.

  • Piața totală a dispozitivelor mobile în EMEA a crescut cu 62% în Q1 2004 față de Q1 2003
  • Segmentul telefoanelor inteligente a crescut cu 83%, al handheld-urilor cu 33%
  • Nokia conduce încă, dar cota sa de piață scade treptat. Sony Ericsson stagnează; Siemens intră în top 3 pentru prima oară
  • Microsoft se bucură de cea mai mare cotă de până acum în segmentul dispozitivelor centrate pe voce (7,8%)
  • HP rămâne în fața palmOne pentru al treilea trimestru consecutiv, cu 56% creștere
  • RIM continuă să câștige piață, ia locul 3 pe piața dispozitivelor centrate pe date, înaintea Dell

După un trimestru 4 2003 record, piața dispozitivelor mobile din Europa, Orientul Mijlociu și Africa a avut o creștere de la an la an de 62% în trimestrul 1 din 2004 și noi nume și-au făcut apariția pe podium, arată ultimul raport Canalys. Nokia a rămas liderul pieței, în timp ce HP a ocupat locul 2 la nivelul întregii piețe, cu o creștere de 56% față de Q1 2003, reușind un al treilea trimestru consecutiv în care a depășit palmOne, care a rămas pe locul 3.

Handheldurile cu și fără conectare mobilă
Cu o creștere de 33% față de Q1 2003 și în ciuda unui respiro în materie de pachete GPS la prețuri joase, segmentul dispozitivelor centrate pe date a rămas robust în Q1 2004. O combinație reușită între ofertele pentru utilizatorii individuali și cele pentru firme a făcut ca HP să rămână înaintea palmOne, ale cărui livrări au fost aproape egale cu cele din Q1 2003. Progresele RIM au continuat în ultimele 18 luni și i-au creat un loc între primii 3 pentru prima oară, BlackBerry obținând 8% din segmentul handheld-urilor, trecând înaintea altor furnizori ca Toshiba sau Dell. Directorul Canalys, Chris Jones, pune succesul RIM pe seama prețului mai mic, trecerii la ecrane color și integrării vocii ca factori cheie în atractivitatea BlackBerry, alături de pretențiile privind securitatea soluțiilor mobile în rândul cumpărătorilor de afaceri, la care BlackBerry este pregătit să răspundă. Acordurile multiple cu operatorii au ajutat și ele RIM să își vândă soluțiile în firme.

Telefoanele mobile
Deși nu a repetat recordul din Q4 2003, segmentul dispozitivelor centrate pe voce a crescut cu 83% față de Q1 2003. Nokia domină, dar cota sa a crescut cu foarte puțin față de Q1 2003 și a scăzut față de Q4 2003. Livrările de telefoane inteligente ale Sony Ericsson, locul 2, nu au ținut pasul cu piața și au stagnat față de anul trecut. Siemens, care a început, în sfârșit, să atingă vânzări de masă cu telefonul său inteligent SX1, a depășit Motorola și Orange. În ciuda ocupării primelor 3 locuri de către adepții sistemului de operare Symbian, Microsoft a avut parte de cea mai bună cotă a sa de până acum (7,8%) în segmentul centrat pe voce. Motorola, ca aliat, a ajutat mult. Până acum, livrările Microsoft de telefoane inteligente au fost legate de rețeaua Orange, dar cu MPx200 devenit disponibil în alte rețele și cu alte modele urmând să apară lunile următoare, livrările Microsoft sunt estimate să crească substanțial. Treo 600 de la palmOne nu a avut vânzări la fel de bune în EMEA ca în alte părți; dispozitivul are nevoie de mai multe modele și o acoperire mai largă în rândul operatorilor pentru a deveni un candidat în spațiul telefoanelor inteligente.

IDC: vânzările globale de mobile în Q1 2004
Livrările globale de terminale mobile în Q1 2004 au scăzut ușor (-5,9%) față de Q4 2003, dar au crescut cu 29,3% față de Q1 2003, ajungând la 152,7 milioane unități, conform IDC. Piața telefoanelor inteligente a înregistrat un declin trimestrial de 5,5%, dar o creștere anuală de 85,8%. Nokia a avut cel mai pronunțat declin trimestrial al cotei de piață (-19,2%), datorat lipsei de terminale din gama medie, fapt ce a favorizat Motorola și Samsung. Cu toate acestea, Nokia rămâne liderul ferm global atât în piața telefoanelor mobile, cât și a telefoanelor inteligente. IDC estimează că până la sfârșitul anului vor exista 1,5 miliarde de utilizatori mobili în lume, care vor genera la nivelul acestui an o cerere de peste 595 milioane de unități mobile.