.

RDS.TEL internațional în 4 variante
Surpriza de anul acesta pentru vizitatorii CERF-ului (Romexpo, 15-19 aprilie) a fost făcută de Romania Data Systems (RDS): orice vizitator putea să sune gratuit, de la telefoanele puse la dispoziție, oriunde în lume cu o mică excepție '“ rețeaua telefoanelor mobile din țară. Vizitatorii și expozanții nu au abuzat de amabilitatea RDS '“ furnizorul oficial de Internet și telefonie '“ astfel încât minutele vorbite pe parcursul celor 5 zile au ajuns la 31.377. RDS a lansat oficial la CERF 2003 serviciile sale de telefonie sub marca RDS.TEL, punând la dispoziția expozanților și vizitatorilor peste 120 de telefoane cu acces în rețeaua de telefonie fixă din România și în rețelele mobile și fixe din străinătate.

Serviciul RDS.Tel este disponibil, deocamdată, doar pentru convorbiri internaționale, în 4 variante - Prepaid, Acces, Conect, Conect Plus. Serviciul Prepaid, cu taxare la 10 secunde, se adresează clienților individuali cu nevoi reduse de comunicare și este disponibil prin cartele de 5, 10 și 20 de euro, cu posibilitate de reîncărcare în viitorul apropiat. Serviciul Access se adresează celor care apelează frecvent de pe telefonul fix sau mobil în alte țări, iar Conect companiilor cu cheltuieli de peste 30 euro și care doresc un abonament lunar cu trafic inclus, astfel încât tarifele să scadă pe măsură ce crește traficul. Conect Plus se adresează companiilor mari consumatoare de trafic telefonic.

RDS.TEL numără, în prezent, aproximativ 2.000 de clienți din sectorul de afaceri, fiind un serviciu disponibil la nivel național, în peste 60 de puncte de prezență ale RDS. Serviciile de convorbiri internaționale RDS.TEL sunt funcționale și disponibile pentru sectorul de afaceri încă de la începutul anului 2003, urmând ca, după definitivarea interconectărilor cu ceilalți operatori să fie oferite și servicii de convorbiri interurbane și locale.

Pachete TV-Internet-telefonie de la Astral în toamnă
Astral Telecom SA a anunțat la CERF 2003 lansarea tehnică a unui serviciu de telefonie fixă alternativ, unic în Europa Centrală și de Est. Bazat pe tehnologia IP (Internet Protocol) cu comutare de pachete prin cablu, serviciul diferă de VoIP prin faptul că folosește o rețea dedicată vocii, în maniera telefoniei clasice și permite, în același timp, funcții oferite în prezent doar de telefonia mobilă, de tipul apelului în așteptare. Serviciul se află în testări și va fi lansat comercial în toamna acestui an, atât pentru persoane fizice, cât și pentru companii. Astral intenționează să ofere servicii de voce pe intraneturi, de centrală de apel (inclusiv pentru alți operatori CATV), jotline, acces online la datele contului de abonament și configurarea online a acestuia. Astral va oferi și pachete de servicii pe același cablu coaxial - televiziune prin cablu, Internet și servicii de telefonie fixă (locală, interurbană și internațională), prețul pachetului fiind mai mic decât suma tuturor acestor servicii.

Astral oferă și serviciul VoIP, folosind echipamente Cisco, pentru convorbiri internaționale, în variantă preplătită (carduri) pentru consumatori individuali și cu abonament pentru companii. Cardurile Astral sunt vândute prin rețeaua proprie de distribuție a operatorului și prin Petrom, GlobalNet sau BestComputers. În privința strategiei de piață a companiei, 'Astral Telecom vede în carduri un mijloc de plată eficient, care va fi folosit pentru toate serviciile preplătite. În viitor, toate serviciile Astral Telecom de Internet și voce se vor baza pe aceste carduri, pentru că odată ce un client cumpără un card Astral Telecom, este normal să aibă acces la toate serviciile preplătite', explică Dinu Malacopol, director general Astral Telecom.
Astral mai operează servicii WiFi (acces fără fir la Internet de mare viteză) în aeroporturile internaționale Iași și Timișoara și la ExpoTransilvania din Cluj Napoca, urmând să fie extinse la alte centre de afaceri, de conferință și aeroporturi internaționale.

Ca furnizor de conținut, Astral operează 11 portaluri Web, printre care www.kappa.ro, www.personal.ro, www.k.ro, www.email.ro.
Astral are, în prezent, 650.000 de clienți CATV (gospodării) - estimați de reprezentanții companiei ca însumând cca. 2 milioane de utilizatori - și 8.000 de clienți la serviciile sale de Internet. Astral Telecom a avut anul trecut o cifră de afaceri de 36,5 milioane USD, iar pentru acest an estimează 40 - 45 milioane USD.

Globtel Internet - alternativa serviciilor telecom de nouă generație
Globtel Internet a introdus serviciul de telefonie internațională pe suport Internet din noiembrie 2002, odată cu semnarea contractului cu RomTelecom. Costurile de implementare ale acestei soluții au fost de circa 500.000 USD, iar numărul de convorbiri internaționale efectuate în rețeaua Globtel este de aproape 65.000 de minute. Compania a dezvoltat serviciul de telefonie internațională pe două segmente: B2B prin conturi de telefonie internațională și B to Consumer, prin cartelele pre-plătite de telefonie internațională Kardinal. Conturile Globtel de telefonie internațională nu necesită un abonament lunar, taxe de conectare sau alte taxe suplimentare, oferind pentru convorbirile telefonice internaționale o reducere a costurilor cu până 80%. Accesul este permis în peste 250 de țări, atât pe fix, cât și pe mobil, iar tarifarea se face la 6, respectiv 30 de secunde, în funcție de serviciul de telefonie extern apelat.