.

Prezențe în România:
China:

    • Huawei: 3G, soluții optice
    • ZTE: proiecte de peste 100 milioane USD în România

     

  • Coreea de Sud:

     

    • Samsung în România: 14 noi terminale în 2004
    • LG vrea prima poziție până în 2008

     

  • Taiwan

     

    • BenQ - liderul mobilității în Taiwan

     

  • Japonia
    • Brother sau stilul de lucru inovativ

     

 

Huawei: 3G, soluții optice

Înființată în anul 1988, Huawei Technologies reprezintă o companie de tehnologie înaltă specializată în cercetare și dezvoltare, producție și marketing al echipamentelor de comunicații, ce furnizează soluții de rețea personalizate pentru operatorii telecom din întreaga lume. Produsele Huawei pot fi segmentate în următoarele categorii: rețea fixă, rețea mobilă, comunicații de date, rețea optică, software & servicii și terminale - cuprinzând de la switchuri, rețea de acces integrată, NGN, xDSL, transport optic, rețea inteligentă, GSM, GPRS, EDGE, W-CDMA, cdma2000, până la seria completă de rutere și switch-uri LAN, videoconferință, terminale pentru alte domenii cheie ale tehnologiei telecom. Clienții Huawei sunt China Telecom, China Mobile, China Netcom, China Unicom, dar și BT, NEUF, AIS, Telefonica, SingTel, Hutchinson Global Crossing, PCCW HKT, Sunday, Etisalat (UAE), Telemar (Brazilia), Rostelecom (Rusia) etc.

Vânzările contractate de Huawei în 2003 au atins valoarea de 3,83 miliarde USD, cu o creștere anuală de 42%. Pentru a sprijini operațiunile globale, Huawei a deschis 50 de reprezentanțe în toată lumea. În plus, au fost construite câteva centre de cercetare în Dallas, Bangalore, Stockholm, Moscova, Beijing și Shanghai. Produsele Huawei se comercializează în 50 de țări, inclusiv în Germania, Franța, Marea Britanie, Spania, Rusia, Brazilia, Thailanda, Singapore și Egipt.

În 2003, Huawei a decis să deschidă un nou birou în România, iar anul acesta, reprezentanța de aici a devenit centrul operațiunilor pentru întreaga regiune Europa Centrală și de Est. Ca urmare, sprijinul pentru proiectele din România este unul substanțial, iar experiența și nivelul de cunoștințe al tehnicienilor și inginerilor români sunt într-o continuă creștere datorită numeroaselor proiecte implementate în această regiune. În ultimele luni, Huawei a prezentat în România aplicațiile sale de rețea de generație viitoare cu cele mai recente echipamente de standard DSL 2+ (o soluție ideală pentru acces broadband prin fir la bucla locală și platforma bogată în servicii) și soluții de rețea 3G.

În timpul Conferinței „Local Loop", Huawei a prezentat o soluție completă 3G bazată pe tehnologia de standard R4 (inclusiv noile terminale Huawei). La începutul lunii noiembrie, Huawei va aduce în România un nou set de echipamente care vor demonstra capacitățile soluțiilor optice.

Din rândul celor 22.000 de angajați Huawei, 46% sunt angajați în centrele de cercetare și dezvoltare (R&D). În fiecare an, Huawei a investit 10% din profitul vânzărilor în R&D. Pe partea de management al produselor și marketing, Huawei pune mare accent pe colaborarea cu parteneri de vârf din industrie, precum Texas Instruments, Motorola, Microsoft, Intel, Qualcomm, Sun Microsystems etc. Începând din 1997, IBM, Towers Perrin, the Hay Group, PwC și FhG au devenit consultanți Huawei pe probleme de management de corporație, managementul resurselor umane, management financiar și controlul calității.

