Numărul copleșitor al dovezilor că chat-room-urile nemonitorizate servesc pe post de
paradisuri pentru agresorii sexuali a fost invocat de Microsoft pentru închiderea, în septembrie, a camerelor de
chat MSN în majoritatea țărilor din Europa, Orientul Mijlociu, America Latină și Asia. Organizațiile de protecție
a tinerilor au aplaudat decizia. În Marea Britanie, unde 1 milion de utilizatori accesau lunar, în medie,
chat-room-urile MSN, acestea au intentat cel puțin 26 de procese de răpire sau viol asupra copiilor de către
pedofili ce și-au găsit victimele pe chat-room-uri. 'Dacă ajungi, ca Microsoft, la concluzia că ai furnizat o nouă
cale pedofililor, atunci ar trebui, din punct de vedere moral, să o închizi. Pedofilii vor merge în alte
chat-room-uri, dar închiderea acestora rămâne la latitudinea furnizorilor', declară un reprezentant NCH, citat de
TIMEeurope.com. Există vreo cale de a-i proteja pe copiii online, în afară de închiderea chat room-urilor? Multe
companii Internet au decis că o metodă cât de cât eficientă de a-i îndepărta pe agresorii sexuali este aceea de a
cere membrilor chat-room-urilor să se înregistreze și să plătească. Utilizatorii trebuie să plătească o taxă de
înscriere, numărul cărții de credit și informații personale care pot fi apoi folosite la identificarea autorului
oricărui abuz viitor. Chiar și Microsoft va cere pe viitor în unele țări, inclusiv SUA, Japonia și Canada,
asemenea taxe de abonament, între 2-10 USD pe lună, pentru acces la MSN chat-rooms. De ce nu au aplicat aceeași
măsură și în celelalte țări? Motivul invocat de Microsoft a fost diferența de volum de utilizare, care, în țările
europene de exemplu, a făcut să prevaleze considerentele de siguranță. Acesta sună mai degrabă a temei de afaceri
decât a temei etic, s-au grăbit să sublinieze rivalii Microsoft. Ei au arătat că chat-room-urile închise pierdeau
bani, pe când cele americane, care rămân deschise, sunt potențial lucrative. 'Microsoft a suferit ceva gen o
lovitură de PR', apreciază reprezentanții Freeserve, principalul furnizor de Internet din Marea Britanie,
catalogând tactica Microsoft drept 'o problemă comercială deghizată într-o problemă morală'. MSN a pierdut cca.
48 mil. USD în trimestrul 2, așa că e de așteptat ca firma să treacă, pe viitor, de la serviciile susținute din
publicitate la servicii susținute prin abonament.