.

Vaclav Provaznik este Chief Technical Authority for Telecoms, CEE LogicaCMG

LogicaCMG este unul dintre liderii globali în produse, servicii și soluții telecom. Sistemele sale furnizează două din trei mesaje text la nivel global, iar soluțiile sale de mesagerie și de facturare sunt implementate de 300 dintre cei mai mari operatori ai lumii în peste 130 de țări, deservind astfel peste 800 de milioane de abonați activi de telefonie mobilă. În plus, LogicaCMG funizează 1 din 4 sisteme de mesagerie multimedia la nivel mondial, facilitându-le propriilor clienți deservirea a peste 150 de milioane de angajați. Pentru că a implementat prima și singura soluție total integrată 3G din lume, pe bază IP și pentru că a generat migrarea a peste 50 de operatori către sistemele de mesagerie IP, expertiza oferită de această companie le facilizează operatorilor asigurarea unui proces de inovație continuă în telecomunicațiile de generație viitoare.

Lanțul Conținutului
Lanțul Conținutului cuprinde crearea conținutului de către producători, artiști și autori; crearea și proiectarea serviciului implică agregare, publicare și marketing; distribuția conținutului către sursele de difuzare a acestuia, companiile de cablu TV, ISP-iși și MVNO-uri; furnizarea conținutului, de la ISP-iști la operatorii wireline, de la MVNO-uri la operatorii mobili; conținutul utilizatorului primit de la stațiile de difuzare, de la companiile CATV, de la operatorii wireline și cei mobili.
'žPrincipiul Amazonului' respectat de către această companie presupune utilizarea potențialului de vânzare încrucișată (cross selling), care conține: tonuri de telefoane, wall papere, video-clipuri, e-mail, descărcări de fișiere cu muzică și tonuri de apelare.
În viziunea LogicaCMG, muzica mobilă este poarta către lumea conținutului și soluția pentru noi venituri în companie. Deocamdată nu există un grup specific vizat care să aibă telefoane mobile cu video-player și muzică integrată, iar terminalele mobile devin un instrument multimedia din ce în ce mai personal. Acestea le permit utilizatorilor accesul la diverstismentul muzical propriu, oriunde aceștia s-ar afla. Muzica a devenit azi o adevărată afacere, în 2004 vânzându-se online circa 200 de mil. de melodii în Europa și în SUA, de circa 10 ori mai mult decât în 2003. În 2004, veniturile din muzica mobilă au fost de 4,1 mld. USD, în principal generate de tonurile de apel. Iată că e timpul ca operatorii mobili să intre și ei în această afacere, având ca beneficii: creșterea veniturilor prin oferirea de noi servicii de divertisment, atragerea mai multor clienți și câștigarea chiar și din apelurile lor vocale, reducerea gradului de migrare printr-o poziționare mai atractivă.