.

Canada este interesată să dezvolte cu România, pe baza unui memorandum de înțelegere, un hub care, utilizând infrastructură de comunicații în bandă largă, să permită schimbul de informații între cele 2 țări, în scop educativ, comercial și administrativ, a anunțat secretarul de stat din MCTI, Adriana Țicău, cu ocazia unei vizite de lucru pe tema e-government în Canada (16-19 decembrie 2002), la invitația Canadian Post.

'Partea canadiană și-a manifestat disponibilitatea de a asigura resursele financiare necesare pentru implementarea acestui proiect. Pentru atragerea investitorilor canadieni în România, acest hub ar putea fi instalat într-unul din parcurile tehnologice din România', a anticipat Adriana Țicău.

Cele 2 țări vor sprijini și realizarea de parteneriate în domeniul e-government între comunități locale din Canada și România, vizând formarea unor 'smart comunities' (comunități inteligente). Canada este recunoscută ca fiind țara cu cele mai mule servicii publice online, atât la nivel central, cât și local, ocupând primul loc între țările puternic industrializate din punctul de vedere al utilizării Internetului. În Canada există circa 8.800 de centre comunitare ce furnizează acces la Internet și la servicii guvernamentale online. 75% din cetățenii canadieni și 83% din IMM-urile canadiene sunt conectate la Internet. În prezent, toate școlile Canadei sunt conectate la Internet și 100% din suprafața țării beneficiază de acoperire cu mijloace de comunicații moderne.

Poșta Canadiană a devenit unul dintre cei mai importanți furnizori de servicii guvernamentale online din Canada. Fiecare oficiu poștal oferă acces gratuit nelimitat la Internet, inclusiv la serviciile publice online. Răspândirea pe scară largă a Internetului nu a dus la diminuarea volumului de activitate sau a veniturilor Canadian Post, ci a contribuit la crearea unor servicii noi, precum comerțul electronic. Clienții comandă prin Internet cataloage sau produse, care necesită transport la destinatar. Astfel, activitatea tradițională a poștei canadiene a crescut ca volum și venituri, devenind mai rentabilă. De asemenea, prin intermediul tuturor oficiilor sale Poșta Canadiană oferă servicii de semnătură electronică. 'Este o activitate pe care și Poșta Română poate să o dezvolte, dată fiind rețeaua sa de peste 400 de oficii informatizate', a mai anticipat Adriana Țicău.