.

Adriana Boersma-RODRIGUEZ, Country Manager Ericsson România & Moldova, la Gala Premiilor COMUNIC@ȚII Mobile 2005

Ericsson România a cunoscut de două ori laurii succesului: prima cupă îi revine pentru parteneriatul cu Siemens în furnizarea primei rețele 3G din România către Connex Vodafone, iar a doua cupă probează implicarea Ericsson în cel mai amplu serviciu public al anului - serviciul pentru apeluri de urgență 112'. Urmează în anul 2006 promovarea serviciului 112 la nivel național.

Realizările Ericsson în 2005

  • Lansarea tehnologiei 3G în România, împreună cu Connex
  • Definitivarea proiectului 112
  • Lansarea Premiilor de Excelență în Telecomunicații
  • Lansarea zonei de producție în România '“ Solectron Timișoara
  • Creșterea numărului de angajați și al competențelor

Prioritățile Ericsson în 2006

  • Administrare servicii
  • Venituri din New Media prin accentul pus pe îmbunătățirea experiențelor utilizatorilor finali asigurată de servicii peste partea de voce
  • Explorarea potențialului întreprinderilor prin accentul pus pe soluțiile operatorilor oferite pentru eficientizarea activității întreprinderilor
  • Îndepărtarea sugrumărilor în bandă largă prin dezvoltarea propriului concept de broadband mobil ce va transmite peste interfața aeriană și care va putea fi utilizat și în cazul sugrumărilor în banda largă ale transmisiilor în rețea.
  • Triple Play pentru banda largă de mare capacitate ce extinde oferta actuală de bandă largă fixă pentru a putea veni și în întâmpinarea oportunităților triple play.
  • Creșterea valorii brandului Ericsson

Conceptul Ericsson de 'Managed Services' (servicii de administrare) pune un accent și mai mare pe direcția principală a oricărei afaceri, scăzând costul operațiunilor cu 20%. Astfel, cheltuielile sunt controlate și diminuate, nivelul general al economiilor obținute în operațiunile în rețea fiind de 20%. Ericsson îmbunătățește și calitatea printr-o performanță predictibilă asigurată de instrumente, procese și proceduri de clasă mondială. Toate acestea asigură și o lansare mai rapidă pe piață cu servicii noi, o soluție propusă de Ericsson putând fi construită și implementată în 3 luni (enablers) sau în 6 luni (pe partea de conținut și aplicații).

Pe 6 decembrie 2005, Ericsson a semnat cel mai mare acord al tuturor timpurilor sale și unul dintre cele mai mari din istoria industriei telecom, pe partea de managed services. Este vorba de parteneriatul încheiat cu operatorul '3' din Marea Britanie. Cel de al doilea mare acord va fi semnat cu operatorul '3' din Italia, tot anul acesta.

Veniturile din New Media
Televiziunea mobilă este o realitate a zilelor noastre și e pe cale să devină un serviciu matur deoarece consumatorii sunt doritori de servicii de televiziune mobilă, pentru că există o bază de utilizatori foarte mare '“ toți operatorii mobili putând fi potențiali abonați la aceste servicii -. În plus, există 3 aplicații principale, o singură rețea și avantaje semnificative din punct de vedere al costurilor, în timp ce calitatea serviciilor este îmbunătățită în cazul benzii largi mobile. Alături de clienții și partenerii săi, Ericsson desfășoară teste interactive de servicii de televiziune mobilă, iar adevăratele capacități de difuzare a programelor de televiziune mobilă prin 3G devin un serviciu de mass-market. În viziunea Ericsson, tehnologiile celulare vor furniza servicii de televiziune digitală de înaltă calitate și la costuri eficiente la orice nivel de penetrare.

Capacitățile unice e2e ale Ericsson oferă un portofoliu complet la orice nivel de penetrare prin gestionarea serviciilor de televiziune mobilă, printr-un parteneriat în privința conținutului, prin rețelele mobile (Ericsson fiind lider mondial în materie de capacitate și calitate a serviciilor 3G), prin service layer (televiziunea mobilă și selectorul de canale oferă o adevărată experiență în materie de televiziune mobilă), platforme mobile (30% din terminalele 3G sunt dotate cu chipset-uri Ericsson) și prin servicii (prezență globală și competență ce sprijină poziția dorită de consumatori).

Explorarea potențialului întreprinderilor
Soluțiile operatorilor pentru eficientizarea activității întreprinderilor le facilitează operatorilor mobili o adresare exactă și eficientă a întreprinderilor din toate industriile.

Oferta către acestea include soluții out-of-the-box pentru întreprinderile mici, soluții fixe și mobile integrate pentru întreprinderile mari, răspunzând totodată necesităților tehnologice de bază ale întreprinderilor, și anume controlul costurilor, creșterea productivității, securitatea și satisfacția clienților.

Portfoliul de soluții cheie oferite de Ericsson are în vedere premisele clienților prin gateway-uri rezidențiale multi-service și puncte de acces WiFi, rețelele de acces (acces Ethernet DSL, acces Ethernet prin fibră), rețelele de agregare (microunde radio, CWDM) și furnizarea de servicii (manager de servicii IP, RAS în bandă largă).

Ericsson este lider mondial în tehnologii, în platforme comune, lider WCDMA ISP, în caracteristici radio, la nivel de capacitate, liderul industriei în managed services, lider de piață în 3G, lider de piață în transmisiunile mobile.