.

Începând cu 1 iunie 2004, la nivelul conducerii Microsoft România s-au petrecut schimbări de proporții. Astfel, Silviu Hotăran, directorul general al companiei a preluat funcția de General Manager pentru Europa de Sud Est, gestionând destinele Microsoft în 9 țări ale regiunii. În același timp, Ovidiu Artopolescu este noul director executiv al Microsoft România. Am încercat să surprindem trecerea ștafetei executive în cadrul companiei și să subliniem efectele acestei operațiuni.

C@M: Care sunt noile dvs. atribuții ca lider regional al Microsoft ?
Silviu Hotăran: Noua structură organizațională a Microsoft pentru Europa de Sud Est a devenit efectivă la 1 iunie 2004. Această regiune include Slovenia, Croația, Serbia și Muntenegru, Macedonia, Bulgaria și România (țări în care există filiale locale), Albania, Bosnia și Moldova (țări în care există, deocamdată, numai rețele de distribuție a produselor Microsoft). În calitate de General Manager pentru Europa de Sud Est am responsabilitatea operațională deplină pentru dezvoltarea prezenței și activității Microsoft în această regiune. Zona conține, cu excepția Sloveniei, țări care au în vedere accesul în Uniunea Europeană, într-un viitor apropiat. Dorim să creăm o sinergie între filialele și partenerii Microsoft din regiune, să facilităm schimbul de experiență și competențe, să replicăm rapid succesele, să utilizăm în mod eficient resursele existente, să dezvoltăm o strategie care să accelereze realizarea importantului potențial existent în zonă.

C@M: Care va fi rolul României și al echipei de la București în zona sud-europeană?
Silviu Hotăran: Fără a avea un statut aparte, vizibilitatea României la Microsoft este azi deosebită, reflectând atât creșterea în timp a pieței, dar și calitatea partenerilor, a comunității de dezvoltatori și specialiști în TI (să nu uităm că Microsoft a achiziționat tehnologie antivirus românească), numărul crescând de proiecte din spațiul e-guvernare/e-administrație, proiectele din educație, activitatea comunității românești din Redmond etc. Filiala locală se va ocupa, ca și până acum, de dezvoltarea pieței de TI din România. Deși voi deține încă, cel puțin un an, poziția de General Manager al filialei, răspunderea operațională pentru activitatea echipei locale va aparține colegului meu, Ovidiu Artopolescu, Director Executiv al Microsoft România.

C@M: Care sunt direcțiile de acțiune ale Microsoft România în telecom și networking?
Ovidiu Artopolescu: Activitatea Microsoft România este orientată către promovarea de produse și relații de parteneriat specifice ofertanților de servicii din această industrie: operatori de telefonie mobilă și fixă, furnizori de servicii de acces la Internet și hosting de aplicații. Disponibilitatea produselor Microsoft pe o gamă largă de dispozitive mobile reprezintă pentru utilizatorii serviciilor implementate în tehnologia .NET posibilitatea de a avea acces la informație oriunde, oricând și de pe orice dispozitiv. Și acest lucru deoarece viziunea Microsoft este de a oferi soluții pentru interoperabilitatea aplicațiilor prin servicii web realizate în standardul XML. Dintre produsele cheie pentru această industrie aș aminti Windows 2003 Server, Exchange 2003 Server, BizTalk Server, Office Live Communication Server și Windows SmartPhone Edition împreună cu mediul de dezvoltare de aplicații Visual Studio .NET. Totodată, Microsoft a creat o serie de programe de parteneriat specifice modelelor de business ale furnizorilor de aplicații și servicii construite pe tehnologia .NET, programe promovate și pe piața românească. Dintre acestea amintesc: Microsoft Services Provider License Agreement (SPLA) și Microsoft Product Integration Program for Independent Software Vendors.

C@M: În ce măsură este Microsoft implicată în dezvoltarea telecom din România?
Ovidiu Artopolescu: Industria telecom din România este foarte dinamică și are un impact major asupra realizării societății informaționale. Din această perspectivă și ținând seama de potențialul deosebit al firmelor dezvoltatoare de aplicații din România credem că realizarea unor relații de parteneriat cu organizații din cadrul industriei telecom va fi benefică pentru industria de software din România. Suntem în procesul de a construi astfel de relații de parteneriat cu scopul de a oferi dezvoltatorilor de aplicații un mediu integrat (hardware, software, dispozitive mobile și servicii de asistență tehnică) pentru realizarea unor produse și servicii software de succes, astfel încât utilizatorul final să beneficieze de o soluție integrată de software și comunicații.

C@M: Orientarea politicii Microsoft către zona guvernamentală poate fi afectată de alegerile generale?
Silviu Hotăran: Guvernele sunt azi cel mai important client și partener pentru Microsoft. Probleme importante pentru so-cietate, pe măsură ce existăm tot mai mult în spațiul virtual, ca securitatea, confidențialitatea, integritatea informației și a sistemelor informatice, nu pot fi soluționate fără implicarea și colaborarea activă cu guvernele lumii. Noi suntem mândri că parteneriatul strategic cu guvernul României, concretizat în proiecte de succes în diferite domenii, este extrem de vizibil în cadrul Microsoft și reprezintă un adevărat exemplu pentru celelalte filiale. În consecință, avem o strategie pe termen lung, care nu va fi modificată de procesul firesc și democratic al alegerilor.

C@M: Ce inițiative va avea Silviu Hotăran în a mări vizibilitatea României și a convinge Microsoft USA să investească mai mult în țara noastră/în regiune)?
Silviu Hotăran: Noua poziție implică datoria și responsabilitatea de a dezvolta prezența și activitatea Microsoft în întreaga regiune. Împreună, avem mai multe posibilități să demonstrăm atractivitatea și capacitatea piețelor noastre și să atragem mai mult atenția asupra noastră. Cred că succesul României în acest nou context, unde comparațiile și competiția constructivă sunt normale și inevitabile, poate să capete o și mai mare vizibilitate, oferind astfel o excelentă ocazie de a confirma potențialul deosebit pe care-l are. Pentru mine, acest rol reprezintă o provocare personală deosebită. Îmi doresc, desigur, să-i fac față cu succes.

C@M: Care este cea mai de preț realizare pe care crede Silviu Hotăran că a obținut-o cu echipa sa din București în 2003/ 2004?
Silviu Hotăran: Parteneriatul strategic semnat cu Guvernul României, activitățile diverse desfășurate în acest cadru, împreună cu partenerii noștri, au fost, fără îndoială, cele mai vizibile în acest an. Rezultatele deosebite ale acestui an fiscal demonstrează că un demers pe termen lung, consistent și consecvent, un ecosistem sănătos de parteneri, unde informația, opiniile, competențele circulă fără bariere, o echipă unită, care învață și se dezvoltă continuu, interacțiunea permanentă cu clienții, partenerii, industria, dialogul cu comunitățile, au fost și sunt factorii determinanți pentru succesul constant în timp și percepția creată pe piață.