.

Schimbare de accent la Nokia, care pune acum în centrul atenției sale strategia către clienții corporate și terminalele de afaceri.
'Ne așteptăm ca anul acesta să fie unul dintre cei mai activi pentru industria de profil în ceea ce privește lansarea de noi produse', a declarat Jorma Ollila, președinte și CEO Nokia. 'Comunicatorul Nokia 9500 reprezintă un element fundamental pentru strategia noastră în domeniul soluțiilor pentru companii. Noul Comunicator Nokia 9500, împreună cu celelalte modele care vor fi lansate ulterior, vor forma o platformă puternică pentru companii, ajutându-le să confere mobilitate unor activități vitale, precum și angajaților lor'.
'Nokia estimează că vor exista oportunități de creștere excelente în trei sectoare principale: aplicații multimedia, soluții pentru companii și noi utilizatori. Pe lângă aceasta, 2004 va fi anul comercializării dispozitivelor 3G WCDMA', a spus Jorma Ollila. 'Am atins o bază de utilizatori de aproximativ 1,3 miliarde, existând potențialul necesar pentru dublarea acestei cifre în următorii ani. Serviciile mobile pentru date vor avea o pondere din ce în ce mai mare. Astfel, se estimează că în 2007 aceste servicii vor reprezenta aproape 30% din piața serviciilor mobile, comparativ cu doar 10% în 2003. Acest lucru indică în mod clar faptul că mobilitatea începe să-și facă loc în toate domeniile vieții de fiecare zi'.
La conferința de presă 3GSM, Vodafone și Nokia și-au prezentat viziunile și strategiile referitoare la 3G WCDMA. Ambele companii au convingerea că în anul 2004 serviciile 3G vor deveni disponibile pentru publicul larg. De asemenea, Nokia și Vodafone și-au anunțat colaborarea în vederea includerii terminalelor 3G de la Nokia în oferta Vodafone Live!.
În acest an, serviciile push-to-talk vor fi lansate la nivel global. Nokia și Samsung au anunțat un acord de cooperare în ceea ce privește serviciile push-to-talk. Samsung intenționează să introducă aceste servicii în câteva dintre terminalele sale în 2004 și 2005, pe baza tehnologiei push-to-talk de la Nokia. Separat, o serie de operatori din Asia au anunțat astăzi că intenționează să comercializeze produse care să ofere servicii push-to-talk pe baza soluției de rețea oferită de compania Nokia.
Nokia consideră, de asemenea, că aplicațiile multimedia mobile vor deveni disponibile pentru publicul larg. De la lansarea sa în octombrie 2003, terminalul Nokia 6600 a devenit cel mai bine vândut telefon inteligent din lume, livrările depășind până în prezent 2 milioane de unități. Funcțiile performante pentru transmiterea imaginilor, gama largă de aplicații dezvoltate de terțe părți, accesul la e-mail de pe telefonul mobil și serviciile de streaming video devin astfel disponibile într-un pachet complex, ușor de utilizat.

Nokia 6600 -
specificații tehnice:
- Cameră digitală cu zoom
- Video recorder & player
- Ecran TFT cu 65.536 culori
- Management avansat al infor-
mațiilor personale
- Java™ MIDP 2.0
- Telefon tri-band
- Platformă Series 60