.

În 15 noiembrie 1995, IBM anunța înființarea filialei IBM România, în urma aprecierii potențialului comercial, științific și tehnic al României în IT&C, pentru constituirea și dezvoltarea unei infrastructuri informaționale naționale.

IBM România s-a înființat în urma achiziției de către IBM World Trade Corporation a firmei Romanian Business Systems - o companie aliată cu IBM. Dacă s-a pornit de la circa 50 de angajați, s-a ajuns azi la peste 260 de specialiști, la care se adaugă și două departamente de export în cadrul cărora activează aprox. 400 de oameni.

Începând cu ianuarie 2000, IBM România a preluat și responsabilitatea de a sprijini derularea afacerilor companiei IBM în Moldova, Georgia, Albania, Macedonia, Bosnia-Herțegovina, Iugoslavia (Serbia, Muntenegru) și Bulgaria prin Sales Productivity Center.

Tehnologia și cunoștințele avansate ale IBM stau la baza celor mai importante procese tehnologice și domenii industriale din țara noastră: domeniul financiar-bancar, al apărării, al privatizării, domeniul guvernamental, al telecomunicațiilor și cel al utilităților. În 1994, IBM World Trade Corporation a semnat un Acord de Parteneriat Strategic cu Guvernul României. În 2004, Guvernul României și IBM România au semnat Memorandumul de Înțelegere pentru Parteneriat Strategic, scopul lui fiind intensificarea colaborării pentru transformarea României într-o Societate Informațională.

Azi, IBM are o poziție de lider pe piața românească de IT: este nr. 1 pe piața serverelor, nr. 1 pe piața serviciilor, nr. 1 pe piața sistemelor PLM (Product Life Management), ocupă locul 3 pe piața de software și este furnizor de vârf pentru domeniul serviciilor financiare și sectorul public. Compania a înregistrat o creștere continuă, ajungând astăzi la o poziție care o apropie de țările cu o evoluție rapidă ca Ungaria, Cehia, Polonia, Slovacia și Rusia.