.

Pe măsură ce penetrarea mobilă ajunge la limita de saturație în numeroase piețe, intervine aici abilitatea operatorilor de a furniza cel mai bun conținut multimedia, ce a ajuns să fie elementul diferențiator pe piață. Numeroși abonați la telefonia mobilă solicită mai mult decât furnizarea în timp real a alertelor de știri, de informații din sport și alte forme de conținut de divertisment pentru media mobile. Însă operatorii care s-au grăbit să lanseze aceste servicii trebuie să își amintească că până la urmă utilizatorul final își dorește ce e mai bun în experiența mesageriei multimedia, fără erori în transmiterea oricărei comunicații vizuale. Operatorii pot genera venituri dintr-o gamă de servicii de conținut media de nouă generație pentru comunitatea mobilă, de la servicii de genul Application-to-Person (sport, știri, muzică, comerț mobil, forumuri)- disponibile prin browsing (WAP, iMode), streaming sau download '“ la comunicații person-to-person (prin MMS, SMS, push-to-talk, video email, push-to-show etc).
Grupul de cercetare 'žResearch and Markets'
a publicat recent un raport intitulat 'Viitorul muzicii mobile', ce arată că muzica mobilă este cel mai valoros conținut mobil la nivel mondial, generând venituri brute de 4,4 mld. USD în 2005, cu o creștere estimată de până la 6 mld. USD în 2006. Raportul relevă că segmentul mobil deține circa 15% din întreaga piață muzicală la nivel mondial. Aceste servicii le oferă operatorilor oportunități fundamentale de creștere a valorii clienților existenți, de reducere a ratei de migrare a clienților și de atragere de noi abonați. Operatorii din Japonia și Coreea au început să ofere canale de divertisment pe bază de abonament ce difuzează muzică, clipuri video, filme și muzică de factură comercială ca punct forte pentru creșterea loialității clienților. Și nu doar țările dezvoltate sunt cele care adoptă modele de conținut. Piețele în curs de dezvoltare (Brazilia, China, India și Rusia) arată un mare interes pentru serviciile de date mobile. Operatorii introduc o gamă variată de dispozitive cu capacități media diverse. În plus, operatorii de rețea raportează o rată foarte ridicată de lansare a dispozitivelor (chiar de 2 dispozitive pe săptămână). Acestea diferă unul de altul în privința culorii, a rezoluției, a mărimii ecranului, a formatelor pe care le suportă, a memoriei și a altor 100 de atribute diferite pentru fiecare dispozitiv.
Conținutul este deseori giuvaierul din coroana operatorului, însă pentru utilizatorul final, creșterea frustrării cu privire la incompatibilitatea dintre terminale duce la scăderea sclipirii acestui giuvaier. Deseori conținutul pe care utilizatorii îl primesc de la prieteni nu este suportat pe dispozitivele lor, astfel încât nu poate fi vizionat.
Nu în ultimul rând trebuie luată în considerare și problema mediului mobil care a devenit o alegere viabilă pentru strategiile de marketing, promovare, vânzări și distribuție în industria media. Potențialul de creștere a veniturilor operatorilor mobili din aplicațiile non-voce este uriaș. Potrivit cercetărilor întreprinse de LogicaCMG, cererea consumatorilor pentru descărcările mobile urmează a se tripla în următoarele 12 luni, creând o piață globală de 7,6 mld. euro pentru conținutul mobil până în octombrie 2006. Aceeași cercetare arată că 1/5 din deținătorii de telefoane din întreaga lume au făcut descărcări de conținut pe terminalele lor mobile, iar creșterea e așteptată la 60% în următoarele 12 luni. Adaptarea devine parte integrantă din cursul natural al managementului conținutului mobil, iar operatorii pot avea astfel o rată de 100% de atingere a potențialilor clienți. Implementarea unui sistem de adaptare a media centralizate ce servește mai multe aplicații reduce costul de proprietate, îmbunătățește performanța sistemului, îmbunătățește experiența clientului și nu în ultimul rând crește indicele ARPU.