ZTE: proiecte de peste 100 milioane USD în România

Compania ZTE este liderul chinez în producția de echipamente de telecomunicații și de servicii pentru rețele. Compania oferă tehnologii de ultimă oră și soluții integrate orientate către cerințele clienților. ZTE produce și dezvoltă o gamă largă de soluții tehnologice, de la soluții de telefonie fixă la cele de telefonie mobilă și 3G (atât UMTS, cât și CDMA 2000). Compania deține în portofoliu tehnologii de acces la Internet (xDSL, acces radio de bandă largă și soluții bazate pe fibră optică), soluții de transport optic (SDH, CWDM și DWDM), soluții pentru servicii cu valoare adăugată (SMS, MMS și SMS în rețele de telefonie fixă) și nu în ultimul rând, surse de alimentare.

La nivel internațional, ZTE are sucursale în mai mult de 50 de țări, produsele sale acoperind peste 70 de state ale lumii, cele mai noi piețe fiind cele din Africa, Arabia Saudită, Asia și în Europa Centrală și de Est.

În septembrie 2004, corporația a lansat în premieră serviciul 3G din Tunisia, ca urmare a semnării contractului de dezvoltare a rețelei 3G. În aceeași lună, ZTE a câștigat contractul de furnizor exclusiv de echipamente de telecomunicații pentru operatorul Saudi Telecom din Arabia Saudită. De asemenea, ZTE a semnat contracte strategice pentru implementarea CDMA în Egipt, Algeria, Kuweit, Indonesia, Nepal, India, Indonesia, Mongolia și Rusia. În Vietnam, ZTE va construi pentru compania Vietnam Power Telecom rețeaua CDMA2001X, care va acoperi cele mai importante 13 orașe din țară. În Ungaria, operatorul Invitel a contractat ZTE în privința modem-urilor ZXDSL 831 A, servicii pentru telefonie fixă, dial-up și servicii de ISDN și ADSL. Totodată, soluția 3G cu tehnologie WCDMA oferit de ZTE a trecut cu brio testul unuia dintre cei mai importanți operatori din Spania, Telefonica.

Afacerile internaționale ale ZTE Corporation dețin o poziție cheie în strategia companiei: în 2003, circa 20% dintre venituri provenind din piața internațională, respectiv peste 600 milioane USD. Realizările se datorează atât celor 18.000 de angajați, cât și investițiilor masive în cercetare și dezvoltare.

În România, ZTE are acum multe proiecte în derulare. Corporația este principalul furnizor de echipamente electronice și soluții tehnice pentru rețeaua națională bazată pe tehnologia softswitch a companiei POSTelecom.

ZTE va deschide în România, de asemenea, un centru de producție, cercetare și dezvoltare, ce va deservi întreaga Europă de Est și regiunea balcanică.

Proiectele ZTE în România totalizează peste 100 milioane USD. În funcție de oportunități, tipuri de proiecte, dar și de dezvoltarea pieței telecom interne, investițiile viitoare pot avea valori foarte mari. Astfel, compania estimează pentru 2004 un volum de vânzări în România de aproximativ 150 milioane USD. În privința industriei românești de comunicații mobile, ZTE este interesat și în implementarea soluției 3G.

Samsung în România: 14 noi terminale în 2004

Compania Samsung Electronics este prezentă în România de 13 ani, timp în care brandul "Samsung" a devenit unul dintre cele mai populare și mai apreciate în rândul cumpărătorilor. Pe piața autohtonă, Samsung are o oferă variată: de la telefoane mobile și aparate electronice și electrocasnice, la monitoare, componente pentru calculatoare și imprimante laser. Aparatele electronice și electrocasnice sunt distribuite prin Genco Electric, telefoanele mobile, prin Hat Group Co., iar componentele și ecranele pentru calculator, prin Deck Computers International.

"Încă de la intrarea pe piața din România, activitatea Samsung a fost într-o creștere continuă, impulsionată de interesul manifestat de cumpărători pentru această marcă. Ca o consecință firească, prioritatea companiei Samsung pentru România a devenit satisfacerea nevoilor consumatorilor și oferirea unor produse care să răspundă perfect acestor cerințe", declară Mihaela Rențea, Samsung Brand Representative, România.

