.

DaimlerChrysler a prezentat prototipul primei mașini echipate cu un sistem UMTS: limuzina Mercedes S-Klasse e rezultatul unui parteneriat între DaimlerChrysler, Siemens, Sun Microsystems, T-Mobile, Jentro și MBDS/Nice University Sophia Antipolis și este echipată cu un sistem de descărcare de muzică și videoclipuri de pe Internet prin intermediul unei conexiuni mobile, în timp ce mașina se află în mișcare. În plus, există și posibilitatea descărcării de imagini care prezintă starea drumului cu câțiva kilometri înainte. Sistemul dispune, de asemenea, de un videotelefon și de un sistem de navigație prin satelit care descarcă hărțile și informațiile de trafic de pe Internet cu o viteză de 384 de kilobiți pe secundă (kbps), mult mai rapid chiar decât o linie ISDN (Integrated Services Digital Network, standard de telecomunicații care asigură o viteză de transmisie de 128 kbps). Operatorul german de telefonie T-Mobile a dezvoltat infrastructura UMTS împreună cu divizia Information and Communication Mobile (IC Mobile) a Siemens, în timp ce compania JentroCar, cu sediul în Munchen, a furnizat platforma de rețea (bazată pe tehnologia Java), iar Sun Microsystems a oferit server-ul pentru stocarea informațiilor (portaluri, adrese web, înregistrările video, jocurile și altele).
'Soluția prezentată demonstrează varietatea viitoarelor aplicații UMTS', a spus Timotheus Höttges, președintele consiliului de administrație al T-Mobile. 'De la servicii de telematică la divertisment, soluțiile mobile multimedia vor fi în curând o prezență constantă în orice activitate cotidiană', a adăugat Höttges. DaimlerChrysler estimează că noua tehnologie va avea succes mai ales în rândul companiilor multinaționale. 'În cazul acestor firme, angajații petrec foarte mult timp în deplasări', precizează Dr. Hans-Joachim Schöpf, vice-președinte pe dezvoltare la Mercedes-Benz Passenger Cars & smart. Limuzina 'UMTS S-Klasse' este, deocamdată, un vehicul de test și a fost dotată special cu PC-uri, 2 monitoare cu plasmă și cu o diagonală de 15 inch montate în spătarele scaunelor și tastaturi wireless pentru pasagerii din spate. Șoferul și pasagerul din dreapta pot utiliza sistemul prin intermediul unui ecran digital tactil, montat în consola centrală.