.

Conceptul de 'Voice over Everything' (VoE) va aduce o nouă dimensiune a comunicării la locul de muncă. Astfel, în următorii doi ani, serviciile de voce vor fi disponibile sub formă de telefonie încorporată în peste jumătate din aplicațiile IT de afaceri, arată un raport recent dat publicității de Gartner.

Majoritatea directorilor de informații nu sunt conștienți de viitoarea tendință a serviciilor de voce, și anume integrarea acestora în aplicațiile IT într-o manieră care se așteaptă a schimba fundamental felul în care comunicațiile de voce sunt utilizate la locul de muncă. 'În prezent formăm un număr de telefon, dar pe viitor vom face un simplu click. Vocea va fi integrată peste tot, iar mobilitatea va fi cuvântul de ordine. Apelurile telefonice vor fi lansate printr-o simplă tastare pe un document sau pe email, înlocuindu-se astfel tradiționala formare a unui număr de telefon. Aceasta este viziunea lui Geoff Johnson, vicepreședinte de cercetare la celebrul grup Gartner.
Australia se evidențiază rapid ca lider în adoptarea serviciilor de telefonie IP și de VoIP, ajungând la o statistică impresionantă: peste 55% din companiile australiene au implementat sau sunt în curs de implementare a serviciilor VoIP, față de doar 35% din companiile din regiunea Asia Pacific. 'Pe baza tehnologiei deja disponibile, aplicațiile IT ce au integrate serviciile de voce sunt pe un drum foarte bun, acela de a deveni tendința dominantă în Australia și regiunea Asia Pacific. Vânzătorii de telefonie tradițională precum Alcatel, Avaya, Ericsson, NEC și Nortel își păzesc îndeaproape clienții actuali la serviciile lor de telefonie, dar au pierdut totuși o cotă de piață semnificativă în fața telefoniei IP oferită de Cisco. Pe măsură ce vocea este oferită mai degrabă în pachetul software decât în cel hardware, ca în cazul unui PABX, noi jucători precum Microsoft amenință să supramarșeze pe relația dintre utilizatorii de telefonie și furnizorii de echipamente de rețea. Vocea poate fi accesată printr-un click pe desktop, acolo unde Microsoft are o experiență bogată'. Conceptul de VoE (voce peste tot) va încorpora totul, de la documente activate de voce la emailuri cu voce în inbox-urile de email. Printr-un simplu click, utilizatorii vor putea vorbi cu persoane ce lucrează la un document scris în comun pentru a face diverse comentarii pe text și vor putea, de asemenea, răspunde verbal la emailuri. Așa cum mesageria instantanee dispune de o 'prezență' tehnologică ce îi permite utilizatorului să verifice dacă o persoană este disponibilă, ocupată, care nu se află în fața computerului sau nu este conectată la computer, tot așa aplicațiile ce au încorporată vocea vor putea oferi numeroși indici despre persoanele apelate.
VoE va crește productivitatea unei companii prin reducerea duratei de timp necesară în prezent pentru realizarea apelurilor telefonice ce implică formarea numerelor, căutarea numerelor într-un director sau organizarea unei sesiuni de apeluri. VoE promite și reduceri de 15-30% din costurile de convorbiri telefonice din cadrul unei companii. Directorii de companii și directorii de informații vor trebui să evalueze beneficiile oferite de telefonia IP și să se pregătească pentru VoE, e de părere Geoff Johnson. Vor trebui, de asemenea, să conștientizeze modul în care vocea se integrează în aplicațiile principale ale afacerii lor precum emailul, ERP și navigarea pe Internet cu o 'escortă' vocală pentru facilitarea și ajutorarea tranzacțiilor operate de clienți.
În același timp, dezvoltatorii de aplicații IT trebuie să fie flexibili și să se pregătească din vreme pentru timpurile nu foarte îndepărtate în care li se va cere să includă serviciile de voce în cadrul aplicațiilor dezvoltate de ei.