Telefoanele mobile Samsung au început să fie importate oficial în România anul trecut, prin HAT Group Co. În mai puțin de un an și jumătate, terminalele Samsung au ajuns să fie una dintre primele opțiuni ale românilor, în special pe segmentul premium.

"În acest moment Samsung de află pe locul 3 în lume în materie de telefoane mobile. Piața românească confirmă tendința ascendentă internațională, ba chiar depășește unele așteptări, marca Samsung reușind să devină, în numai un an, prima opțiune pentru cumpărătorii din segmentul medium și high-end", spune Doru Orășelu, Marketing Manager, HAT Group Co. Cum a fost posibil acest lucru? "Calitatea și designul inovator al telefoanelor mobile Samsung, precum și tehnologia de top încorporată, împreună cu o politică agresivă de marketing au contribuit semnificativ la succesul obținut", mai spune Doru Orășelu.

"Obiectivul nostru este să oferim consumatorilor oportunitatea de a fi în pas cu tot ce înseamnă tehnologie de ultimă oră. De aceea, portofoliul Samsung conține o gamă largă de modele, cu funcționalități complexe, cum ar fi telefoane mobile cu cameră de mare rezoluție încorporată, segment în care Samsung este lider", mai spune Doru Orășelu. Pentru ca acest obiectiv să devină realitate, HAT și Samsung își propun să continue seria de lansări de noi modele, urmând ca până la sfârșitul anului 2004 portofoliul să cuprindă nu mai puțin de 14 modele de telefoane mobile cu tehnologii inovatoare.

O parte din noile modele se află deja pe piață, specialiștii considerând că pot îndeplini până și cerințele celor mai exigenți utilizatori. SGH-D410, lansat de curând, este cel mai avansat mobil cu tehnologie slide-up și cameră încorporată, cu un ecran ce redă imagini în nu mai puțin de 262,144 de culori, constituind o premieră pe piața celulalelor din România. SGH-E800 (foto) este un alt model inovator, integrând pentru prima dată într-un telefon mobil, pe lângă tehnologia slide-up, funcția Voice Clarity, care asigură conversații clare, reducând zgomotul de fond, adăugate camerei VGA cu blitz integrate.

SGH-P510 sau D100, telefoane sofisticate cu clapetă, sunt ideale pentru oamenii de afaceri, în timp ce E710 și X450, adresate celor care doresc să fie în pas cu moda, uimesc prin design și caracteristici tehnice unice pe piață.

Lansările telefoanelor mobile Samsung vor continua până la sfârșitul anului, pentru a întregi portofoliul de succes actual, unul dintre cele mai bogate din segmentul telefoanelor premium. "Angajamentul față de consumatori ne îndeamnă să lansăm numai produse de top, cât mai variate. Nu ne permitem să ignorăm poziția de lider", spune Doru Orășelu, "de aceea intenționăm să mergem mai departe în același ritm susținut!"

LG vrea prima poziție până în 2008

LG Electronics România a fost înființată recent ca o companie locală. Într-o primă etapă s-a lucrat la implementarea infrastructurii sistemului IT și a organizării operaționale. Viziunea LG este aceea de a deveni un brand național premium cu cea mai mare cotă de piață până în 2008. Strategia de business a LG Electronics România vizează 3 tipuri de management, și anume Field Management, Trust Management și Partnership Management.

La nivel mondial, viziunea LG Electronics este de a deveni un adevărat lider în industria digitală care să își satisfacă clienții prin oferta de produse digitale și servicii novatoare. Viziunea pe termen mediu și lung este de a se clasa printre primii 3 producători mondiali de electronice, tehnologia informației și telecomunicații până în 2010. Astfel, LG adoptă filosofia „Great Company, Great People" în cazul căreia o companie mare naște oameni mari și urmărește 2 strategii de dezvoltare ce implică „inovație rapidă" și „creștere rapidă". În acest sens, LG își dorește să asigure 3 valențe de leadership, în privința produselor, a pieței și a oamenilor.

