.

Enel va investi 565 milioane euro pentru investiții privind infrastructura și rețele pe piața din România, în perioada 2018-2020, au anunțat pe 21 noiembrie reprezentanții companiei, citați de Agerpres. Din această sumă, 329 milioane euro sunt pentru investiții de creștere. De asemenea, Enel va mai investi 400 de milioane de euro pentru digitalizarea rețelelor și proceselor. De asemenea, compania și-a propus scăderea duratei medii a întreruperilor neplanificate pe client cu 11%, comparativ cu nivelul din 2017. Oficialii companiei au mai anunțat că vor să ajungă la 2,1 milioane de contoare inteligente, ținta pentru 2017 fiind 300.000.
 
Reprezentanții grupului au anunțat, luni, lansarea Enel X, brandul diviziei e-Solutions, care urmărește să aducă noile tehnologii și soluții pentru digitalizarea orașelor, locuințe, mobilitate și industrie.
 
"Încă din 2015 am făcut progrese remarcabile în toate sectoarele strategiei noastre. Enel este astăzi un business mult mai eficient, cu un drum bine definit spre o creștere industrială care, combinată cu disciplina în managementul capitalului și executarea mult mai rapidă a rotațiilor activelor, au contribuit la creșterea profitabilității și a fluxurilor de numerar ale Grupului. Astfel, am crescut dividendele pe 2017 cu 44% comparativ cu cele plătite în 2015. Toate aceste rezultate au fost atinse în pofida unor evoluții macroeconomice mult mai provocatoare față de cele așteptate", precizează Francesco Starace, CEO și general manager Enel.
 
Potrivit surse citate, privind spre 2020, digitalizarea a devenit o dimensiune concretă și tangibilă a business-ului, cu o investiție de peste 5 miliarde de euro în perioada la care se referă planul strategic.
 
"Ne concentrăm foarte mult pe clienți, inclusiv în noua linie globală de business e-Solutions, ceea ce ne va aduce noi oportunități pentru a crea valoare. Obiectivele noastre financiare îmbunătățite, inclusiv introducerea unui dividend minim pe acțiune în valoare de 0,28 euro pentru 2018, în creștere cu 33% față de obiectivul minim stabilit în 2017, ne susțin încrederea în perspectivele și rolul pe care îl are Enel astăzi și îl va avea în următorii ani", a spus Starace.
 
Grupul italian de utilități Enel a prezentat marți noul său plan strategic conform căruia, în perioada 2018-2020, va investi 24,6 miliarde de euro, din care 80% pe piețele mature precum Italia, Spania și SUA, precum și pentru a face rețelele sale mai digitale, informează Reuters.
 
În acest nou plan strategic, Enel a confirmat majoritatea obiectivelor financiare incluse în planul precedent, dar a majorat cu 33% estimările privind dividendul minim pe acțiune ce va fi vărsat anul viitor, până la 0,28 euro.
 
Enel a mai informat că până în 2020 va vinde alte active în valoare de 3,2 miliarde de euro, în principal termocentrale, urmând de asemenea să iasă de pe piețele considerate non-strategice. Pe de altă parte, grupul italian va aloca 2,3 miliarde de euro pentru preluarea participațiilor minoritare și alte două miliarde de euro pentru achiziții în domeniul rețelelor și soluțiilor electronice.
 
În România, Enel deține 64,4% la Enel Distribuție Muntenia și Enel Energie Muntenia, 51% la Enel Distribuție Banat, Enel Distribuție Dobrogea și Enel Energie și 100% din acțiunile Enel România. Aceste companii gestionează o rețea de 91.000 de kilometri, ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piață de 34%), vând aproximativ 9 TWh/an unui număr de circa 2,6 milioane clienți, dintre care 2,4 milioane sunt clienți rezidențiali (aproximativ 20% din piața de retail) și 200.000 sunt companii.