.

IBM România a anunțat pe 23 ianuarie rezultatele financiare pe anul 2002 la nivel local și global și prioritățile pentru 2003, care vizează o creștere a implicării, prin parteneri, pe piața întreprinderilor mici și mijlocii, în special a acelora din domeniul comunicațiilor. 'Liberalizarea completă a pieței comunicațiilor în România va crea noi oportunități atât pentru utilizatori, cât și pentru furnizorii de servicii de comunicații. IBM oferă o gamă largă de soluții pentru domeniul telecomunicațiilor, venind în întâmpinarea cerințelor clienților din domeniu. Noi încercăm mereu să majorăm ponderea veniturilor din contractele cu firmele de telecomunicații. După liberalizare, piața va fi, însă, în creștere, iar noi vom fi foarte atenți la oportunitățile ce vor apărea', a declarat d.nul Vladimir Aninoiu, director general IBM România.
Veniturile IBM România din contracte cu companii de telecomunicații au reprezentat numai 7% din totalul veniturilor companiei în 2002, față de 26% din sectorul public, 19% din domeniul utilităților și producției și 18% din sectorul bancar. Principalele proiecte realizate anul trecut de IBM România pentru sectorul telecom au fost cele de Enterprise Application Integration și Interactive Voice Response pentru Mobifon și implementarea soluțiilor de Servicii Internet și Storage Management pentru Orange.

Parteneriat global Nokia-IBM
La nivel global, Nokia și IBM au încheiat pe 17 decembrie 2002 un parteneriat prin care vor furniza împreună aplicații complete și securizate de afaceri prin intermediul unor telefoane mobile avansate, proiectate pentru sectorul de afaceri. Divizia Global Services a IBM va avea rolul de integrator al soluției Mobile VPN Nokia pentru telefoanele mobile bazate pe sistemul de operare Symbian și va oferi soluția Nokia unei piețe a întreprinderilor ce înregistrează un ritm rapid de creștere.

Parteneriat Cisco - IBM România
O confirmare a angajamentului IBM România de a-și mări implicarea pe piața autohtonă de comunicații a venit pe pe 11 februarie 2003, când compania a anunțat că a devenit partener certificat Cisco (Cisco Gold Certified Partner), cu specializarea în telefonie IP. Ambele titluri indică suportul IBM România în accelerarea adoptării soluțiilor Cisco pe piața locală și se referă la menținerea unor standarde riguroase de calitate în vânzarea, planificarea, proiectarea, implementarea și operarea soluțiilor Cisco.
Un Cisco Gold Certified Partner furnizează suport tehnic 24 de ore pe zi, 7 zile pe săptămână, cu timp de răspuns de 1 oră pentru identificarea problemei și 4 ore de răspuns la fața locului. IBM România va avea acces rapid la echipele de suport tehnic Cisco și la site-urile acestuia cu informații în timp real despre produse și programe de instruire și la instrumente de marketing avansate, cum este PAL (Partner Access On-Line), care evaluează gradul de satisfacție a cerințelor clienților.
Prin specializarea 'Cisco IP Telephony', prima de acest fel acordată unei firme românești, Cisco recunoaște competențele acumulate de IBM România în vânzarea, proiectarea și asigurarea suportului tehnic pentru rețele IP ce integrează servicii de date, voce și trafic video. Specializările Cisco solicită partenerilor să dispună de un minimum de personal, care să îndeplinească cerințe de testare specifice: account manager - responsabil cu vânzările și relațiile cu clienții; coordonator de proiect și inginer de vânzări - planificarea și proiectarea rețelei - și inginer de service - implementare și suport tehnic.