.

Microsoft a lansat pe 14 aprilie, în România, Business Productivity Online Suite (BPOS), setul de soluții tehnologice de mesagerie și colaborare digitală dedicate eficientizării afacerilor firmelor mici și mijlocii, în genere. Liderul software oferă acum mai mult decât Software as a Service (SaaS), mai precis Software+Services, pentru simplificarea utilizării accesului la tehnologie a firmelor, fără ca acestea să depindă de o investiție anticipată. BPOS include, la pachet, comunicații dinamice, cu disponibilitate ridicată, securitate extinsă și administrare IT simplificată. Astfel, firmele au posibilitatea de a controla accesul la date și gestionarea utilizatorilor, facilitând aplicarea politicilor de business și respectarea standardelor de calitate din domeniul lor de activitate. Prin această nou ofensivă, Microsoft intră în competiție dar și colaborare (co-opetiție) cu mari jucători de piață ca Google, Citrix, Novell, Adobe, WebEx, IBM, Cisco, VMWare, Oracle și SAP. Meciul se anunță a fi de mare anvergură și, sperăm noi, în beneficiul utilizatorilor de business.

Cum îi convingem pe proprietari să redevină chiriași?

Principala provocare pentru echipa Microsoft din România este să-i convingă indubitabil pe concetățenii noștri cu un atât de egocentric spirit de proprietate (de la cel imobiliar până la cel de colecționari conturi bancare în afara țării) să devină chiriași digitali, din postura actuală de șefi peste tehnologiile lor dezvoltate in house. Dacă rezolvă această problemă de comportament și mentală, Microsoft poate spune că a dat lovitura, transformând definitiv etapa digitală într-o nouă epocă, cea virtuală, bazată pe cloud computing. Aceasta este tendința globală, însă trebuie să admitem faptul că noi (românii) avem o relativă întârziere în adopția celor mai eficiente practici de afaceri în IT&C.

„Prioritatea Microsoft România în următorul an fiscal (cu începere de la 1 iunie 2010) va fi cloud computing-ul", a anunțat CEO-ul Microsoft România, în cadrul conferinței de lansare oficială a BPOS în țara noastră. Tatomir consideră soluțiile cloud computing ca o platformă de business ce oferă software și soluții IT profesionale prin intermediul Internetului. „Beneficiile cloud computing sunt multiple, atât la nivel macroeconomic, cât și la nivel microeconomic. Aparent, îndreptarea companiilor către cloud computing poate însemna diminuarea departamentului IT și se pune întrebarea cum poate crea locuri de munca la nivel macroeconomic. Soluția constă în faptul că orice inovare creează multe oportunități de business în segmente la care astăzi nu ne gândim", susține Tatomir.

Contextul ne este însă favorabil acum: vorbim de o piață autohtonă de aprox. 300.000 de companii mici și mijlocii. Apetența acestora pentru mediul online a crescut, acest lucru fiind probat de nivelul de creștere a traficului pe Internet și de numărul tot mai mare de portaluri active de business. Cu o calitate a conexiunii Internet de mare viteză ce ne plasează pe locul 6 in lume, cu un nivel de penetrare a numărului de terminale mobile ce depășește 120% și care asigură acoperire națională, România deține infrastructura necesară acestui nou model de tehnologie, consideră oficialii Microsoft România.

„Business Online Services este un nou model de business pentru Microsoft. Este unul dintre pașii majori realizați în direcția Cloud Computing, cu focus pe flexibilitate, fezabilitate și productivitate", susține Valentina Ion, Information Worker Business Group Lead, Microsoft România. Astfel, beneficiind de tehnologii de ultimă generație și de o implementare rapidă, firmele pot maximaliza resursele IT și pot reduce investițiile în infrastructură. Prin funcționalități complexe (Portal, ECM, Collaboration, Comunicații unificate, Conferințe web etc.) și integrare facilă și eficientă a infrastructurii existente, firmele au acces la operațiuni securizate și productivitate crescută cu costuri mult mai reduse decât cele dezvoltate în varianta in house. Setul BPOS include soluțiile Exchange Online, SharePoint Online, Office Communications Online și Office Live Meeting, fiind disponibil în două versiuni: standard și dedicated.

