.

Ghidul metodologic pentru profesori pentru disciplina 'žCompetența în receptarea Mass-Media', disciplină aflată în curricula Ministerului Educației și Cercetării (MEC), scris de Dorina Chirițescu și Angela Teșileanu, a fost lansat pe 7 decembrie 2005, la sediul ArCub din Capitală. Inițiatorii proiectului MediaSis, care are ca scop educarea antimanipulare a elevilor de liceu și a profesorilor, sunt Agenția de Monitorizare a Presei, Academia Cațavencu, (AMP), Ambasada Statelor Unite ale Americii și Open Society Institute, Budapesta.

Președintele AMP, Mircea Toma, a declarat că manualul este destinat 'ždezvoltării spiritului critic al cetățeanului atunci când este asaltat de produsele mass-media', fie ele scrise sau audiovizuale. Modelul după care s-a realizat și gândit proiectul a fost unul german. În liceele din Germania 'žse predă rezistența împotriva manipulării mass-media, dar se și studiază estetica televiziunii', a mai spus Mircea Toma. 'žUn public educat astfel mă aștept ca în timp să descurajeze telenovelele și astfel calitatea generală a informației transmise prin mass-media să crească'. Impactul proiectului asupra elevilor este unul benefic, dar care se va vedea doar peste mulți ani, atunci când publicul va fi unul exigent, critic, care știe cum să se raporteze la realitate. În prezent, proiectul social de educare a tinerilor în domeniul mass-media se află în stadiul de a fi predat ca disciplină aflată în curricula MEC, în 120 de licee din întreaga țară, de care beneficiază un număr de aproximativ 3000 de elevi. Ghidul, precum și manualul, a fost publicat la editura Humanitas Educațional.