.

În timp ce industria farmaceutică folosește Internetul din ce în ce mai mult, doctorii și asistenții medicali sunt, încă, adepții surselor tradiționale de informare.

Potrivit raportului 'žPharmaceutical Company Image' pe 2002 (PCI 2002), cea mai recentă ediție a studiului bianual al companiei Verispan, medicii consideră că cea mai complexă sursă de informare în privința produselor farmaceutice sunt conferințele medicale, simpozioanele, revistele și articolele de specialitate. În această categorie sunt cuprinse și statisticile despre vânzări, deoarece sunt extrem de relevante, iar pe baza lor medicii pot trage foarte ușor concluzii despre orice produs farmaceutic. Studiul mai arată că simpozioanele și conferințele sponsorizate de organizațiile medicale reprezintă, pentru asistenții medicali, cea mai importantă sursă de informare cu privire la natura medicamentelor.

O altă concluzie este că farmaciștii folosesc, în cea mai mare măsură, cărțile cu referințe medicale și Internetul pentru a afla detalii despre medicamente. Studiul 'žPharmaceutical Company Image' pe 2002 relevă faptul că farmaciștii americani folosesc cel mai mult Internetul pentru a găsi informații despre medicamente.
Profesioniștii din sistemul medical folosesc Internetul pentru a se documenta despre medicină, în general, mai mult decât o fac pacienții, statisticile vorbind chiar de o medie de 1 - 3 accesări săptămânale a site-urilor specializate.

Programe pentru carduri
Studiul conține și o statistică despre implementarea cardurilor cu discount pentru medicamente, inițiativă recentă care începe să fie adoptată din ce în ce mai mult de companiile farmaceutice. Din perspectiva imaginii unei companii, se pare că producătorii de medicamente au ales cea mai bună cale datorită acestor programe pentru carduri care oferă discount-uri. Programele în cauză sunt, deja, familiare tuturor celor intervievați de PCI 2002, chiar dacă nu toți respondenții s-au arătat foarte impresionați de eforturile făcute în această direcție.

Studiul Pharmaceutical Company Image 2002 a fost realizat datorită contextului actual în care industria farmaceutică se confruntă cu multe provocări, inclusiv cu o criză economică, cu o publicitate negativă, competiție acerbă și cu presiunea prețurilor în creștere.

Verispan reprezintă un joint venture, în domeniul sănătății, între compania Quintiles Transnational Corp. și McKesson Corp., fiind furnizorul lider în Statele Unite la nivel de pacient, ce deține statistici anuale ale celor aproximativ 1,7 miliarde de tranzacții efectuate în farmaciile din U.S.A. și ale celor 275 de milioane de tranzacții medicale electronice. Verispan are sediul central în Newton, Pasadena și include trei din primele zece nume de pe piața de informare în domeniul sănătății, și anume Scott-Levin și SMG Marketing Group din Quintilies și Kelly/Waldron din McKesson. Pentru detalii suplimentare puteți accesa site-ul www.verispan.com.