.

'Chiar dacă falimentele din ultima vreme au afectat stabilitatea pieței telecomunicațiilor, motivele fiind investițiile în capacități de transport mai mari decât cererea și lipsa aplicațiilor software, Euroweb a reușit să depășească aceste momente. De asemenea, veniturile companiei au crescut, chiar dacă am fost nevoiți să reducem prețurile la serviciile furnizate', a precizat Gheorgehe Rusu.
Potrivit oficialui Euroweb, aproximativ 60% din încasările companiei au fost realizate din furnizarea de soluții VPN (Virtual Private Network - Rețele Virtuale Private) și soluții wireless pentru rețele metropolitane și regionale. 'Restul veniturilor provin din servicii Internet - ISDN, linii închiriate și dial-up, aplicații web hosting și web design, precum și vânzări de echipamente, cum ar fi routere și switch-uri', a afirmat Rusu.
Referindu-se la numărul de clienți, Rusu a spus că Euroweb a înregistrat, de la începutul anului, o creștere de 30% a numărului de utilizatori pe dial-up și linii închiriate de mică capacitate. 'În prezent, compania are 4.000 de clienți pe dial-up și peste 1.000 pe linii închiriate. Apreciez că Euroweb deține o cotă de aproximativ 20-22% din piața transmisiilor de date, evaluată pentru acest an la 35 milioane USD'.
În acest an, Euroweb România va investi 1,5 milioane USD pentru înființarea de puncte de prezență în 25 de orașe reședință de județ. 'Vrem să fim prezenți, în momentul liberalizării pieței de telecomunicații, în 25 de județe ale țării. În prezent, avem 12 puncte de prezență, restul țării fiind acoperit prin intermediul furnizorilor locali de Internet', a precizat Rusu.
Oficialul Euroweb estimează că, după momentul liberalizării pieței telecomunicațiilor, cererea de bandă pentru transmisii de date se va dubla, ca urmare a intenției manifestate de mai multe companii de a furniza servicii de voce. 'Noi suntem pregătiți, compania având o capacitate de transport instalată de 2,5 Gb. De asemenea, suntem în discuții cu mai multe societăți, cum ar fi S.N. Radiocomunicații, CFR sau Electrica', a spus Rusu.
Compania estimează, pentru acest an, o cifră de afaceri de 8 milioane USD, dar consideră că această valoare poate fi depășită dacă piața va avea o evoluție favorabilă.
Euroweb România activează ca furnizor de Internet din 1993. În iulie 2000, compania a devenit parte integrată a rețelei pan-europene Euroweb International, unul din cei mai importanți furnizori de Internet din Europa Centrală și de Est. Portofoliul de servicii asigură toate tipurile de conexiuni la Internet valabile în prezent: dial-up, ISDN (Integrated Services Digital Network), linie închiriată, cablu TV, legături radio în frecvențele de 2,4, 3,5 și 26 Ghz, GSM și satelit. În prezent, compania are 50 de angajați. Euroweb International are filiale în Slovacia, Ungaria, Cehia și România.