În această toamnă, LG va lansa în România o gamă variată de produse de înaltă tehnologie în materie de electronice și de produse casnice și e foarte important de menținut faptul că majoritatea produselor LG au la bază cea mai performantă tehnologie.

În plus, LG Electronics lansează și două modele de telefoane mobile – G7100 și G7050. E momentul să ne obișnuim cu gândul că LG nu este doar una din mărcile cele mai populare de echipamente audio-video și electrocasnice; previziunile se arată optimiste pentru intrarea curajoasă pe piață a celor două modele de telefoane mobile LG, mai ales că producătorii au venit cu o ofertă ce nu prea lasă loc de speculații: telefoane cu design impecabil, versatile și dispunând de caracteristici tehnice de vârf.

G7100 este un telefon mobil polivalent, atractiv pentru femei, însă nu mai puțin pentru bărbați. Design-ul reușit, dimensiunile echilibrate (99g și 48 x 90 x 23,5 mm) și atributele tehnice îl recomandă unei categorii largi de utilizatori. G7100 are cameră foto cu flash încorporat, dispune de ecran LCD cu 65.000 de culori care se poate roti într-un unghi de până la 270°, display extern OLED în 256 de culori, dual band, speaker 17 și 32 de sunete polifonice. Aplicațiile se mențin cu succes la nivelul acestui telefon: EMS/MMS, GPRS class 10, JAVA, WAP 1.2.1, port de infraroșu și Sound UI.

Modelul G7050 are un concept de design diferit, însă nu mai puțin atrăgător. Mai ușor (are doar 89g) și mai suplu (44 x 94 x 21 mm), G7050 dispune de cameră foto încorporată, display LCD cu 65.000 de culori, 40 de sunete polifonice, speaker 17? și dual band. Ca aplicații, acest model dispune de EMS/MMS, GPRS class 10, JAVA (MIDP 2.0), WAP 2.0 și Sound UI.

BenQ - liderul mobilității în Taiwan

BenQ este unul dintre liderii mondiali în producția de aparate electronice pentru un stil de viață digital, cu o expertiză în domeniile afișajelor electronice, stocărilor de date, prelucrărilor de imagini, precum și wireless și broadband.

BenQ pune accentul pe latura plăcută a tehnologiei și stilului de viață, toate eforturile fiind concentrate pentru a ajunge în fruntea furnizorilor de soluții în comunicații și multimedia, bazându-se pe principiul și filozofia BenQ: Bringing Enjoyment and Quality to Life (Să aducem încântare și calitate vieții).

BenQ este mai mult decât un nume. BenQ își canalizează eforturile în direcția dezvoltării unei organizații formate din specialiști în vânzări, service, logistică și marketing, având ca scop principal total customer satisfaction.

BenQ are fabrici de producție în Malaezia, Mexic, China și Taiwan. Compania are 15.391 de angajați în întreaga lume, într-o puternică rețea de vânzări și marketing ce străbate zona Asia-Pacific, Europa și cele două Americi, și deține centre de cercetare și dezvoltare în Taiwan (Hsinchu Lab), China (Suzhou Software Development Center) și California, SUA (Wireless Technology Center), având angajați peste 2000 de cercetători și ingineri în orașele Suzhou, Taipei, Taoyuan, Hsinchu și San Diego. BenQ a lansat 1.702 de patente internaționale.

BenQ Suzhou este centrul de producție fanion cu peste 600.000 de metri pătrați și peste 6.000 de angajați. Astăzi, în acest centru de producție se fabrică anual 4 milioane de monitoare color, 8 milioane de tastaturi și 4 milioane de scanere.

Cifra de afaceri în anul 2003 a depășit 3,6 miliarde dolari SUA.

