.

Jocul video 'Enter the Matrix', lansat pe 15 mai 2003, s-a vândut în peste 1 milion de exemplare în prima săptămână de la lansare, conform declarațiilor firmei producătoare, Infogrames/Atari. America de Nord a absorbit 60% din vânzările 'Enter the Matrix', iar Europa 40%. Succesul vânzărilor este cu atât mai răsunător cu cât nu au lipsit criticile negative. Jocurile video se vând, de obicei, în proporție de 25-30% din stocurile inițiale în prima săptămână. Infogrames a livrat 4 milioane de exemplare către distribuitori, la prețul de 50 USD și declară că toate cele 4 milioane trebuie vândute pentru a recupera costurile de producere.

Matrix Reloaded a avut premiera în România la doar o săptămână după premiera mondială. Filmul a fost lansat pe 15 mai 2003 la Festivalul de la Cannes, în afara competiției. Subiectul filmului a fost valorificat la maxim: în același timp au ieșit pe piață atât jocul 'Enter the Matrix', cât și seria de desene animate 'Animatrix'. Studioul Shiny (care a lansat și Earth Worm Jim, MDK și Sacrifice) a avut inițiativa de a trece acțiunea filmului în mâinile gamerilor și de a-i integra în echipă pe frații Larry și Andy Wachowski, creatorii filmului Matrix. Cele 4 CD-uri cu 'Enter the Matrix' oferă 10-50 de ore de joc, în care sunt intercalate cam 1 oră de film și 2 ore de animație. Personajele principale sunt Niobe și Ghost, ce călătoresc la bordul navei Logos - cel mai mic și mai rapid hovercraft al flotei Zion-ului. Vă lăsăm pe dumneavoastră să-i descoperiți, în nivelele jocului, pe Neo și Trinity. Combinație de Max Payne cu arte marțiale și scurte faze gen Metal Gear Solid au lărgit considerabil segmentul de audiență. Pentru partea de lupte, producătorii au apelat la coregraful de arte marțiale Yuen Wo-Ping (Crouching Tiger, Hidden Dragon, Charlie'™s Angels, The Matrix).