.

Filme precum Avatar, cu un succes extraordinar la public, au deschis apetitul a sute de milioane de oameni pentru senzațiile unei experiențe 3D. În acest moment, tot mai mulți telespectatori își doresc să se bucure de această experiență inedită chiar la ei acasă. Unii analiști estimează că până în 2015 se vor vinde aproape 80 de milioane de televizoare 3D – o cifră extraordinară, dacă ținem cont de faptul că primele televizoare 3D au fost lansate abia la începutul acestui an. Estimările jucătorilor din industrie arată că veniturile totale vor depăși suma de $60 miliarde în următorii cinci ani.

Cererea pentru televizoare 3D este în continuă creștere. Operatorii și distribuitorii de conținut televizat din Statele Unite ale Americii, reuniți la National Association of Broadcasters Show din Las Vegas, între 12 și 15 aprilie, vor afla cum noua soluție Ericsson, ce vizează atât conținutul direct-to-home (DTH), cât și procesele de contribuție la dezvoltare și distribuție a conținutului 3D le va permite să răspundă cerințelor utilizatorilor.

Staffan Pehrson (foto), Head of Solution Area TV, Ericsson, consideră că inovațiile în domeniul tehnologiilor de captare, de livrare și de expunere a imaginilor permit acum vizionarea televiziunii 3D chiar acasă la utilizatori. Pehrson a spus: „Consumatorii vor putea obține acea experiență de cinematograf direct la ei acasă. În timpul evenimentului NAB, intenționăm să lansăm o soluție completă care să le permită distribuitorilor de conținut televizat și operatorilor să ofere chiar azi servicii 3D utilizatorilor finali." Lansarea are la bază experiența și proiectele susținute de Ericsson în domeniul distribuției de conținut și de transmisiuni video HD.

Soluția 3D de la Ericsson răspunde atât provocărilor legate de contribuția la dezvoltare și distribuția de conținut 3D, cât și de sistemul de livrare direct-to-home al acestui tip de conținut. Provocările legate de contribuția la transmisiuni 3D live vor fi diferite de DTH, prioritatea numărul unu fiind asigurarea celui mai înalt nivel de calitate a imaginii, inclusiv rezoluție spațială completă. Portofoliile extinse de soluții de contribuție la dezvoltare și distribuție ale Ericsson au fost optimizate pentru a garanta că feed-urile 3D sunt comprimate și livrate corect.

Experiența companiei în zona soluțiilor TV derivă din achiziția, în urmă cu trei ani, a companiei Tandberg Television și a tehnologiei sale de compresie video. Datorită poziției solide deținute pe piață, Ericsson poate oferi aceste servicii 3D către un grup de consumatori tot mai mare. În timpul evenimentului NAB 2010, Ericsson va demonstra o gamă de soluții complete pentru platforme avansate de televiziune, inclusiv 3D.

Despre soluția de livrare de conținut 3D a Ericsson:

Dispozitivul de codificare Ericsson CExH42 MPEG-4 AVC HD Contribution construiește o platformă naturală pentru link-uri de contribuție 3D, asigurând astfel control complet asupra parametrilor de codificare, sincronizare exactă și time-stamping pentru secvențele compresate și pentru generația de transmisii televizate 3D simultane.

Dispozitivul de recepție Ericsson RX8200: tehnologia nouă care stă la baza acestui dispozitiv de recepție garantează că echilibrul dintre feed-urile de imagine din partea dreaptă și stângă sunt receptate cu aceiași parametri de timp și spațiu cu care au fost transmiși, evitând astfel situațiile în care calitatea experienței 3D ar fi redusă.

Dispozitivul de codificare Ericsson EN8190 HD: pentru livrările DTH, este foarte important ca implementările 3D care folosesc metode de transmisie separată a semnalelor de dreapta și stânga în cadrul aceleiași secvențe video să utilizeze, de asemenea, cea mai bună tehnologie de compresie disponibilă pentru a maximiza experiența 3D a utilizatorului. Acest dispozitiv de codificare oferă compresie MPEG-4 AVC HD, folosind o tehnologie in-house nouă, proiectată pentru a susține conversia tuturor formatelor în formate HD.

Codificare și procesare video

Decodoare integrate pentru dispozitive de recepție Ericsson se pot găsi pe Site-ul web al Ericsson Television

Conținutul multimedia Ericsson este disponibil la www.ericsson.com/broadcast_room