.

Nokia a atins în această vară cifra de 1 milliard de telefoane vândute. Noile piețe în curs de dezvoltare vor fi cele care vor impulsiona evoluția numărului de abonați, ce va atinge 3 miliarde de utilizatori până în anul 2010, estimează compania.

Nokia a prezentat miercuri 21 septembrie telefonul Nokia 2652, continuând astfel să extindă gama de telefoane elegante, la prețuri accesibile, destinate utilizatorilor de pe piețele în curs de dezvoltare. Terminalul cu design pliabil Nokia 2652, stilat și funcțional, duce mai departe succesul de care s-a bucurat Nokia 2650, care a fost, de altfel, premiat. Noul telefon vine cu două noi motive de design, 'Cell' și 'Fleur', utilizatorii având posibilitatea de a alege între nuanțe de gri închis și alb sidefiu pentru taste. Noul terminal va fi disponibil pentru vânzare în luna octombrie 2005, prețul estimat fiind de 100 EUR, fără subvenții și taxe. Telefonul Nokia 2652 va fi disponibil în Europa, Orientul Mijlociu, Africa și în China.

Numărul de abonați la serviciile de telefonie mobilă a ajuns la 2 miliarde
Dat fiind faptul că numărul abonaților la serviciile de telefonie mobilă a atins cifra de 2 miliarde la nivel global, compania Nokia consideră că există nenumărate oportunități de dezvoltare și este hotărâtă să stimuleze procesul de creștere pe noile piețe în curs de dezvoltare, precum Brazilia, Rusia, India, China și mai multe țări din Africa. Pe aceste piețe, factorul-cheie este reprezentat de prețul accesibil al comunicațiilor mobile pentru abonați.

"Ne străduim, împreună cu operatorii, să oferim telefoane și soluții accesibile, care să reducă costurile totale implicate de deținerea unui telefon și de serviciile de telefonie mobilă', a spus Kai Öistämö, Senior Vice President, Mobile Phones, Nokia. "Nokia a fost primul producător care s-a concentrat asupra lansării unei game extinse de produse și soluții de rețea pentru piețele cu un ritm rapid de dezvoltare. În continuare, ne vom dedica efortului de a lansa telefoane accesibile și atractive, cu un set echilibrat de funcții, precum și soluții inovatoare în domeniul rețelelor, pentru a răspunde nevoilor de comunicare ale utilizatorilor de pe aceste piețe.'

"De asemenea, este foarte importantă colaborarea strânsă cu organismele guvernamentale, pentru a înlătura posibilele bariere din calea evoluției. Dacă va exista o combinație potrivită de telefoane mobile, soluții pentru rețele, servicii și reglementări oficiale, credem că se va crea un peisaj al comunicațiilor mobile în care operatorii pot oferi, în mod profitabil, servicii de comunicații mobile unui număr tot mai mare de utilizatori, pentru numai 5 dolari pe lună. Apreciem că, atunci când costul serviciilor mobile va fi atât de convenabil, curba creșterii pe piețele în curs de dezvoltare va înregistra o ascensiune serioasă', a adăugat Öistämö.

Nokia vinde telefonul mobil cu numărul 1 miliard
'Ritmul alert și susținut în care crește numărul de abonamente înregistrate în domeniul comunicațiilor mobile a întrecut chiar și așteptările specialiștilor din industria de profil. De la începutul anilor 1990, am văzut cum transferul de voce a devenit cu adevărat fără fir iar telefoanele mobile au evoluat de la dispozitive axate pe capabilități pentru voce la dispozitive cu funcții complexe. La începutul verii, Nokia a vândut telefonul mobil cu numărul un miliard - un model Nokia 1100 vândut în Nigeria', a declarat Öistämö. 'žNoile piețe în curs de dezvoltare precum Nigeria vor fi cele care vor impulsiona evoluția numărului de abonați, ce va atinge 3 miliarde de utilizatori până în anul 2010'.

În calitate de lider mondial pe piața producătorilor de dispozitive mobile, Nokia a introdus sute de modele de telefoane mobile inovatoare de la începutul anilor 1980. Compania produce volume mari de telefoane mobile de la începutul anilor 1990, când au fost introduse primele rețele digitale. În anul 1998, Nokia a anunțat că a fabricat 100 de milioane de telefoane mobile, devenind, astfel, cel mai mare producător de telefoane mobile din lume. În anul 2004, Nokia se detașa clar ca lider pe piața producătorilor de dispozitive mobile, având un volum de producție de 207 milioane de unități.

'žNoile piețe în curs de dezvoltare precum Nigeria vor fi cele care vor impulsiona evoluția comunicațiilor mobile, creându-se, astfel,  punți de legătură care vor conecta jumătate din populația Globului'. '“ Kai Öistämö, Senior Vice President, Mobile Phones în cadrul Nokia.

Momente Nokia / 'žȘtiați că...?'

În intervalul cuprins între momentul lansării telefonului pentru mașină Mobira Senator, în anul 1982, și lansarea telefonului Nokia 2652, care a avut loc astăzi, Nokia a introdus pe piața aproximativ 400 de modele de telefoane care să fie compatibile cu majoritatea standardelor analogice și digitale

  • Primul produs emblematic produs de compania Nokia, modelul Nokia 2100, care a fost lansat în anul 1994, a înregistrat vânzări de 20 de milioane de unități la momentul apariției sale
  • Cel mai bine vândut telefon din lume, Nokia 3310 / 3330 a înregistrat vânzări de 126 de milioane de unități, din momentul lansării sale, în anul 2000, până când a fost retras de pe piață, în cursul acestui an. Pentru a avea un termen de comparație, numărul total al telefoanelor Nokia vândute în perioada cuprinsă între anii 1991 și 1998 se ridică la valoarea de 100 de milioane.
  • Dacă toate telefoanele Nokia 3310/3330 care au fost vândute ar fi puse cap la cap, linia formată ar putea acoperi distanța de la Helsinki, Finlanda până la Santiago, Chile '“ peste 13.500 km
  • În anul 1991, Nokia a vândut 800 000 de telefoane. În anul 2004, compania a produs 207,7 milioane telefoane, ceea ce echivalează cu 6,5 telefoane pe secundă.
  • Nokia utilizeză anual 100 de miliarde de componente. Un telefon include, în medie, până la 400 de componente.
  • Nokia (www.nokia.com) este liderul mondial în domeniul comunicațiilor mobile, stimulând procesul de creștere și dezvoltare durabilă în cadrul mai larg al industriei mobilității. Nokia îi ajută pe oameni să comunice unul cu celălalt și să se păstreze la curent cu informația care îi interesează, oferind produse inovatoare și ușor de utilizat precum telefoane mobile, dispozitive și soluții pentru imagini, jocuri, informații și afaceri. Nokia furnizează echipament, soluții și servicii pentru operatorii de rețele mobile și pentru corporații.