.

COSMOTE a anunțat pe 19 martie că a câștigat 2,4 milioane de noi clienți în 2007, încheind anul trecut cu o bază de utilizatori de peste 3,6 milioane, cota de piață a operatorului crescand la 16% în doi ani de la lansarea operațiunilor în România.

Circa 800.000 de noi utilizatori s-au alăturat rețelei COSMOTE în al patrulea trimestru (octombrie-decembrie 2007), dintre care peste 23% sunt abonați.

Veniturile totale ale COSMOTE au crescut în 2007 cu peste 255,5%, ajungând la 155,6 milioane euro, față de 43,8 milioane de euro în 2006. În același timp, veniturile aferente ultimului trimestru al anului s-au cifrat la peste 50 de milioane euro, în creștere de aproape 3 ori comparativ cu perioada similara a anului 2006.

În același timp pierderile companiei au fost de 118 milioane euro în 2007, cu 29% mai mult decât în 2006. Ultimul trimestru al anului a consemnat de asemenea o pierdere de 53,2 de milioane de euro, față de 25,4 de milioane în ultimele trei luni din 2006, în condițiile în care operațiunile COSMOTE din Bulgaria, Macedonia și Albania au înregistrat chiar o dublare a profiturilor, potrivit Wall Street Journal.

COSMOTE a investit anul trecut peste 201 milioane de euro, investițiile în infrastructură având cea mai mare pondere. Compania oferă în prezent acoperire pentru 98,2% din populația României și 87,5% din teritoriu.

EBITDA a atins  - 39,2 milioane de euro în 2007, o îmbunătățire de 40% comparativ cu rezultatul obținut în 2006. În ceea ce privește rezultatele aferente ultimului trimestru al anului, EBITDA a atins -11,8 milioane de euro în octombrie-decembrie 2007, față de -19,4 milioane în aceeași perioadă din 2006.

Germanos a continuat să fie un element cheie în creșterea cotei de piață a COSMOTE România, numărul de abonamente realizate prin aceștia crescând cu 144,2% în ultimul trimestru al anului 2007, comparativ cu perioada similară din 2006.