.

Gabriel Maranca, director de vânzări, divizia Terminale Mobile, Motorola România, la Gala Premiilor COMUNIC@ȚII Mobile 2005, unde RAZR V3 a primit Premiul 'Terminalul anului 2005'.

Motorola Razr V3 - prețuri de retail*

Orașul Moneda locală Euro
Singapore 498 S dollar  251
București 958,9 RON 261,6
Hong Kong 2580 HK dollar 284
Roma 299 299
Paris 319 319
Londra 243 GBP 359
Frankfurt 359 359
Bruxelles 376 376

* Prețurile includ taxele și au fost calculate ca o medie a prețurilor comunicate de către cei mai mari retaileri din fiecare oraș menționat, convertite apoi în euro la cotația de 1 euro= 3,65 RON (cursul de referință al BNR la 09.12.2005).

Pentru prima oară în ultimii ani, compania Motorola a lansat un hit: RAZR, telefonul său mobil ultra subțire, cu clapetă, s-a vândut în întreaga lume în câteva milioane de exemplare. Acum, Motorola trebuie să dovedească investitorilor că RAZR nu reprezintă o minune trecătoare și că poate furniza rapid terminale mobile operatorilor și distribuitorilor pentru perioada sărbătorilor de Crăciun. Rezultatele următoarelor 2 trimestre vor arăta, de asemenea, cât de bine primesc utilizatorii telefonul 'muzical' Motorola ROKR, care folosește software-ul iTunes, dezvoltat de Apple Computer, însă poate stoca maxim 100 de melodii. Motorola a comercializat 250.000 de astfel de terminale în septembrie, urmând ca în primul trimestru din 2006 să apară o nouă versiune a acestui model. De asemenea a început să fie comercializat modelul SLVR, un telefon mobil dotat cu cameră video și capabilități pentru navigarea pe Internet, terminalul având forma unui mini baton de ciocolată. Iar PEBL, telefonul rotund lansat de Motorola, este denumit un 'jucător de nișă'.

Cererea mondială pentru telefoanele mobile, care nu a fost niciodată mai mare ca în prezent, ajută Motorola. Vânzările se așteaptă să atingă 810 mil. unități anul acesta, conform companiei de cercetare Gartner. Vânzările din trimestrul 3 au atins 205 mil. USD, cu 22% mai mari comparativ cu aceeași perioadă a anului trecut.

Cota de piață deținută de Motorola a atins 18,7%, crescând cu 5% față de aceeași perioadă a anului trecut, compania consolidându-și poziția în fața Samsung Electronics, companie situată pe poziția a treia cu 12,5% din piață. Nokia, liderul de piață, a înregistrat o creștere a cotei de piață în cel de-al treilea trimestru al acestui an, atingând 32,6%. Sony Ericsson Mobile Communications AB și LG Electronics acoperă împreună aproximativ 6,5% din piață.