosmote este deținătorul exclusiv al licenței i-mode pentru Europa de Sud-Est, în țările unde are operațiuni, ceea ce dă serviciilor i-mode o piață potențială de 12 milioane de clienți Cosmote. Grupul a lansat prima oară i-mode în Grecia, în iunie 2004, unde anul trecut a upgradat serviciul la 3G. Bulgaria a lansat i-mode în septembrie 2005, iar acum a venit rândul României să treacă la i-mode.

Serviciul este împărțit pe 12 categorii de conținut - știri, sport, divertisment, financiar etc. Peste acestea, se poate trimite SMS și MMS. Dar cea mai importantă facilitate a i-mode este serviciul de e-mail, complet integrat cu toate facilitățile cunoscute: destinatari multipli, fișiere atașate etc. Transferul datelor prin tehnologia i-Mode se realizează prin comutare de pachete, clienții plătind doar pentru transferul datelor și nu pentru timpul de conectare la Internet.

Oferta pentru România
În România, utilizatorii i-mode au acces la 63 de site-uri oficiale cu informații împărțite pe 12 categorii, direct din meniul i-mode. Partenerii care furnizează conținut pentru i-mode în România includ CNN, EuroNews, Eurosport, Mediafax, Realitatea, Banc Post, Alpha Bank, Diverta, Voxline, Vanguard, Internity, Germanos etc, precum și dezvoltatori de jocuri interactive ca Electronic Arts, Gameloft și Zenops.

Utilizatorii Cosmote au la dispoziție o selecție de 4 telefoane mobile compatibile i-mode: SonyEricsson K550im, Samsung S401i, LG L343i și Sagem my401Ci, numărul acestora urmând să se extindă. Utilizatorii pot opta pentru acces pentru o zi la tarif de 0,12 euro/zi sau să navigheze nelimitat pentru 3 euro/lună, prin extra opțiunea i-mode nelimitat. Tariful pe zi și lunar includ navigarea în portalul i-mode, utilizarea e-mail-ului și iMMS. Accesarea site-urilor oficiale i-mode se face atât gratuit, cât și contra unui tarif al furnizorilor de conținut. Până la 30 iunie 2007, Cosmote oferă gratuit acces la serviciul și toate site-urile i-mode.

Serviciul i-mode este disponibil în 770 de magazine Cosmote, Germanos, Romtelecom, Internity și dealeri exclusivi independenți. Serviciul i-mode este disponibil pentru abonamente și cartele Cosmote. i-mode este disponibil și în roaming în alte țări, în baza acordurilor pentru trafic GPRS.

Cosmote vrea WiMAX
Cosmote vrea să atace și piața de business cu oferte la fel de agresive ca și cele de până acum adresate consumatorilor individuali, a declarat Nikolaos Tsolas, CEO Cosmote România.

Cosmote a lansat prima sa ofertă de telefonie pentru companii cu doar o lună în urmă. "Această ofertă a fost foarte bine primită. Este foarte competitivă, incluzând număr nelimitat de minute în grupuri închise de utilizatori și alte prețuri competitive. În privința părții de date, vom participa în viitoarea licitație WiMAX. De asemenea, lucrăm acum la un parteneriat cu Romtelecom pentru a oferi utilizatorilor de business o soluție integrată totală. Abordarea noastră va fi similară celei de pe piața rezidențială - agresivă și revoluționară", a promis CEO Cosmote România.

Competiția prin preț este strategia de bază a Cosmote România, o companie care a împlinit 18 luni de la lansarea pe piață, timp în care a reușit să atragă 2 milioane de clienți activi, anunțați pe 19 aprilie, reprezentând o dublare a cifrei în numai 4 luni.

"Perspectiva noastră e să câștigăm cotă de piață, să atragem cât mai mulți clienți, cât de curând. Așa că presiunea asupra prețurilor de pe piața telefoniei mobile din România pe care o vom genera va fi una de scădere, ca principal motor de extindere a cotei de piață", a șarjat în final oficialul Cosmote. 

Documentarul video al ediției CERF 2007 acum online pe YouTube.