.

Compania Euroweb România estimează că veniturile sale se vor majora cu circa 6-10% în 2013, de la 8,2 milioane de euro în 2012, a previzionat astăzi CEO-ul operatorului telecom, Stuart Evers. Acesta a recunoscut unicitatea pieței telecom din țara noastră, unde fibra optică este un produs obișnuit, nu unul premium, ca în restul lumii, așa încât la noi unde tarifele sunt cât se poate de reduse, iar competiția a atins valori maxime. Cu toate acestea, liderul Euroweb ridică serioase semne de întrebare asupra viitorului industriei telecom autohtone în următoarea decadă, pentru că ritmul investițiilor în piață s-a diminuat uneori până la blocare. La finalul lui 2012, Stuart Evers făcea promisiuni investiționale pentru 2013 de până la 12 milioane de euro pentru dezvoltarea rețelei și alte proiecte în România.

 

Euroweb angajează chiar și în criză

"Creșterea pe care ne-am propus-o va fi una organică. Piața telecom din România este una dificilă, în care toți operatorii oferă cam aceleași servicii. Noi încercăm să ne diferențiem prin modul de abordare a clienților, prin relația pe care agenții de vânzări ai Euroweb o au cu clienții, prin politica de soluționare a problemelor tehnice care se pot ivi pe perioada contractului", susține Evers, citat de Mediafax. Acesta consideră că, în acest context, Euroweb a investit și va continua să investească în creșterea nivelului de pregătire a salariaților, prin efectuarea de cursuri de perfecționare. "În 2012, numărul de salariați a crescut cu aproape 10% și pentru acest an ne propunem menținerea aceluiași ritm de creștere. La începutul anului trecut aveam 77 de salariați, acum am ajuns la 85 și vom continua să angajăm personal pentru vânzări, suport tehnic și customer care", subliniază oficialul operatorului telecom. Întrebat de cum a încheiat Euroweb exercițiul financiar al anului 2012, Evers a afirmat că societatea a încheiat "pe plus", fără a menționa valoarea profitului. "Pentru acest an vrem să ne dublăm profitul. Vom continua să investim, așa cum am făcut în 2012, când am alocat 1,5 milioane de euro pentru dezvoltarea rețelei, plus alte câteva sute de mii de euro pentru extinderea flotei de autovehicule pentru intervenții", declară CEO-ul companiei.

 

În 2012 promitea investiții de până la 12 mil. Euro în 2013

Euroweb România a programat pentru anul viitor investiții de până la 12 milioane de euro pentru dezvoltarea rețelei și alte proiecte, declara Stuart Evers pe 27 noiembrie 2012. "În acest an, compania a investit două milioane de euro, la care se vor adăuga încă două milioane de euro în 2013. De asemenea, acționarul majoritar, Turk Telecom, a aprobat investiții suplimentare între 6 și 10 milioane în proiecte de dezvoltare. Practic, investițiile aferente anului viitor pot ajunge la 12 milioane de euro", a spus Evers. Acesta preciza că numărul angajaților va crește cu până la 20%. În 2011, numărul mediu al salariaților Euroweb România a fost de 83 de persoane. În primele nouă luni din 2012 veniturile companiei au avansat cu 4%, la 8,4 milioane de euro, pentru prima oară în ultimii patru ani. Operatorul telecom atribuia rezultatele obținute în 2012 schimbării strategiei și echipei manageriale.

 

Fișă Euroweb

Compania Euroweb România este unul dintre cei mai mari furnizori de servicii de comunicații pentru clienți business și operatori de telecom. Din 2010, acționarul principal indirect al Euroweb România este Turk Telekom. Potrivit Registrului Comerțului, acționarii operatorului român sunt TT International Holding BV (Olanda) - 99,96%, alături de Eugen Rusu - 0,01%, Cristina Frent Lung - 0,01%, Elena Jugariu - 0,01% și Gheorghe Rusu - 0,01%. Euroweb România are un capital social de 3,21 milioane de lei. În 2011, compania a raportat afaceri de 34,81 milioane de lei, în scădere cu 1,2%, și a trecut pe pierderi, care au atins 5,1 milioane de lei, de la un profit net de 1,27 milioane de lei în 2010. Printre concurenții Euroweb se numără Romtelecom, prin divizia dedicată de wholesale, GTS Telecom și Prime Telecom. Compania este și membră a Asociației Naționale a Internet Service Providerilor (ANISP), o organizație profesională neguvernamentală și nonprofit, constituită în 2001 la nivel național, din inițiativa a 12 dintre cei mai mai importanți furnizori de servicii de Internet la momentul respectiv, între care Euroweb, Orange, GTS Telecom, Vodafone și INES. În prezent, organizația are un număr de 38 de membri cu drepturi depline și membri asociați.