.

John KOLOVOS - Key Account Manager Sony Ericsson Mobile Communications AB:
'žWorld Comm Trading este unul din cei mai noi parteneri ai Sony Ericsson pe piața din România.

Colaborarea a debutat la începutul acestui an, ca răspuns la nevoia noastră de a acoperi și rețelele de retail mai mici sau magazinele independente. Pasul a fost dictat atât de strategia noastră de dezvoltare locală, cât și de creșterea susținută a acestor canale de distribuție, în ultimul an.

Dat fiind faptul că World Comm Trading este unul dintre cei mai importanți distribuitori de telefoane mobile pe piața locală, decizia de a colabora a venit simplu '“ aveam nevoie să lucrăm împreună, pentru a ne îndeplini obiectivele comune de afaceri.

În perioada de colaborare cu World Comm Trading de până acum, am constatat că putem atinge volume importante și în ceea ce privește telefoanele high-end sau de business, nu doar în cazul modelelor convenabile ca preț. Astfel, am vândut bine și modelul T290i, cel mai ieftin terminal din gama noastră, cu ecran color și sunete polifonice; și K300i, care este cel mai accesibil telefon mobil cu cameră foto și video pe care îl avem în acest moment în gamă; dar și cel mai recent terminal al nostru, K750i, primul model cu cameră de 2 megapixeli și auto focus existent pe piața din România.

Pentru perioada următoare, ne așteptăm să întărim colaborarea noastră nu doar pe partea de vânzări; obiectivul nostru este să susținem World Comm Trading și partenerii acestei companii și în ceea ce privește promovarea produselor, informarea în detaliu cu privire la noile modele și programe de stimulare a vânzărilor."

Felix VLĂDĂU - General Manager World Comm Trading (foto):
C@M: Cum trebuie încurajate vânzările de terminale 3G în România?
Felix Vlădău:
În linii mari, succesul în vânzarea telefoanelor mobile este influențat direct de mai mulți factori: producătorul prin raportul preț-calitate, operatorii prin subvențiile aplicate telefoanelor, calitatea ofertelor și chiar mărimea ariei de acoperire, distribuitorii prin calitatea și ritmicitatea livrărilor de produse către rețelele de retail și, evident, rețelele de retail care, adresându-se direct end-user-ului, au un rol deosebit. România nu face excepție de la aceste criterii. Totuși, trebuie ținut cont de faptul că 3G este o tehnologie nouă, care pe lângă necesitatea fabricării unor terminale specifice (sarcina producătorilor) necesită și o nouă infrastuctură de acoperire terestră pentru utilizarea la scară largă a acestor dispozitive. Asemenea începuturilor sistemului GSM, noua tehnologie UMTS (3G) este azi dependentă de eforturile deloc neglijabile ale operatorilor pentru implementarea noului standard. Aceștia trebuie să ajute la promovarea 3G, atât prin oferte comerciale atrăgătoare, cât și prin investiții în infrastructură.

C@M: Cum comentați apariția terminalelor mobile ieftine, sub 40 USD, de la Motorola și Nokia?
Felix Vlădău:
Marii producători de telefoane mobile nu pot neglija piețele cu potențial foarte mare, datorat unei populații numeroase (ex. Africa, Asia), dar cu o putere de cumpărare scăzută. Piețe de acest gen pot fi abordate eficient doar cu terminale cu prețuri mici și funcții minime. Pentru aceste companii, cota de piață este un obiectiv deosebit de important pentru că pe termen lung beneficiile acesteia sunt definitorii.

Pentru informații, contactați World Comm Trading la office@worldcomm.ro