.

Motorola a lansat la Congresul Mondial 3GSM (februarie - Cannes, Franța), Mobile Services Café, un nou meniu bogat în aplicații și servicii, destinat operatorilor de rețea. Acesta integrează serviciile de date mobile pe orice echipamente cu access la Internet. mmO2 va fi primul operator european care va testa noua soluție Mobile Services Café. 'Motorola a fost un vechi partener pe infrastructură pentru Source O2 și acum platforma sa Mobile Services Café este prima care va fi testată la noul 'centru tehnic' al companiei Source O2', a declarat la Cannes Dave Booth, vicepreședinte pentru 3G și Proiecte Strategice al companiei mmO2.
Source O2 este o divizie a mmO2 înființată pentru a lansa aplicații dezvoltate în rețelele sale. Mobile Services Café trece printr-o perioadă de testări la 'centrul tehnic' al companiei Source O2 din Marlow, ce conține rețele replică de tip 2G, 2.5G și 3G totalmente flexibile, pe care dezvoltatorii își pot integra, testa și lansa aplicațiile. 'Piața jocurilor mobile este estimată să valoreze peste 6 miliarde USD, până în anul 2004, iar soluția Mobile Services Café este echipată pentru a-i ajuta pe operatori să-și maximizeze veniturile', a precizat Mike Bordelon, vice-președinte și director general la Motorola Internet Software and Content Group.
Mobile Services Café cuprinde servicii pe bază de software și aplicații (susținute de middleware, arhitectură necesară și conținut), realizate astfel încât să permită operatorilor să comercializeze mai rapid o varietate de servicii de date wireless sub mărcile lor. Mobile Services Café le permite, de asemenea, operatorilor să ofere consumatorilor de servicii mobile o selecție de conținut și servicii personificabile care ajută la transformarea oricărui aparat mobil cu acces la Internet conform personalității și preferințelor utilizatorului.
Această ofertă face parte din seria de inițiative Open Mobile Architecture (OMA) ale Motorola în domeniul interoperabilității. Astăzi, mai mulți susținători din rândul operatorilor, producătorilor și companiilor de software au anunțat că sprijină eforturile depuse de OMA pentru a reduce fragmentarea în afacerile ce implică software și servicii mobile. Pe măsură ce cererea pentru standarde interoperabile câștigă teren, este de așteptat ca operatorii de rețea să dobândească o abilitate mai mare pentru a-și putea diferenția serviciile prin oferte precum Mobile Services Café.
Mobile Services Café îi permite operatorului să aleagă aplicațiile cele mai adecvate pentru afacerea sa. Motorola va furniza operatorului instalațiile necesare sau/și va găzdui și gestiona serviciile necesare în numele operatorului, cu aplicații de la Motorola sau din alte surse. În modelul Mobile Services Café, Motorola va împărți succesul afacerii cu operatorul, reducând astfel riscul financiar al acestuia și permițându-i, în același timp, să se concentreze exclusiv asupra afacerii sale. Motorola va furniza, dezvolta și sprijini tehnologia care stă la baza portalului operatorului. Mobile Services Café va fi oferit împreună cu un ghid de utilizare a serviciilor, inclusiv a serviciilor profesionale pe care operatorii le pot utiliza pentru a personaliza, instala și menține setul de soluții pe care-l aleg.
'Clienții operatorilor noștri de rețea cer acum soluții care să transforme experiența comunicațiilor mobile într-o experiență relevantă, ușor de utilizat și distractivă', a declarat Mike Bordelon de la Motorola. Ofertele individuale de produs ale serviciului Mobile Services Café includ soluții pentru mesagerie, infotainment (divertisment informatic), productivitatea companiei și comerț mobil. Caracteristicile oferite de Mobile Services Café includ un server de tip J2ME, un server de personalizare, platforme de jocuri pentru unul sau mai mulți utilizatori, calendar, un server pentru sincronizare, mesagerie imediată, inclusiv cu fotografii, precum și acces la baza de date a companiei. Cu acest set de caracteristici complexe, operatorii de rețea pot crea 'experiențe' mobile de divertisment, extrem de folositoare pentru segmentele de piață targetate, cum ar fi tineret, utilizatori comerciali, prieteni și familie, precum și pentru fiecare individ. Selectarea serviciilor de tipărire și găzduire, precum și a serviciilor de management și a celor profesionale, permite companiei Motorola și clienților săi să definească soluții relevante pentru nevoile specifice pieței.
'Mobile Services Café este un foarte bun concept-umbrelă', a declarat Simon Buckingham, CEO Mobile Streams. 'Motorola a identificat necesitatea existenței unui lanț valoric foarte puternic între operatori și clienți. Prin această inițiativă, operatorilor li se oferă potențialul necesar pentru a-și mări atât câștigurile, cât și numărul clienților, indiferent de marca telefonului mobil pe care îl posedă. În același timp, operatorii vor putea să acceseze aplicații mobile extrem de interesante, a conchis el. Cu vânzări de 29,5 mld.USD în 2001, Motorola este lider global în asigurarea soluțiilor integrate de comunicații și soluțiilor electronice integrate. mmO2 deține 100% din operatorii mobili de rețea din 4 țări: Marea Britanie (BT Cellnet), Germania (Viag Intercom), Olanda (Telfort Mobiel) și Irlanda (Digifone). În plus, dezvoltă operații pe Isle of Man (Manx Telecom) și o afacere cu un portal de Internet mobil performant în Europa denumit Genie.