.

La patru ani de la lansarea pe piața mondială Internet, Google - apreciatul motor de

căutare pe web, a anunțat, pe 23 septembrie, lansarea unui nou serviciu de știri. Noul site a fost astfel conceput

încât poate căuta știri pe circa 4.000 de surse de limbă engleză, de la cotidianele centrale americane precum 'New

York Times', la publicațiile locale. Performantul serviciu, denumit Google News, va putea fi accesat printr-un

buton situat pe pagina de start a motorului de căutare, adică de la adresa www.google.com. Site-ul va furniza

vizitatorilor știri din întreaga lume, în timp real și sortate pe câteva rubrici, printre care World, Business,

Entertainment, Technology și Sports. În plus, dacă termenul căutat apare în ultimele știri, vizitatorul este

atenționat de acest fapt chiar pe prima pagină a motorului de căutare. Pentru a lucra la acest nou serviciu,

Google nu va angaja noi redactori sau editori, ci va aduna și selecta datele prin intermediul tehnologiei pe care

o folosește pe motorul de căutare general. Oficialii companiei au declarat că această tehnologie va clasifica

știrile în funcție de cât de recent au fost ele publicate, în funcție de numărul articolelor scrise pe o anumită

temă și de cât de populare sunt sursele. 'žȘtirile sunt o extensie naturală a misiunii noastre', a declarat Marissa

Mayer, product manager la Google.com, adăugând că lucrul la noul serviciu a început încă din ianuarie. Inițial,

serviciul de știri oferit de Google va fi gratuit și nu va include spații publicitare. În funcție de cererea pe

care o va genera site-ul, conducerea Google nu exclude posibilitatea de a încerca, ulterior, să obțină și venituri

din publicitate.

Publicitatea pe Google
Google a lansat, recent, și un serviciu de publicitate destinat

europenilor. Acesta se numește 'AdWords' și permite comercianților să cumpere termeni de căutare care sunt

identici sau apropiați cu numele produselor lor. Astfel, când un utilizator caută un cuvânt cumpărat în acest mod,

rezultatele căutării sale vor fi însoțite și de un link către pagina de Web a comerciantului respectiv. Google va

taxa companiile ce apelează la AdWords, doar atunci când noua strategie de publicitate se va dovedi de succes,

adică doar când utilizatorul va accesa link-ul comerciantului ce a cumpărat acel cuvânt. Specialiștii susțin că

Google și-a ales bine piața pentru acest nou serviciu. Conform celor mai noi statistici, în Europa, Google este

unul dintre cele mai vizitate site-uri. Numai în Marea Britanie, binecunoscutul motor de căutare este accesat

zilnic de aproximativ 7,7 milioane de persoane.