Corporația BenQ cuprinde patru principale business group-uri după cum urmează:

 

  • Network Display

     

    • monitoare LCD: 15", 17", 19", 20.1", 23" wide screen (locul 3 în clasamentul producătorilor de monitoare LCD la nivel mondial)

     

  • Digital Media

     

     

     

    • Gama de prose Digital Hub: Joybook personal PC, Joybee MP3 player, USB drive
    • Gama de produse Digital AV: LCD TV (15", 20", 26", 30"), plasma display, DVD recorder, DVD player portabil
    • Digital Projector (data & video)

     

  • Imaging Network

     

     

    • Gama de produse optical storage: CD-ROM, CD-RW, DVD-ROM, Combi, DVD+RW (Locul 1 în clasamentul producătorilor de DVD la nivel mondial)
    • Gama de camere digitale: 2 ~6 Mega Pixeli
    • Gama de produse Imaging: periferice multi-funcționale, imprimante multi-funcționale (MFP)

     

  • Networking & Communications
    • Gama de telefoane mobile bazate pe o multitudine de tehnologii de ultimă oră GSM, GPRS, CDMA, CDMA 2000, WCDMA
    • Symbian OS Smart phone
    • Wireless Communications: GPRS+WiFi combo, module wireless.

     

 

BenQ este producătorul numărul 1 de telefoane mobile din Taiwan, cu o cotă de piață de 4% la nivel mondial, anul acesta estimându-se a fi vândute la nivel mondial 18 milioane de unități. La aceste performanțe s-a ajuns în urma investițiilor făcute pe parcursul a zece ani de zile, primele modele fiind vândute în urmă cu 5 ani.

Începând cu luna septembrie a anului 2004, BenQ accesează și piața de terminale GSM din România, completându-și astfel portofoliul de produse distribuite. În acest moment, în România sunt disponibile modelele M555, S660C și S670C, urmând ca până la sfârșitul anului să mai fie lansate încă trei noi modele.

Telefoanele BenQ pot fi găsite în rețeaua de distribuție BenQ.

Pentru mai multe informații, accesați site-ul BenQ.ro.

Brother sau stilul de lucru inovativ

Compania Brother prezentă în Europa încă de acum 45 de ani a deschis în ianuarie 2004, o nouă reprezentanță la București. Noi Brother, credem că misiunea noastră este să ne canalizăm toate eforturile și cunoștințele pentru a oferi clienților noștri un spațiu de muncă mai confortabil bazat pe tehnologia de procesare digitală Brother. Urmărim îmbunătățirea permanentă a calității și performanțelor produselor și serviciilor noastre, astfel încât acestea să slujească cât mai bine interesele clienților noștri. Reunind toate aceste dorințe sub sloganul "At your side" Brother a definit conceptul întregii sale activități puse în slujba satisfacerii dorințelor clienților săi ca fiind "Work style innovation". Brother creează în permanență noi soluții în sprijinul clienților săi, ca de exemplu așa numitele "aparate multifuncționale", echipamente având acum cea mai rapidă creștere de piață în Europa.

Brother oferă multifuncționalul MFC-8840D către utilizatorii business. Acesta este un echipament laser de tipul 5 în 1 foarte performant și cu o bună comportare în exploatare. MFC-8840D este în același timp un aparat fax ultra performant și o imprimantă laser de 21ppm, la rezoluție de 2400x600 dpi. Este de asemenea, un copiator și un scanner color cu rezoluție 9600 dpi (interpolată). Oferă, în dotarea standard, unitate duplex pentru: printarea documentelor, recepționarea faxurilor și copierea de tip față-verso.

Pe piața printerelor profesionale de etichete se caută din ce în ce mai mult cele de viteză mare, ca de exemplu modelul nostru P-touch QL-550. P-touch QL-550 este o imprimantă de etichete adezive de mare viteză, bazat pe o tehnologie de imprimare de tip "thermal" care oferă utilizatorilor ușurință în tipărirea diferitelor tipuri de etichete create anterior cu ajutorul computerului. Echipat cu un mecanism de printare de ultimă generație cu viteza de 90mm/sec. și un cutter de etichete automat, reușește să satisfacă cerințele de viteză și înaltă calitate necesare creării oricărui tip de etichete. Brother oferă produse de calitate superioară la un preț rezonabil; bazându-ne pe această strategie noi sperăm să răspundem cerințelor pieței în viitor la fel de bine ca în prezent.