.

Profitul net al Alcatel a crescut cu 36%, la 266 mil. euro în acest trimestru, de la 195 mil. euro, cu un an în urmă, datorită unor câștiguri de 91 mil. euro din vânzarea de active de satelit unei societăți mixte cu producătorul italian de electronice de apărare Finmeccanica.

Alcatel a anunțat că veniturile diviziei de comunicații prin linii fixe au înregistrat creșteri pentru prima oară în ultimii 4 ani, urcând cu 6,6% la 1,28 mld. euro datorită răspândirii serviciilor triple-play. Profitul operațional al diviziei a scăzut cu 34% la 121 mil. euro, compania livrând în trimestrul 3 al anului 5,4 milioane de linii DSL și acumulând un total de 70 milioane linii instalate în piață. Familia de produse ISAM a devenit lider în segmentul IP DSLAM al pieței triple play, fiind adoptat de peste 40 de clienți de la lansarea din a doua jumătate a lui 2004.

Cererea de rețele fixe și mobile a crescut în 2005, datorită planurilor operatorilor de telefonie de a oferi pachete de servicii ce combină TV, telefonie și Internet, dar și Internet mobil de mare viteză. Cu toate acestea, fuziunile și achizițiile dintre operatorii telecom și competiția tot mai mare între furnizorii de echipamente au dat mai mult teren de negociere a prețurilor pentru companiile de telefonie.

Mai mult, dacă în cazul liniilor fixe tendința către triple play este clară, în cazul rețelelor mobile nu s-a conturat nici un model definitiv, ceea ce forțează furnizorii de infrastructură să investească în dezvoltarea de tehnologii concurente, ceea ce le erodează semnificativ ratele de profit, după cum a motivat Mike Quigle (foto), Chief Operating Officer la Alcatel, într-o conferință pentru investitori.

Divizia de rețele mobile a Alcatel a generat o creștere de 22% a veniturilor față de trimestrul 3 din 2004 - peste media pieței pentru al patrulea trimestru consecutiv - veniturile ajungând la 1,09 mld. euro. Dar și aici profitul operațional a scăzut cu 3% la 116 mil. euro, în principal datorită costurilor de intrare pe piețele în curs de dezvoltare. Totuși, executivii companiei Alcatel au menționat o creștere bună a vânzărilor de echipamente 3G.

Divizia Private Enterprise a Alcatel - ce include activitățile de satelit și serviciile de comunicații și securitate pentru uzinele industriale și sistemele de transport (de tipul feroviar, cum sunt metrourile) - a înregistrat o scădere de 3% la 928 mil. euro.

Alcatel deschide un centru software în Petersburg
Noul centru, inaugurat pe 14 octombrie, va dezvolta software pentru operatorii telecom - inițial soluții multimedia interactive și soluții NGN (Next Generation Network). Alcatel mai are 3 centre de dezvoltare software în afara Rusiei, printre care și cel de la Timișoara.

Inaugurarea centrului reconfirmă încrederea furnizorului în business-ul NGN. La începutul lui 2005, Congresul 3GSM de la Cannes, compania franceză prevedea creșteri puternice ale vânzărilor companiei pe zona NGN mobilă.
Compania a început anul 2005 cu două contracte de furnizare a soluției sale softswitch, pentru SFR din Franța și T-Mobile USA. Comenzile se ridicau la câteva milioane de porturi în acel moment, pentru a fi implementate în cursul lui 2005 - fiecare port suportând 10 abonați.

Contractul cu SFR a marcat intrarea Alcatel în rețeaua Vodafone pentru echipamente de bază (core), iar cel cu T-Mobile făcea din Alcatel principalul furnizor de echipamente de bază din SUA. Operatorii lumii au investit în echipamente de voce de generație viitoare 1,73 mld. USD în 2004, conf. unui studiu Infonetics, care estimează că aceste investiții vor crește la nivel global la 5,8 mld. până în 2008. Același studiu dezvăluie că migrarea completă de la rețelele vechi la cele bazate pe IP va dura cel puțin 5 ani în cazul majorității operatorilor.

Frost & Sullivan premiază Alcatel
Alcatel a primit Premiul Frost & Sullivan pentru Strategia de dezvoltare de prim rang în comunicațiile de întreprindere, pe data de 8 noiembrie. Premiul marchează poziția de lider a Alcatel pe piața comunicațiilor pentru întreprinderi și abordarea sa centrată pe utilizator în modul de administrare a interacțiunilor dintr-o firmă. Criteriile au mai cuprins inovația tehnologică și abilitatea de a crește pe o piață competitivă. Frost & Sullivan a punctat rapiditatea cu care Alcatel a răspuns cererii de soluții de comunicații bazate pe IP pentru întreprinderi și firme mici și mijlocii.

Prin lansarea a două platforme, Alcatel OmniPCX Office și OmniPCX Enterprise, Alcatel a furnizat soluții segmentate atât pentru medii strict IP cât și pentru cele duale IP-telefonie tradițională. Ca aplicații de comunicații, Alcatel oferă suite software integrate pentru centre de contact și comunicații unificate. Alcatel mai furnizează pentru firme o serie de infrastructuri de rețea de date și oferte de securitate ca parte a portofoliului de comunicații IP. De exemplu, companiile medii (cu 100 până la 1000 de angajați) alcătuiesc peste o treime (37%) din piața telecom de azi. Cu toate acestea, companiile au greutăți în identificarea soluțiilor ce le pot aduce beneficii clare în relație cu nevoile specifice ale forței lor de muncă. Ca și marile companii, firmele medii trebuie să se păstreze competitive, productive și în contact permanent cu clienții și angajații mobili. Dar, ca și companiile mici, ele au nevoie de sisteme mai simple, mai ieftine, aduse la o scară adecvată comunității lor de contacte. Soluțiile cerute includ, de obicei, soluții celulare ce asigură contact constant cu forța de vânzări din teren. Acestea dau acces comun la documente și audio-conferințe pentru echipe descentralizate de proiect, toate în interiorul aceluiași pachet de ofertare, explică Jeanne Bayerl, Solution Marketing Director la Alcatel.

Pentru a răspunde bugetelor mai mici și cunoștințelor IT mai reduse ale pieței mijlocii, Alcatel a venit cu o strategie bazată pe soluții modulare, așa-numite 'user-centric' (construite pe baza unor profile de utilizator), menite să îi ajute clienții să meargă înainte cu sarcinile lor și să elimine complexitățile de implementare și întreținere a structurii lor de comunicații.