.

  • Cifra totală a vânzărilor pe al doilea trimestru este de 5.571 milioane USD, profitul operațional - 143 milioane USD, profitul net 149 milioane USD
  • Valoarea totală a vânzărilor a scăzut ca urmare a aprecierii monedei coreene (won) și a diminuării exporturilor
  • Au crescut vânzările companiei Digital Appliances pe piața internă datorita cresterii vanzarilor produselor sezoniere
  • Axarea pe o politică de reducere a costurilor și un management orientat spre profit

LG Electronics a anunțat luni 18 iulie evoluția companiei pe al doilea trimestru la bursa din Coreea. Vânzările au ajuns la o cifră de 5.57 miliarde USD (exporturi în valoare de 4.12 miliarde USD și vânzări pe piața coreeană de 1.45 miliarde USD), cu 6,9% mai mică decât în anul 2004 și cu 5,8% mai puțin ca în trimestrul anterior. LG Electronics a înregistrat un profit operațional de 143 milioane USD (cu o marjă de 2,6%) și un profit net de 149 milioane USD (cu o marjă de 2,7%). Rezultatul reportat este de 214 milioane USD (cu o marjă de 3,8%).

În timp ce vânzările în Coreea au crescut ca urmare a sporirii vânzărilor produselor sezoniere, cifra totală a vânzărilor a scăzut din cauza aprecierii continue a Won-ului și a încetinirii ritmului exporturilor. Profitul pe al doilea trimestru s-a diminuat în comparație cu anul precedent în urma scăderii profitabilității aparatelor de telefonie mobila si a monitoarelor.

Indici de performanță
Vânzările companiei Digital Appliances au scăzut cu 6% față de anul trecut, ajungând la 1.608 milioane USD (vânzări interne în valoare de 759 milioane USD și exporturi de 849 milioane USD). Vânzările interne au crescut cu 32% datorită sporirii cererii de aparate de aer condiționat. Exporturile s-au diminuat cu 25%, principalul motiv constituindu-l aprecierea monedei coreene. Profitul operațional a ajuns la o cifră de 161 milioane USD, cu o marjă de 10%.

Vânzările companiei Digital Display au scăzut cu 2% față de 2004 la 1.146 milioane USD (vânzări interne în valoare de 252 milioane USD, exporturi de 894 milioane USD).

Vânzările de ecrane TV au sporit cu 42%, plasmele TV înregistrând o creștere de 80% și LCD-urile cu 192% față de anul trecut. Nici unitățile PDP nu s-au lasat mai prejos, ele atingand un procent de 113%. Din cauza scăderii prețurilor de achizitionare, diviziea a inregistrat pierderi în valoare de 22 milioane USD. Totuși profitabilitatea plasmelor TV a crescut.

Vânzările companiei Digital Media au scăzut si ele cu 18% față de anul trecut, ajungând la 726 milioane USD (vânzări interne în valoare de 156 milioane USD, exporturi de 570 milioane USD). Vânzările in Coreea au crescut o dată cu creșterea vânzărilor computerelor. Totuși exporturile s-au diminuat față de anul 2004 din cauza aprecierii won-ului și a scăderii prețurilor. Profitul operațional a ajuns la o cifră de 27 milioane USD, cu o marjă de 3.7%.

Vânzările diviziei Mobile Communications a LG au scăzut cu 5% în comparație cu 2004, ajungând la 2.064 mil. USD (vânzări interne în valoare de 263 mil. USD și exporturi de 1.801 mil. USD). Profitul operațional a atins 8 mil. USD.

Vânzările de telefoane au crescut cu 22% față de 2004, la 12,1 milioane unități. Cu toate ascestea, competiția puternică de pe marile piețe a condus la o scădere a ritmului de creștere a vânzărilor. Telefoanele care folosesc tehnologia CDMA și-au păstrat poziția de lider de piață, iar vânzările WCDMA au crescut pe măsură ce s-au dezvoltat serviciile europene 3G. Rata de creștere a vânzărilor GSM s-a încetinit ca urmare a competiției acerbe existente pe piețele cele mai importante.

Prognoza pentru al treilea trimestru
Având în vedere competiția din ce în mai intensă de pe piața telefoniei mobile și scăderea prețurilor la monitoare, ecrane cu plasma si LCD, mediul de afaceri va oferi în continuare condiții puțin propice dezvoltării. LG Electronics se va concentra asupra unei politici de reducere a costurilor și a unui management orientat spre profit.

LG Electronics, Inc. (Korea Stock Exchange: 06657.KS) este un lider mondial in produse electronice care incorporeaza tehnologie de ultima generatie, in produse din domeniile informatiilor si comunicatiilor care vin in intampinarea nevoilor consumatorilor, tot mai diversificate si in continua schimbare. Cu vanzari, in 2004, de peste 38 de miliarde de dolari din care 86% sunt vanzari pe piata externa, cu peste 70,000 de angajati in 76 de filiale in 39 de tari din intreaga lume, LG Electronics cuprinde 4 mari companii: Mobile Communications, Digital Appliance, Digital Display si Digital Media. Pentru mai multe informatii, vizitati www.lge.com.