.

Vrând-nevrând și d.voastră sunteți implicați zilnic în jocul informativ, la vedere, al mass media sau în mișcările de scenă ale acelorași medii. Pe lângă falimentul (intrarea în insolvență) sau închiderea mai multor ziare, reviste, posturi de radio, website-uri și alte canale informative, fapte firești într-o economie capitalistă, de criză, asistăm la degradarea fără precedent a actului de informare publică. Fără cel mai elementar bun-simț, canalele tv dau tonul unei deșănțări depline, atitudine preluată de ziare, reviste și culminând cu site-urile web și multe bloguri ajunse depozitarele unor forme unice de limbă română de cartier mărginaș. Această duhoare umple spațiul public și pune lumânarea pe coliva depresiei noastre naționale.

O presă scăpată de sub auto-control

Nici prin gând nu-i putea trece cuiva, cu numai câteva luni, în urmă că numeroase publicații "cu nume" ce au beneficiat de milioane de euro din finanțări dubioase, ajutate din plin și de banii pieței de publicitate, își vor închide porțile pentru totdeauna. Nu e cazul să analizez această stare, dacă autoritățile nu doresc să pună capăt spălării oficiale de bani, nu vor să deschidă dosarele corupției de la vârful statului, e calculul celor care ne conduc, nu numai de azi, dar și de ieri. Când credeam însă că "despre morți numai de bine", iată ce aflăm. Cică foștii jurnaliști de la Academia Cațavencu lansează revista Kamikaze. În spiritul lor șturlubatec-anti-securistic, foștii jurnaliști de la Academia Cațavencu, ce au părăsit echipa săptămânalului la începutul lui martie 2010, vor lansa revista Kamikaze, într-un tiraj de 60.000 de exemplare, la prețul de 2,5 lei, susține Cătălin Prisăcariu pentru Mediafax. Numele noii publicații e foarte nimerit pentru viitorul poporului român, mai ales pe aceste vremuri, cu condiția ca marea masă să mai și înțeleagă semnificația titlului nipon. Ca să trecem de la privat la stat, Radioul Public și ANAT au semnat un parteneriat de promovare a turismului românesc. E vorba despre un parteneriat pentru promovarea și susținerea proiectului "2010 - Anul turismului românesc", ce va debuta cu promovarea Târgului de turism "Holiday Market", de la Palatul Parlamentului, între 18-21 martie. Ceva bani mai curg la Radoul public și dinspre oamenii din turism, să trăiască și să mai dăruiască!

Nici în plan internațional nu se respiră mai bine

O știre românească cu iz internațional (cică): varianta românească a revistei OK va fi lansată pe 12 martie la București. Drept să spun, n-am auzit până acum de revista OK, îmi recunosc limitele culturale, însă lansarea din 12 martie și apariția bilunară, într-un tiraj de 75.000 de exemplare fac deja din noua revistă un titlu ce merită respectat. Măcar prin faptul că apare pe mormintele a mai multor canale media ce și-au închis ochii pentru totdeauna. Mai mult, conținutul OK va fi majoritar internațional, conform celor de la Adevărul Holding, deținătorul licenței românești. Asta a găsit de cuviință să finanțeze echipa de la Adevărul și dl. Patriciu, încă o revistă platfus despre "celebritățile de-o zi" internaționale. Va ține asta de foame cuiva? Nu cred, însă decizia cu "OK" spune multe despre <strategia> grupului Adevărul (în ciuda auto-proclamatei sale poziții de lider al ziarelor quality): investițiile în cultura prostiei poate aduce profituri pe vremuri de bejanie. Nici BBC nu se simte prea bine, închizând 200 de site-uri pentru a da concurenților posibilitatea să se dezvolte, motivează oficialii britanici. Astfel, Erik Huggers, Digital Chief al BBC, anunță închiderea a 200 de site-uri ale corporației, strategie despre care a declarat că nu este doar un exercițiu de "curățare" a portofoliului digital al companiei, ci o restructurare ce îi va ajuta pe rivali, informează Media Guardian. Ce suflet generos! Declarația acestuia seamănă, păstrând proporțiile cu retragerea CEU (Central European University) - finanțată de Soros de pe piața educațională românească, pretinzându-se restructurarea strategiei, nu eșecul unei investiții educaționale rămase fără răspuns la București. Îmi pare rău de CEU, de care sunt legat emoțional, fiind unul dintre cei 5-6 români care am fost invitat în 1991 la Praga să punem bazele, alături de alte câteva zeci de est-europeni, acestei universități unice în regiunea CEE. În final, traversând Oceanul, Apple a difuzat prima sa reclamă TV pentru iPad în timpul Galei premiilor Oscar. Nu s-a gândit deloc rău nenea Steve Jobs, ținând cont de audiență, informează The Guardian. Poate că actorii și vedetele super-decoltate vor folosi noul iPad cu ecran super-colorat, pentru că oamenii serioși vor citi în continuare de pe Kindle-ul lui Amazon. Asta e numai opinia noastră!