.

Piața comunităților mobile și a conținutului generat de utilizatori va valora 13,1 mld. USD până în 2011, cu serviciile de foto și de chat ca principale generatoare de venituri, arată un raport dat publicității pe 30 octombrie de Informa Telecoms & Media realizat în parteneriat cu Mobile Entertainment Forum (MEF).

"Ascensiunea meteorică a site-urilor de felul MySpace, Bebo și YouTube arată o cerere semnificativă a consumatorilor de interacțiune socială în spațiul digital, arată autorul raportului, Daniel Winterbottom. Adăugarea mobilității la aceste servicii reprezintă o oportunitate uriașă pentru operatorii mobili, care vor beneficia de o reducere a ratelor de deconectare și de creșteri semnificative ale traficului de date". Un plus de greutate a fost adus acestei industrii în dezvoltare rapidă de către gigantul britanic mobil O2, care a anunțat recent că evaluează posibilitatea de a aduce Bebo pe terminalele sale, într-un potențial contract similar cu cel încheiat între Helio și MySpace în SUA.
"Comunitățile mobile care combină conținutul generat de utilizatori cu conținutul brandat și cu interacțiunea utilizatorilor pe conexiuni permanent active sunt un motor de bază pentru creșterea industriei de divertisment mobil, este de părere președintele MEF, Patrick Parodi. Aducerea pe mobil a comunităților combină divertismentul cu interactivitatea utilizatorilor la un nou nivel, întărind poziția telefonului mobil ca cel mai important dispozitiv de divertisment portabil".
Serviciile de chat reprezintă în prezent cel mai mare segment de piață, dat fiind că ele nu țin cont de tipul de terminal și pot fi realizate prin cea mai populară formă de date mobile - SMS.
Cu toate acestea, dată fiind apariția unui număr tot mai mare de dispozitive foto și video pe piață, numărul utilizatorilor care uploadează imagini și clipuri este așteptat să crească vertiginos. Raportul estimează că, în 2006, 46 de milioane de utilizatori vor încărca videoclipuri pe servicii ca SeeMeTV sau YouTube prin telefoanele lor mobile și că numărul lor va urca la 198 milioane până în 2011.
Până acum, căutarea și procesul de descoperire a conținutului mobil au fost nesatisfăcătoare. "A da utilizatorilor posibilitatea să evalueze și să recomande conținut altor utilizatori din comunitatea lor poate stimula consumul și poate crea un mediu în care vânzările asociate și suplimentate se pot realiza ușor", exemplifică Daniel Winterbottom.
Există și capcane care trebuie evitate pentru ca serviciile să aibă succes. Moderația este vitală pentru a proteja utilizatorii și a adera la normele industriei, uneori și pentru a evita potențiale acuzații de ilegalitate. Modul de tarifare este o altă considerație cheie. Serviciile de comunități mobile trebuie să ofere ceva valoros consumatorilor și trebuie să fie tarifate în așa fel încât să reflecte demografia căreia i se adresează. Taxele prohibitive și care creează confuzie nu pot decât împiedica dezvoltarea acestui segment.