Ce ne oferă BPOS?

BPOS oferă firmelor comunicații dinamice, cu disponibilitate ridicată, securitate extinsă și administrare IT simplificată. Ce înseamnă aceasta? Posibilitatea de a controla accesul la date și gestionarea utilizatorilor, facilitând aplicarea politicilor de business și respectarea standardelor de calitate din domeniul lor de activitate. Prin performanță, scalabilitate și securitate, BPOS furnizează aplicații și sisteme critice necesare organizațiilor cu necesități tehnice riguroase. „Acum, clienții au posibilitatea de a crea un mediu de comunicare și colaborare pentru toți angajații, fie ei mobili sau rezidenți. BPOS e o soluție ce permite acces atât din biroul firmei, cât și din teritoriu, atunci când ești în deplasare și trebuie să te sincronizezi cu echipa centrală. BPOS este o soluție pretabilă de la distribuție la retail, sectorul public, profesii liberale până la telemarketing sau manufacturing.", susține Valentina Ion.

Beneficii pentru companii mici (5-24 PC-uri)

Micro-întreprinderile își pot mări productivitatea prin implementarea celor mai recente tehnologii de comunicare și colaborare: Exchange Online, SharePoint Online, Live Meeting și Office Communications Online oferă soluții complexe de mesagerie, colaborare, conferințe web și prezență IM (Instant Messaging) centralizată.

Beneficii pentru companii medii (25-499 PC-uri)

Modelul Software as a Service (SaaS) permite companiilor mijlocii să-și reducă semnificativ costurile operaționale fără investiții anticipate, minimalizând în același timp riscurile și costurile de upgrade.

Beneficii pentru companii mari (cu peste 500 PC-uri)

Companiile mari ce-și doresc sa regândească partea de operațiuni și să atingă un nivel ridicat de eficientizare și optimizare a bugetului, mai ales în actualele condiții de criză, găsesc în BPOS soluția optimă pentru la aceasta probleme. BPOS oferă marilor companii o infrastructură completă de comunicare și colaborare, adresându-se nevoilor complexe de mesagerie, colaborare și comunicare în timp real, oferind simultan protecție crescută împotriva spam-ului și a mesajelor nesolicitate.

Prezența BPOS în România

BPOS a fost disponibilă la noi în faza de trial, încă din luna noiembrie 2009. În aceasta perioadă, Microsoft a colaborat cu partenerii săi într-un program de pregătire tehnologică, de marketing și de vânzări. În colaborare cu cei 6 Parteneri Premium (Brinel, CG&GC, Crescendo, Essentials, Eta2U, GeCAD Net) și cu un Partener Regional (CEOD - Central Europe On Demand), au fost identificate deja primele oportunități de afaceri, clienții ce testează în prezent produsul dorind să realizeze deja tranziția către online și cloud imediat ce suita este disponibila oficial în Romania. Astfel, Microsoft a înregistrat peste 260 de clienți în perioada de trial, majoritatea provenind din companii mici, cu mai puțin de 25 de PC-uri, cel mai solicitat serviciu fiind e-mail, în deplină concordanță cu necesitățile globale ale companiilor.

Răspunsul primit în perioada de trial a fost eminamente pozitiv, clienții Microsoft apreciind facilitatea că aceste servicii le oferă acces la tehnologie premium fără ca ei să mai depindă de o investiție anticipată. Apoi, cheltuielile cu tehnologia sunt considerate a fi operaționale și se plătesc în funcție de consum, fără a fi nevoie de investiție de capital ce trebuie planificată în avans. Încă din perioada de trial, partenerii Microsoft au vizat companiile mici și mijlocii, primele organizații lovite de recesiunea economică actuală.