.

Interviu cu Dan GÂRLAȘU, Senior Account Manager Cisco România.

C@M: Care este avantajul competitiv al echipamentelor Cisco pentru piața românească de networking și Internet?
Dan Gârlașu: Aș spune că tradiția de 20 de ani pe care Cisco o are în domeniul IP reprezintă un argument forte în favoarea avantajului competitiv. În același timp stabilitatea financiară deosebită, chiar și în perioada de criză de la începutul anilor 2000, i-a permis companiei să continue investițiile în cercetarea și dezvoltarea de produse noi.

C@M: Cum va diferențiați de competiție - care sunt principalele atu-uri?
Dan Gârlașu: Diferențierea provine din calitatea produselor, performanță și modelul de suport tehnic. Nu în ultimul rând, brand-ul Cisco este unul din cele mai apreciate din lume.

C@M: Ce model de business aplică Cisco în România?
Dan Gârlașu: Modelul de business este indirect. Soluțiile și produsele se livrează prin canalele autorizate de distribuție, integrare de sistem, parteneri globali și operatori de comunicații. Partenerii din România se împart în Gold Certified Partner (IBM România), Silver Certified Partner (Datanet Systems), Premier Certified Partners (Advanced Network Technologies, Crescendo Int., Cronus Ebusiness, HP România, Intrarom, Romsys și S&T România) și Gobal Partner (Equant România).

C@M: Cum vedeți piata de networking din România și poziționarea Cisco în peisajul ei?
Dan Gârlașu: Piața de networking este în plină dezvoltare, pentru că Internetul devine indispensabil atât afacerilor de orice dimensiune, cât și consumatorilor. Cisco este bine poziționat în acest peisaj, cu soluții pentru domeniul corporate/enterprise, al IMM-urilor, dar și pentru operatorii de rețele.

C@M: Care sunt valorile brandului Cisco recunoscute în România?
Dan Gârlașu: Calitate, seriozitate, promovarea Internetului și a tehnologiilor IP pentru eficientizarea întreprinderilor.

C@M: Reprezintă sectorul telecom o țintă predilectă pentru Cisco?
Dan Gârlașu: Într-adevăr, sectorul telecom reprezintă o țintă predilectă pentru Cisco cu soluții de voce peste IP, de semnalizare SS7, de interconectare între operatori, wireless LAN, infrastructură de backbone și securitate.

C@M: Cum comentați avalanșa de firme înregistrate pentru prestarea de servicii de comunicații? Câte dintre acestea vor rămâne pe piață?
Dan Gârlașu: Liberalizarea comunicațiilor de voce reprezintă o oportunitate majoră. E legitim interesul întreprinzătorilor de a încerca să folosească această oportunitate pentru dezvoltarea unei afaceri și evident primul lucru și cel mai ușor este înregistrarea în vederea prestării de servicii. Dar de la o idee și până la materializarea unui serviciu pentru clienți este cale îndelungată, care necesită printre altele, construirea unui plan de afaceri realist și solid care să poată eventual atrage finanțarea proiectului. Definirea și lansarea serviciului în sine necesită o pregătire atentă și eforturi deosebite legate de branding, poziționare în piață, segment țintă, momentul lansării etc. Poate de aceea nu apar la fel de multe servicii noi pe cât există înregistrări de firme.

C@M: În afara echipamentelor Cisco, ce reprezintă echipa Cisco pe care o coordonați la București?
Dan Gârlașu: Echipa Cisco din București se identifică și cu programul educațional Cisco Networking Academy care se derulează în peste 100 de instituții de învățământ din întreaga țară.

C@M: Care sunt principalele obiective pentru Cisco România și Moldova în 2004?
Dan Gârlașu: Principalele obiective sunt legate pe de o parte de păstrarea poziției de leader în domeniul comunicațiilor de date și, pe de altă parte, de promovarea și finalizarea de proiecte care implică tehnologiile noi, în special telefonie IP, stocare, comunicații optice și securitate.