.

În ciuda unei piețe în scădere și a unui euro tot mai puternic, grupul Miele anunță că și-a păstrat trendul ascendent și în ultimul an fiscal. Astfel, cifra de afaceri a celui mai mare producător de electrocasnice premium din lume a depășit, pentru prima dată, pragul de 4 miliarde de euro. Concret, cu o creștere de 167 de milioane de euro (+4,3% față de precedentul an fiscal), Miele a încheiat anul fiscal 2017/2018 cu un total de 4,1 miliarde de euro. ( foto - Miele Executive Board
 
Aproape jumătate din cifra de creștere a fost generată de către Steelco Group, subsidiara din Italia a Miele, specializată în producția de echipamente medicale. Este pentru prima dată când această companie este inclusă în raportul general al Miele, iar aportul esteconsiderabil: 91 de milioane de euro. 
 
Extindere prin calitate și respect față de clienți
 
Este al treilea an consecutiv când Miele înregistrează creșteri mai mari decât media anuală propusă, în ciuda unei plafonări a pieței. Succesul este pus de către membrii boardului executiv Miele pe seama principiilor de calitate și integritate de la care compania nu s-a abătut niciodată.
 
 
În țara de origine, Germania, Miele a înregistrat o creștere de 2,4%, ajungând la o cifră de afaceri de 1,21 miliarde de euro. În plus, pentru a 25-a oară, compania și-a menținut locul fruntaș în topul celor mai bune servicii oferite la nivel național, potrivit “Kundenmonitor Deutschland”, un studiu comparativ la nivelul întregii țări. Pe planmondial, cea mai importantă creștere a fost înregistrată în China, dar peste medie au livrat și piețele din Canada, Austria și Rusia. De asemenea, Miele a recâștigat teren în Spania și Grecia, două piețe destul de scăzute în ultimii ani. Per total, vânzările din afara Germaniei au crescut, până la 70,6%, față de 70%, în anul fiscal anterior.
 
Cele mai căutate echipamente Miele
 
Plitele, cuptoarele și espressoarele au fost vedetele creșterii la nivel de gamă de produse. Noile modele din aceste gameau amplificat succesul de piață, precum plita TwoInOne, cu hotă integrată, cuptoarelece au fost echipate cu cele mai noi tehnologii Miele, precum și espressoarele din gama CM5. La capitolul aspiratoare, a doua generație a aspiratorului-robot, Scout RX2, a fost primită cu interes, mai ales datorită funcției care permite transmiterea de imagini din casă pe smartphone-ul utilizatorului.
 
Inovații și investiții
 
Tot ca un element de noutate, Miele a început să investească în startup-uri, precum loadbee, Plant Jammer, KptnCook sau Mchef. Acestea promit să ofere noi servicii digitale, transpuse prin creativitate, utilitate și conectivitate în bucătăria viitorului. Astfel, la IFA 2018, Mchef va prezenta, în premieră, un serviciu de gourmet food delivery, unic în lume, ce se bazează pe experiența cuptorului Dialog, prezentat prima dată de către Miele tot la Berlin.
 
La nivel mondial, grupul Miele înseamnă 20.100 de angajați, dintre care 11.200 în Germania. Tot la nivel internațional, grupul Miele a făcut investiții în valoare de 272 de milioane de euro, o valoare cu 20% mai mare decât în precedentul an fiscal.
 
În România, Miele este prezent prin showroom-urile proprii din București (Piața Presei și Dorobanți), Constanța și, cel mai recent, Timișoara. De asemenea, echipamentele Miele sunt disponibile și prin intermediul seriei de magazine deschise ca franciză în Sibiu, Deva, Brașov și Cluj Napoca.