.

Ultimile statistici ale industriei arată că în Europa de Vest se înregistrează peste 380 mil. de abonați mobili, dintre care 70% utilizează SMS-ul, însă doar 14% utilizează și MMS-ul. Așadar, MMS-ul se dovedește a fi o oportunitate semnificativă de creștere pentru operatori.
Pe lângă redarea unor servicii ce includ divertisment, știri, sport, videoclipuri, jocuri, MMS-ul e și un instrument personalizat de marketing de masă. Ratele de răspuns la mesajele de marketing mobil sunt de peste 10%, ratele de recall de peste 75%, iar  rata de recuperare a investiției este mult mai ridicată decât în orice alte media. Într-o piață matură, operatorii se confruntă cu presiunea găsirii de noi oportunități de creștere a veniturilor, iar marketingul mobil ar putea fi exact soluția căutată. Marketingul MMS-ului are efect imediat, e bine targetat, viral, facilitează dialogul cu clienții, poate fi integrat, distractiv, iar crearea mesajelor MMS e acum mai ușoară ca niciodată.

Unde este problema?
Și totuși, întrebarea tuturor ar fi de ce nu este exploatat acest potențial? Infrastructura lanțului de furnizare există, s-a dovedit funcționabilă, iar consumatorii au răspuns bine acestui serviciu, chiar dacă mai sunt probleme legate de gradul de cunoaștere al serviciului, educație, prețuri și de capacitatea infrastructurii MMS. Deși există numeroase argumente pro marketingului MMS, există și bariere importante ce fac ca acest lucru să nu funcționeze, încă. Astfel, principalul obstacol este combinația de complexități tehnice și de afaceri. Tehnic vorbind, MMS-ul nu înseamnă neapărat și că ceea ce vedem vom și primi - și asta pentru că fiecare model de telefon e diferit, ecranele, partea audio, dar și altele variază, astfel încât nu se poate dezvolta un singur format pentru mesajele de marketing care să poată fi transmis tuturor consumatorilor.
Astfel, unele terminale pot primi mesaje video, în timp ce altele pot primi doar SMS-uri. Rezultatul e că proprietarii brandurilor și agențiile de publicitate pierd controlul asupra formatului de marketing. Complexitatea tehnică este și ea direct legată de infrastructura mesageriei. În plus, mulți dintre cei ce dețin telefoane cu capacități MMS nu știu cum își pot configura telefoanele pentru a primi mesaje MMS sau chiar nu doresc să acceseze aceste mesaje. Aceștia pot avea un telefon cu capacități MMS pentru simplul motiv că arată bine, dar să nu-l folosească pentru MMS. Un raport recent arată chiar că 50% dintre MMS-uri nu au putut fi transmise. Astfel, din perspectiva marketerilor, mesajele pot fi create și chiar transmise, fără a exista garanția primirii lor. O altă problemă importantă e cea a spam-ului. Așadar nu există nici un dubiu asupra existenței unei reticențe a publicitarilor-MMS-ul e considerat o nouă tehnologie de marketing și se nasc întrebări despre eficiența și fiabilitatea sa.
MMS-ul mai are încă de trecut puntea de la un simplu serviciu ce fură ochiul, la un serviciu mass-market care să aducă și încasări.

Soluția?
Rapoartele cu feedback-ul utilizatorilor
Dar oare ce îi mai trebuie acestui serviciu pentru a deveni de interes? În primul rând, ar putea fi rezultatul dezvoltării relației dintre operatorii mobili și branduri. Un stimulent e abilitatea marketingului MMS de a furniza informații precise despre succesul/eșecul campaniilor. A ști exact cine citește, forwardează și răspunde la un mesaj de marketing MMS e foarte important pentru companii. Unii specialiști susțin că MMS-ul e în etapa de liniște dinaintea furtunii. Trebuie avută în vedere complexitatea tehnică, ce e pe cale de rezolvare prin infrastructura de mesagerie de înaltă capacitate, managementul eficient al dispozitivelor și implementarea unei mai bune securități mobile. Așadar, cheia succesului e la companiile de infrastructură.