.

Cunoscutul producător de PC-uri, Dell, se pregătește să prezinte la sfârșitul acestui an un nou program de vânzări de electronice de larg consum, în cadrul căruia vor fi disponibile și 2 noi tipuri de produse: un player audio portabil și o linie de televizoare LCD.
În afară de computere, Dell și-a folosit brand-ul în crearea unui număr limitat de produse, cum ar fi imprimante, switch-uri pentru rețele, proiectoare sau dispozitive de stocare USB. Însă compania, al cărei magazin online pune la dispoziția utilizatorilor o varietate de produse oferite de către alte brand-uri, speră ca prezentarea noilor produse sub propriul nume să ducă la creșterea cifrei de afaceri în perioada imediat următoare lansării acestora pe piață. Unul dintre primele dispozitive disponibile în cadrul acestui program va fi un MP3 player portabil ce va folosi ca mediu de stocare un harddisk cu o capacitate de 15 Gb, afirmă surse din cadrul companiei. Player-ul va intra în competiție alături de celelalte dispozitive de acest gen existente deja pe piață, cel mai cunoscut dintre acestea fiind iPod, produs de către compania Apple Computers. Dell vinde acest player în propriul magazin online și este de așteptat să continue cu comercializarea acestuia după debutul propriului său produs.
Viitoarea serie de televizoare LCD va include 2 modele: unul cu diagonala de 17 inch, iar cel de al doilea va dispune de o diagonală de 30 inch. Și în acest caz, Dell va continua să comercializeze produsele similare oferite de către celelalte companii. Este puțin probabil ca în viitorul apropiat compania să prezinte noi detalii despre aceste dispozitive, în schimb, însă, specialiștii așteaptă detalii despre producția a două noi handheld-uri din seria Axim.
Primul dintre acestea va reprezenta o variantă slim, intitulată Axim X3, iar cel de al doilea, un nou model wireless. Reprezentanții Dell au refuzat să comenteze asupra noilor produse. Dar directorii executivi, printre care Michael Dell, CEO, sau Kevin Rollins, președintele companiei, au arătat în nenumărate rânduri în trecut interesul companiei privind player-ele audio, handheld-urile wireless și televizoarele LCD.
Extinderea vânzărilor de dispozitive electronice de larg consum reprezintă un domeniu în cadrul căruia compania speră să crească cifra de afaceri la 60 miliarde USD în următorii ani. Deși Dell va căuta să câștige o mare parte din piața produselor electronice, este puțin probabil ca eforturile companiei să fie la fel de pline de succes ca cele ale unor mari competitori existenți deja pe piață, cum ar fi Gateway, care va lansa 50 de noi produse numai în decursul acestui an - mare parte dintre acestea reprezentând chiar produse electronice de larg consum.
Pe lângă vânzarea noilor sale produse ca dispozitive de sine stătătoare, probabil că Dell le va adăuga posibilități de interconectare cu propriile PC-uri. Brooks Gray, analist în cadrul Technology Business Research (TBR), a afirmat în cadrul unui raport recent că strategia Dell de interconectare a propriilor produse se va extinde în următorii ani. 'Există o strategie de bază în inițiativa legată de televizoarele Dell cu ecran plat. Așa cum industria a preconizat cu mulți ani în urmă, locuințele se vor transforma în cele din urmă într-un mediu al interconectării dintre produsele electronice de larg consum și computere. Dell, ca de altfel și alte companii concurente, plănuiește să își extindă investițiile în acest domeniu. În următorii trei ani, TBR preconizează că compania va începe să interconecteze tot mai multe produse electronice de larg consum cu propriile computere, oferind soluții atractive pentru viitoarele locuințe 'rețelistice'. Sony ar trebui să fie cea mai îngrijorată de intrarea Dell pe piața TV.' Între timp, Dell dorește să prezinte pe piață un PC Media Center ce va avea la bază software-ul oferit de către Microsoft, Windows XP Media Center Edition 2004. Acesta are numele de cod Harmony și va apărea pe piață la începutul lunii noiembrie a.c.