.

În România, rata de înlocuire a aparatelor foto analogice cu cele digitale nu a atins încă pragul critic. Konica Minolta a hotărât să investească în continuare în tradiționalul film foto.

United Communications a demarat in luna iulie 2005, pentru Photo Trade Romania Ltd, unic distribuitor autorizat al filmelor foto Konica Minolta in Romania, campania 'žVara asta Komi vine cu tine!'. Komi, personajul central al campaniei, este o animatie a pachetului promotional. Komi isi face vacanta alaturi de prietenii sai din Romania si, ca orice japonez, face fotografii peste tot.

Campania din vara acestui an este o continuare a unui program inceput in 2004 care a adus Konica Minolta pe primul loc in vinzarile de filme foto din Romania. Cu acest program, United Communications a intrat in finala de la Effie Awards 2005, sectiunea promotii.
Pe toata durata campaniei, 1 iulie '“ 30 septembrie 2005, sunt oferite spre vanzare pachete promotionale de tip blister continand 2 filme foto (1 buc. VX 200 de 36 pozitii + 1 buc. VX 100 de 36 pozitii gratis).

Campania media a promotiei cuprinde: afisaj in interiorul vagoanelor de metrou, in interiorul autobuzelor (Bucuresti, Iasi, Bacau, Craiova si Cluj), actiuni de distribuire de fluturasi in cele mai mari orase din tara, precum si o gama larga de materiale promotionale amplasate la punctele de vanzare (postere, fluturasi, display-uri, wobblere). United Communications a realizat si o campanie radio, cu spoturi difuzate in reteaua nationala Kiss Fm.

'Pe o piata amenintata din ce in ce mai mult de tehnologia digitala, Konica Minolta a hotarat sa investeasca, in continuare, in traditionalul film foto. Chiar daca inregistram cresteri semnificative ale vanzarilor de camere digitale, in acest an, comparativ cu anii precedenti, raportul analog/digital este inca favorabil segmentului analog. Rata de inlocuire a aparatelor foto analogice cu cele digitale nu a atins inca pragul critic estimat de noi. De aceea, am hotarat sa prelungim 'durata de viata' a deja binecunoscutului pachet promotional 'KOMI' si sa investim in promovarea acestuia si in anul 2005. Cererea continua a acestui produs, ne indreptateste sa estimam si pentru acest an o crestere a vanzarilor de filme foto Konica Minolta la aproximativ 2.5 milioane unitati', a declarat Radu Curocikin, Brand Manager Photo Trade Romania.

'žAm creat personajul KOMI pentru a intari pozitionarea marcii japoneze '“ consumatorul roman fiind foarte sensibil la provenienta produselor atunci cand este vorba de tehnologie si electrocasnice' a afirmat Dan Cirstea, Managing Partner United Communications. 'žKOMI a fost o parte importanta a strategiei de comunicare a marcii Konica Minolta, piata filmelor foto fiind dispusa sa renunte la liderii traditionali atunci cand i se fac propuneri creative si comerciale interesante'.

Din partea echipei United Commnuncations, la realizarea campaniei au contribuit: Tudor Jelescu '“ Creative Director, Claudia Cioc '“ Group Account Manager si Vasile Paulon - Copywriter. United Communications www.unitedcom.org este o agentie de publicitate full-service si independenta, care activeaza pe piata de publicitate din Romania din anul 2000. Printre clientii agentiei United Communications se numara: Medicover, Jacuzzi, Konica Minolta (Photo Trade Romania), Sindan, Aedificia, F. Hoffmann La Roche, Marriott, International House.