.

Compania IBM a anunțat pe 16 septembrie extinderea colaborării sale cu operatorul mobil Connex, prin punerea la dispoziția clienților Mobifon a unor servicii avansate de mesagerie vocală. Inițiativa poziționează Connex ca promotor de noi servicii cu valoare adăugată, urmărind creșterea satisfacției și a loialității clienților săi. Connex este lider pe piața de comunicații mobile din România, cu peste 2,7 milioane de abonați GSM și 200.000 de utilizatori de servicii Internet.

Vishant Vora (Chief Technology Officer și Vice-President Network & Systems la Connex) declară că 'suntem consecvenți angajamentului nostru de a oferi clienților cele mai bune servicii, bazate pe soluții inovative. Am ales IBM datorită capacității sale de a implementa o soluție atractivă de mesagerie vocală, bazată pe o platformă și o arhitectură deschisă. Scalabilitatea și fiabilitatea soluției ne permit să integrăm aplicațiile de mesagerie pe o singură platformă, reducând costurile, crescând eficiența și viteza de dezvoltare a serviciilor viitoare, în avantajul clienților noștri'. Connex folosește IBM Websphere Unified Messaging pentru dezvoltarea serviciului Connex Vox, administrând mesageria vocală pentru a fi accesată practic oriunde și oricând, prin telefon sau prin intermediul Internetului. Aceasta soluție a fost selectată pentru ușurința cu care aplicațiile pot fi dezvoltate intern, permițând Connex să introducă rapid și ușor servicii suplimentare. Cu noua soluție, clienții Connex beneficiază de o mesagerie vocală sofisticată, incluzând notificări prin SMS și gestionarea mesajelor fax. Soluția este construită folosind tehnologii de vârf IBM '“ Websphere Voice Response ca platformă de aplicație, baze de date DB2 și servere RISC din familia eServer pSeries în configurație de înaltă disponibilitate.

Vladimir Aninoiu, directorul general al IBM România, subliniază că 'acesta este un pas important pentru IBM România în calitatea sa de furnizor de soluții informatice integrate adresate clienților din domeniul telecom. Ne-am angajat să îi ajutăm pe clienții noștri să dezvolte servicii noi și să crească productivitatea în companiile lor.' WebSphere Voice Response permite dezvoltarea aplicațiilor de tip voce interactivă (IVR) de la cele mai simple până la cele complexe. Aplicațiile pot fi dezvoltate utilizând mediul nativ de dezvoltare sau utilizând instrumente de dezvoltare bazate pe standarde pentru Java sau VoiceXML. IBM WebSphere Voice Response este o componentă cheie a Service Provider Delivery Environment (SPDE), un mediu IBM bazat pe 'open standards', proiectat să ofere furnizorilor de servicii de comunicații mobile și fixe flexibilitatea de a introduce mai rapid, mai ușor și la un cost redus servicii generatoare de profit.