.

GERMANOS, retailer-ul din domeniul telecomunicatiilor cu sediul central in Grecia, isi consolideaza pozitia pe piata produselor si serviciilor de telefonie mobila. In prezent, Romania constituie una dintre cele pietele europene cu cel mai mare potential de dezvoltare pentru industria telecomunicatiilor.

Reteaua GERMANOS cuprinde peste 81 de magazine in Romania, avand mai mult de 350 de angajati. Pentru a-si extinde reteaua si prezenta pe piata, compania intentioneaza sa deschida si alte magazine in cursul acestui an.

GERMANOS si-a inceput activitatea in Romania in anul 1996, prin deschiderea unui magazin care comercializa diverse tipuri de baterii. In anul 2000 a inceput colaborarea cu operatorul Cosmorom, iar un an mai tarziu a fost initiat parteneriatul cu Connex. 2002 a fost anul in care lantul de magazine Germanos a inceput sa se extinda prin sistemul de franciza, iar in anul 2004, un alt parteneriat strategic a fost incheiat, pentru a oferi produse si servicii ale companiei ZAPP.

In prezent, reteaua GERMANOS cuprinde 81 de magazine care ofera servicii de telefonie mobila ale operatorilor Connex si Zapp.

Directorul General al lantului de magazine Germanos, Aris Karoussos a declarat: 'Prin reteaua celor 81 de magazine conectam zilnic consumatorii cu tehnologia, in toata tara, oferind un mediu prietenos si consultanta de specialitate. In anul 2005 intentionam sa extindem reteaua cu inca 20-25 de magazine noi'.

In anul 2004, lantul de magazine GERMANOS detinea o cota de piata de 10% din piata de retail in domeniul telecomunicatiilor. Conform estimarilor conducerii companiei, cota de piata a GERMANOS va atinge 13% pana la sfarsitul anului 2005.

Extinderea GERMANOS in Romania si la nivelul continentului european
Conducerea Grupului Germanos a lansat un plan de extindere indraznet, nu numai in ceea ce priveste Romania, dar si la nivel european. In prezent, GERMANOS cuprinde o retea de 845 de magazine si este prezent in 7 tari (Polonia, Grecia, Bulgaria, Romania, Cipru, Republica Macedonia si Ucraina), oferind produse si servicii catre 150.000 de clienti zilnic.
Strategia pan-europeana de extindere a Grupului GERMANOS prevede o crestere semnificativa a numarului de magazine '“ pana la 1.500, pe parcursul urmatorilor  3 ani.
 
Rezultatele activitatii din Romania sunt promitatoare
Extinderea GERMANOS in Romania a fost determinata de amploarea si perspectivele favorabile ale pietei. Veniturile cumulate generate de catre toate operatiunile Germanos -  SUNLIGHT Industrial, Filiala SUNLIGHT si lantul de magazine GERMANOS - au atins  60 milioane EUR in anul 2004.
Nikos Kakoulidis, General Manager al GERMANOS Telecom Romania a precizat ca  'prin operatiunile noastre din Romania, dorim sa avem o pozitie de lider in fiecare sector in care activam'.
Misiunea GERMANOS este de a  conecta oamenii cu tehnologia, intr-un mod simplu, sigur si prietenos.  
Reteaua GERMANOS cuprinde 845 de magazine, din care 310 sunt situate in Grecia. Graficul de mai jos prezinta evolutia retelei GERMANOS in toate tarile in care activeaza.