.

Principalul avantaj al cernelii electronice este atractivitatea vizuală, la fel de clară și strălucitoare ca cerneala pe o foaie de hârtie. Ce face, însă, revoluționară această tehnologie este consumul redus de energie la actualizarea informației, imaginile rămânând afișate fără consum suplimentar de energie. În plus, cerneala electronică este și lipsită de greutate, este subțire și poate fi aplicată pe orice suprafață - curbă sau neregulată - de la cești de cafea la zgârie-nori. Nu în ultimul rând, cerneala este îndeajuns de flexibilă ca o coală de plastic îmbrăcată în cerneală electronică să poată fi rulată în jurul unui creion. Toate acestea permit trecerea la o nouă generație de 'suprafețe expresive' - afișaje inteligente încorporate în produsele de fiecare zi. Pe viitor, îmbrăcămintea, clădirile, obiectele casnice și dispozitivele informaționale vor fi dotate cu capacitatea de a comunica.
'Visul E Ink este să poată combina toate aceste atribute într-o carte electronică care să poată fi răsfoită, îndoită și citită la plajă. Mai mult, aceste pagini se vor tipări singure cu ultimele titluri de ziar sau un roman best-seller la comanda cititorului', declară oficialii E Ink. Cercetarea de pionierat în domeniul cernelii electronice și al tehnologiei care îi dă viață a fost întreprinsă în laboratoarele media ale MIT (Massachussets Institute of Technology). E-Ink a fost formată în scopul de a comercializa tehnologia și de a dezvolta aplicații și piețe pentru ecrane ce au la bază cerneala electronică. Compania a avansat rapid în dezvoltarea tehnologiei de bază și a aplicațiilor.

Aplicații pentru puncte de vânzare
Ecranele E Ink schimbă total lumea reclamelor din magazine și revoluționează modul de afișare al informației. Subțiri și ușoare, afișajele E Ink sunt la fel de ușor de manevrat și de citit ca orice semn scris pe hârtie, ceea ce înseamnă că poți atrage atenția clienților în moduri creative. În 1999, E Ink a început testarea unor ecrane largi pe piața vânzărilor cu amănuntul. Primul produs dădea magazinelor posibilitatea de a schimba conținutul de la distanță. Acestea puteau modifica mesajele în funcție de diverse criterii, păstrând controlul total asupra unei întregi rețele de ecrane cu informații. Afișele E Ink au dat, la modul acesta, magazinelor flexibilitatea necesară în rularea promoției potrivite la locul și timpul potrivit - aducerea la cunoștință a unor noi produse și servicii, mărirea traficului în magazin, îmbogățirea experienței cumpărătorilor. La sfârșitul testelor, vânzările magazinelor respective au crescut cu până la 65%.
Aplicații în comunicații
Alte aplicații viabile pe termen scurt ale cernelii electronice cuprind afișele cinematografice, meniurile din restaurantele fast-food, semnele de circulație, tabelele de marcaj și semnele de pe autostrăzi. Pe viitor, E Ink se va implica în dezvoltarea de ecrane pentru dispozitive electronice ca asistenții digitali personali și telefoanele celulare. Mai subțiri și mai ușoare decât alte ecrane, ecranele bazate pe cerneală electronică sunt mai ușor de utilizat, în timp ce consumul mic de energie poate mări durata de viață a bateriei. Pe termen lung, E Ink vizează producția de cărți, ziare și reviste electronice ca cele mai avansate aplicații ale cernelii electronice.

Tehnologia E Ink
Cerneala electronică este un material procesat într-un film pentru integrarea în ecranele electronice. Deși este un concept revoluționar, cerneala electronică folosește chimia, fizica și electronica în crearea unui material pur și simplu nou. Ecranele pe bază de cerneală electronică sunt alcătuite din milioane de microcapsule pigmentate, cu diametrul unui fir de păr uman. Aceste microcapsule stau într-o suspensie lichidă conductoare și conțin particule albe încărcate pozitiv și negre încărcate negativ. Când suprafața este expusă unui câmp electric negativ, particulele albe urcă la suprafața microcapsulelor, unde devin vizibile pentru utilizator. Acestea fac ca suprafața ecranului să apară albă în locul respectiv. În același timp, un câmp electric pozitiv menține dedesubt particulele negre. Inversarea procesului duce la apariția 'petelor' negre pe suprafața ecranului. Pentru a construi un ecran E Ink, cerneala este imprimată pe o foaie de film de plastic, pe care se laminează un strat de circuite. Circuitele formează o structură pixelată ce poate fi controlată cu ajutorul unui driver de afișare. Suspensia lichidă în care stau microcapsulele permit imprimarea lor, prin procesele cunoscute de imprimare, virtual pe orice suprafață, inclusiv sticlă, plastic, țesături sau hârtie.
Ecranele bazate pe cerneala electronică au primit deja o largă recunoaștere și sprijin din partea industriei. E Ink estimează că farmaciile, băncile, cinematografele, supermarket-urile și stațiile de benzină vor fi printre primele afaceri capabile să comunice cu consumatorii cu ajutorul afișajelor în cerneală electronică. În plus, acestea oferă o libertate nelimitată în design, flexibilitate în fabricație, costuri minime și o claritate și vizibilitate extreme.

Parteneriat E Ink - Philips
Printre investitorii E Ink se numără Motorola Corporation (wireless, semiconductori), Creavis (o subsidiară a Hźls, o companie chimică germană), Interpublic (un gigant publicitar ce include agenția globală de publicitate McCann-Erickson) și Hearst Corporation (proprietarul unor numeroase ziare, reviste și televiziuni). Royal Philips Electronics și Toppan Printing sunt partenerii E Ink în dezvoltarea și comercializarea de ecrane plate pentru handheld-uri.
Pe 12 martie anul acesta, E Ink Corporation și Royal Philips Electronics au anunțat că au încheiat prima fază a proiectului comun de dezvoltare a unor ecrane de mare rezoluție bazate pe cerneala electronică. Contractul de dezvoltare și comercializare mixtă a fost semnat de cele 2 companii în februarie 2001, urmând ca primele lansări comerciale să aibă loc la mijlocul lui 2003.