.

Compania multinațională Allied Telesyn organizează în fiecare an, imediat după încheierea celui mai mare Târg Internațional IT&C, CeBIT de la Hanovra, cel mai amplu eveniment pentru media de specialitate din Europa Centrală și de Est. Desfășurată la Viena, ce-a de-a treia întâlnire anuală a jurnaliștilor a devenit deja un adevărat forum european de discuții și analize ale celor mai importante afaceri și tranzacții în domeniile telecom și rețelistică.
Allied Telesyn este, din păcate, singura companie ce a creat o mișcare profesională de informare pentru jurnaliștii din 14 foste țări comuniste. Celelalte companii multinaționale prezente în tot Estul european nu consideră, până azi, că este cazul să creeze rețele de informare similare.

Trecerea de la tehnologie
la ingineria naturii
Prima mutare, cu adevărat spectaculoasă la Allied Telesyn este schimbarea de imagine, care vină să aducă în spațiul european filosofia și viziunea japoneză. Este vorba despre trecerea de la viziunea tehnologică - inginerească la cea de business cu respirație largă, cu orizonturi și conexiuni neașteptate și de lungă durată.
Francesco Stramezzi, președintele corporației ne-a prezentat noul simbol Allied Telesyn, care este o frunză cu cinci lobi, văzută ca o adevărată inginerie a naturii vii. Sloganul este și el unul pe măsură: 'Networking systems. Only nature can do better.' Trecerea de la 'Simply connecting the IP world' la noua viziune ecologistă, organică, se face simțită și prin noile provocări la care ne face părtași compania. Astfel, mesajul principal promovat acum este că Allied Telesyn are produse perfect compatibile Cisco, cu prețuri mai reduse și cu servicii de garanție de înalt profesionalism, viabile în toate cele trei regiuni ale lumii, printr-un sistem de service integrat prin Internet.
În ciuda tuturor restricțiilor și a căderilor financiare din 2002 din industriile IT&C, întreaga companie Allied Telesyn a crescut simțitor. Conducerea corporației a imaginat un tip de business caracteristic fiecărei regiuni și țări în parte, de o mobilitate ridicată, cu răspunsuri prompte și monitorizate pentru fiecare client. Această strategie se opune viziunii monolitice a principalului competitor pe piață: Cisco. Prin cele 3 unități de producție din China și cele 3 laboratoare de cercetări din Japonia, Italia (Milano) și Rusia (Moscova), Allied Telesyn reușește să acopere toate vânzările din Europa și din lume.
Miodrag Sundic, vicepreședintele de vânzări al companiei a descris politica de vânzări și strategiile adoptate pentru contracararea Cisco în Europa. Se remarcă o dezvoltare strategică în toate țările fost comuniste, cu deschiderea unor reprezentanțe în fiecare dintre aceste țări, odată cu atingerea unei dimensiuni critice a vânzărilor în fiecare țară vizată. Ultimele exemple benefice sunt fosta Iugoslavie și România, unde au apărut două reprezentanțe noi, cu echipe locale deosebit de dinamice.

Viitorul înseamnă
comunicații la cerere
Soluțiile pentru voce, video și date ale companiei, cu accent deosebit pentru industriile telecom (wireless) sunt viitorul companiei, a dezvăluit Pierro Bottini, vicepreședintele de marketing pentru Europa. În privința mesajelor adresate clienților, politica de marketing a companiei în acest moment este relevată de următoarele direcții:
- Nu există diferențe între Cisco și Allied Telesyn,
- Allied Telesyn este o companie diferită și novatoare,
- Încredințarea operațiunilor de asistență unui Service Server '“ operabil prin intermediul Internet, oriunde în lume.
Noile tehnologii Allied Telesyn sunt testate la cel mai mare laborator al companiei din Noua Zeelandă, unde se fac cercetări asupra dezvoltărilor din domeniile wireless, ISDN, set-top-box și a soluției video-on-demand (ceea ce reprezintă esența viitorului în opinia specialiștilor corporației).
Nici problemele post producție, de service, nu au fost scăpate din vedere, Massimo Pisani, vicepreședintele pentru Service al companiei dezvoltând tema asigurării service-ului către clienți prin rețeaua Net.Cover (serverul internațional funcțional 24 de ore pe zi, 365 de zile pe an).
Rapoartele și monitorizările asupra acestui subiect deosebit de delicat au convins jurnaliștii că pentru a ajunge la rezolvarea unei probleme sub 5 minute (timp real) trebuie să existe o perfectă corelare între toate piețele companiei și specialiștii în depanare și service.
Pentru că Allied Telesyn se ocupă doar de companiile mari și medii, a fost găsită soluția adresată și pentru SOHO (small office, home office), prin crearea companiei Corega (care înseamnă 'Asta e' in japoneză), furnizoare de componente mai ieftine ca preț, însă perfect compatibile cu standardele de înaltă calitate ale companiei mamă.

Concluzie
De-a lungul întregii desfășurări a Conferinței Allied Telesyn, membrii echipei de conducere au purtat discuții aplicate cu jurnaliștii din Est, oferind pentru echipa din România o atenție și simpatie deosebite. Pentru acțiunea de promovare de la Viena, a fost remarcată, în mod deosebit, activitatea proaspetei echipe Allied Telesyn de la București (Dorin Ostaficiuc - Country Manager și Silvia Bolohan - Assistant Manager).