.

Casa de înregistrări Sony Music Entertainment a lansat pe 12 martie 2003 un nou

serviciu de 'muzică mobilă' pentru telefoane celulare, fără a oferi, însă, și melodii pentru descărcare. În

schimb, abonații serviciului mMode de la AT&T Wireless pot cumpăra tonuri de sonerii pentru mobilele lor bazate pe

melodii produse de Sony. Utilizatorii mai primesc imagini minuscule ale coperților de album pe post de

screensavere și pot primi știri din lumea muzicală pe mobile. Serviciul Sony Music pentru mobile este disponibil

numai pentru cei 21,8 abonați ai AT&T Wireless care folosesc serviciul Web al operatorului, numit mMode. Un

abonament mMode costă între 3 USD și 12 USD pe lună, iar un ton de sonerie de la Sony costă între 0,99 USD și 1,99

USD.
Operatorii americani, ca mai toți din lume, duc lipsă de lichidități și sunt împovărați de datorii de

milioane de dolari, ceea ce îi face să își pună speranța în descărcarea de muzică pentru a crea o nouă sursă de

venituri sănătoase, mai ales de pe piața adolescenților.
Companiile de divertisment sunt și ele în joc. Pe 12

martie, MTV a anunțat că a încheiat un parteneriat de 75 milioane USD cu Motorola care urmează să dezvolte pentru

MTV un serviciu de muzică mobilă pentru telefoane celulare. Serviciul MTV va fi similar celui deja lansat de Sony.

MTV va furniza conținut pentru screensaver-e și tonuri de sonerii polifonice, fără să precizeze ce operator va

oferi serviciul.
Anterior, pe 3 martie 2003, America Online a lansat o versiune pentru telefoane mobile a

serviciului său cu amănuntul AOL Music, oferind o combinație de sonerii și descărcări de divertisment. Abonații

primesc 3 sonerii gratuite pe lună, acces la muzică înregistrată exclusiv pentru AOL de către artiși ca P. Diddy

(fostul Puff Daddy), Mick Jagger, Alicia Keys și Moby și alerte despre noi oferte muzicale. Abonamentul costă 3,50

USD pe lună și este disponibil, ca și cel Sony Music, doar abonaților mMode ai AT&T Wireless. AOL Music este cea

mai recentă transpunere mobilă a ofertelor companiei. Majoritatea operatorilor americani oferă acces la serviciile

AOL, mai ales la portalul Web și la programele de mesagerie. Dar aceasta nu a însemnat neapărat și transpunerea

succesului - conform analiștilor IDC, citați de Cnet News, numai 10 milioane din cei 140 mil. utilizatori mobili

americani au folosit un serviciu de date anul trecut. Operatorii sunt în mod tradițional tăcuți în privința

veniturilor din tonuri de sonerii descărcabile, dar artiștii au câștigat anul trecut 71 mil. USD din comisioane în

urma vânzărilor de sonerii, conform IDC.
Cum se face, totuși, că lansările inițiale de servicii de la Sony,

America Online și, în curând, MTV vin fără muzica propriu-zisă de descărcat, care ar fi mult mai lucrative pentru

operatori decât tonurile de sonerii, care se vând de obicei la un preț în jur de 1 USD fiecare. Motivul nu este

lipsa tehnologiei de descărcare - majoritatea operatorilor de calibru vând jocuri descărcabile bazate pe Java de

la Sun Microsystems sau pe BREW (Binary Runtime Environment for Wireless) de la Qualcomm. Problema este calitatea

audio slabă a telefoanelor mobile și este principalul motiv pentru care Sony se abține să pună în vânzare

melodiile artiștilor săi prin rețelele mobile. Majoritatea telefoanelor mobile nu au destulă memorie pentru a

descărca și apoi stoca, un cântec întreg. Drept care acesta trebuie comprimat, un proces care elimină exact

elementele digitale ce dau unui cântec calitatea de 'studio'. Rezultatul ar fi o audiție scârțâită, departe de a

încânta pe cineva.