.

Potrivit unui raport recent al Forrester Research prezentat în cadrul Forrester Consumer Forum 2007, desfășurat la Chicago, cheltuielile pe campaniile de marketing interactiv din SUA vor fi mai mult decât triple în următorii 5 ani, ajungând la 61 miliarde USD în anul 2012. Astfel, rata anuală de creștere va fi de 27% în următorii 5 ani, iar campaniile de marketing interactiv vor reprezenta 8% din totalul cheltuielilor pe publicitate, care vor crește la 18% în perioada menționată. Pe măsură ce firmele continuă să transforme statutul clientului ca punct central într-o prioritate, vor recunoaște că menținerea unor echipe separate de marketing pentru gestionarea unor tipuri diferite de canale care să se adreseze acelorași clienți nu are sens, iar pe măsură ce tehnologiile interactive se infiltează gradual, conceptul de marketing interactiv separat va dispărea.

Iată și câteva din predicțiile Forrester:

  • Marketingul care pune accent pe căutare se va tripla în următorii 5 ani. Utilizarea masivă a acestui segment de marketing va mări rata anuală de creștere cu 26% ajungând la 25 miliarde USD până în 2012, datorită costurilor în creștere ale căutărilor plătite, cheltuielilor adiționale pentru optimizarea instrumentelor și a serviciilor și nu în ultimul rând datoriră expansiunii internaționale;
  • Publicitatea pe display-uri va ajunge la 14 miliarde USD până în 2012, fiind un factor cheie în bugetele marketingului interactiv, cu rolul să susțină toate campaniile interactive;
  • Serviciile și integrarea vor duce la creșterea marketingului prin email. Cheltuielile se vor axa pe îmbunătățirea relevanței emailurilor prin managementul analitic al datelor și va crește la peste 4 miliarde USD până în 2012.
  • Reclamele video online vor crește semnificativ. Adoptarea din ce în ce mai extinsă a video-urilor online de către segmentul consumer va duce la o creștere semnificativă cu 72% a cheltuielilor pe reclamele inserate în imaginile video online la 7,1 miliarde USD până în 2012. Mai multe aplicații video online ce au în centru consmatorul vor crește interesul mediu al consumatorilor și al specialiștilor în marketing;
  • Canalele media sociale vor genera pentru canalele emergente 10 miliarde USD până în anul 2012. Volumul cheltuielilor va crește în cazul canalelor emergente precum canalele media sociale, marketingul jocurilor, podcasturilor și RSS-urilor. Bugetele alocate canalelor media sociale vor crește la 6,9 miliarde USD;
  • Marketingul mobil va crește la 2,8 miliarde USD. Pe măsură ce consumatorii vor fi din ce în ce mai legați de terminalele personale, vor dori să își extindă această utilitate mobilă, iar această tranziție va propulsa o creștere a marketingului mobil de până la 2,8 miliarde USD până în anul 2012.

Toate aceste schimbări le oferă profesioniștilor în marketing interactiv un loc mai bun la masa marketingului, în timp ce marketingul interactiv câștigă vizibilitate în execuție și popularitate în rândul tinerilor consumatori, precum generarea unei eficiențe a costurilor și posibilitatea măsurării rezultatelor.