.

România constituie, în prezent, una dintre piețele europene cu cel mai mare potențial de dezvoltare pentru industria telecomunicațiilor, a susținut șefia Grupului Germanos în cadrul conferinței de presă susținută la București pe 31 mai. Rețeaua Germanos cuprinde peste 81 de magazine în România, având peste 350 de angajați, compania intenționând să deschidă alte 20 '“ 25 de magazine în cursul acestui an, a declarat Directorul General al lanțului de magazine Germanos, Aris Karoussos.

În imagine: Dimitris Lolis '“ Director General al Germanos Chain of Stores (Germanos Group), Kostas Karafotakis- Director pentru Relația cu Investitorii și Corporate Affairs (Germanos Group), Nikos Kakoulidis, Director General al Germanos Telecom Romania, Anthi Trokoudi - Corporate Affairs Manager, Germanos Group of Companies și Aris Karoussos '“ Director General Germanos Chain of Stores Romania

În momentul de față, Grupul Germanos cuprinde o rețea de 845 de magazine și este prezent în 7 țări (Polonia, Grecia, Bulgaria, România, Cipru, Republica Macedonia și Ucraina), deservind 150.000 de clienți zilnic. Business-ul internațional reprezintă 20% din vânzările totale ale grupului.
Strategia pan-europeană de extindere a Grupului Germanos prevede o creștere cu până la 1.500 a numărului de magazine, pe parcursul următorilor 3 ani.
Veniturile cumulate generate de către toate operațiunile Germanos -  Sunlight Industrial, Filiala Sunlight și lanțul de magazine Germanos - au atins 60 milioane euro în anul 2004. Nikos Kakoulidis, General Manager al Germanos Telecom România a precizat că 'prin operațiunile noastre din România, dorim să avem o poziție de lider în fiecare sector în care activăm'.

Rețeaua Germanos cuprinde 845 de magazine, din care 310 sunt situate în Grecia. Grupul Germanos are trei divizii principale, și anume Retail, Industrial, Wholesale. Vânzările consolidate au fost de 859,8 mil. euro în 2004, profitul brut - 203,9 mil. euro, EBITDA - 90,4 mil. euro, iar PAT - 53,9 mil. euro. Configurația diviziilor Germanos în vânzările din 2004 este următoarea: retail 57%, wholesale 33%, industrial 7%, alte vânzări 3%, iar profitul brut în 2004 a fost împărțit astfel: retail 85%, industrial 11%, wholesale 4%.

Germanos în lume
În Grecia, Germanos are parteneriate cu Vodafone, TIM, CosmOTE și cu toți operatorii de telefonie fixă. Germanos oferă servicii cu valoare adăugată și are o cotă de piață de 35%, rata de penetrare fiind de 80%. Pe piața din Polonia Germanos a intrat în 2001, are 323 de magazine, a semnat parteneriate cu Era și Idea, rata de penetrare fiind de 58%.
În Bulgaria a intrat în anul 2000, are 60 de magazine, a semnat un parteneriat cu Globul, rata de penetrare fiind de 60%.
În Ucraina a intrat în anul 2004, are 32 de magazine, a semnat parteneriate cu UMC și Kyivstar, rata de penetrare fiind de 28%.
În Macedonia are 22 de magazine, a semnat un parteneriat cu Cosmofon, rata de penetrare fiind de 44%.
În Cipru are 18 magazine, a semnat parteneriate cu CYTA și Areeba, rata de penetrare fiind de 82%.
În Uzbekistan a achiziționat 20% din acțiunile operatorului mobil Unitel, investind 12,6 mil. euro. Cota de piață este de 25%, Unitel fiind al doilea operator de pe piață. 'žNu vrem să devenim un operator mobil pentru că nu știm să jucăm acest joc. Suntem un investitor pasiv la Unitel și am achiziționat 20% pentru capital, urmând ca în circa 2 ani să avem câștiguri', au declarat reprezentanții Germanos pentru Comunic@ții Mobile.

Germanos în România
În România, Germanos deține o rețea de 81 magazine. Primul pas a fost făcut în 1996 când a fost deschis primul magazin ce comercializa baterii. În 2000 semnează parteneriatul cu Cosmorom, în 2001 parteneriatul cu Connex, iar în 2002 inițiează extinderea prin sistemul de franciză. În 2003 are loc rebrandarea Germanos, în 2004 se stabilește cooperarea cu Zapp, și tot în 2004 devine cel mai important dealer Connex (75 magazine). Competitorii Germanos în rețeaua de retail sunt Internity, BMobile, CG&GC, Euro GSM, AGS, ARSIS.
Rezultatele Germanos România în 2004 relevă o cotă de piață de 23% în rețeaua dealerilor Connex și o cotă de piață de 10% din piața de telefonie mobilă.
Obiectivele pentru 2005 vizează o cotă de piață de 31% în rețeaua dealerilor Connex și o cotă de piață de 13% pe piața de telefonie mobilă. Strategia de extindere pentru 2005 include deschiderea a 20-25 magazine noi, iar pentru 2006 o cotă de piață de 20% pe piața de retail în domeniul telecomunicațiilor. 'žRomânia este a doua țară ca dinamică de dezvoltare în Europa, după Polonia', a concluzionat Nikos Kakoulidis.

Sunlight este lider de piață, cu o cotă de piață de 40% pe segmentul bateriilor. Sunlight are și cea mai mare cotă de piață în distribuție pentru cartelele prepaid Orange și Connex, având furnizare directă către peste 3.000 de puncte de vânzare și circa 1.000 de puncte de vânzare deservite prin distribuitori. Recent, portofoliul de produse include și cartele Romtelecom și filme foto Samsung.
'žÎn privința pieței gri și a pieței negre lucrurile s-au ameliorat foarte mult în România în ultimii 5 ani din 2 motive: Guvernul a înăsprit situația pentru cei ce operează pe piața neagră, iar consumatorii devin din ce în ce mai exigenți. Cea mai problematică piață din acest punct de vedere este Ucraina', a declarat pentru Comunic@ții Mobile dl. Dimitris Lolis '“ Director General al Germanos Chain of Stores (Germanos Group).