.

Nokia anunță pentru trimestrul al doilea al anului 2005 vânzări nete de 8,1 miliarde Euro și câștiguri pe acțiune de 0,18 Euro. Compania a înregistrat o creștere de 25% a vânzărilor. În același timp, Nokia își modifică în sens pozitiv previziunile referitoare la volumul pieței dispozitivelor mobile, estimând că acesta va ajunge la 760 de milioane de unități.

Versiunea completă a comunicatului de presă, care include și tabele, este disponibilă la:
http://www.nokia.com/results2005Q2e.pdf

JORMA OLLILA, PREȘEDINTE și CEO NOKIA:
Sunt deosebit de încântat să constat că vânzările companiei în general au crescut considerabil, cu 25%, comparativ cu trimestrul al doilea al anului anterior. Creșterea vânzărilor a fost și mai semnificativă la nivelul dispozitivelor mobile. În același timp, câștigurile pe acțiune ale companiei au crescut cu 20% față de trimestrul al doilea al anului precedent. În ceea ce privește volumul de dispozitive mobile, s-a înregistrat o creștere de 34% față de anul trecut, fapt ce a generat o creștere estimată a cotei noastre de piață la nivelul dispozitivelor mobile la 33%. Acest lucru a demonstrat clar capacitatea noastră de a profita de oportunitățile create pe piețele în curs de devoltare în ceea ce privește volumele de dispozitive mobile și de a ne consolida poziția de lider pe piața high-end a telefoanelor mobile inteligente.

Volumele înregistrate la nivelul industriei de profil în general au fost ușor mai ridicate decât ne așteptam, ceea ce ne-a determinat să ne modificăm estimările pentru întregul an în ceea ce privește volumul pieței, la 760 milioane de unități, cu 20 de milioane mai mult decât inițial. Cu toate acestea, având în vedere faptul că această creștere a fost în principal determinată de evoluțiile înregistrate pe piețele în curs de dezvoltare, unde există presiuni puternice legate de preț și unde predomină produsele low-end, prețurile de vânzare medii la nivelul industriei de profil au continuat să scadă treptat. Așa s-a întâmplat în cazul Nokia în trimestrul al doilea, iar acest lucru s-a reflectat la nivelul profitabilității companiei. În prezent, credem că aceste tendințe vor continua pe parcursul anului atât la nivelul industriei, cât și în ceea ce privește Nokia.

Produsele noi și eficiența operațională rămân în continuare elementele cheie care ne permit să diminuăm impactul pe care schimbările din cadrul mixului și presiunile legate de preț îl au asupra profitabilității. De la începutul anului, am lansat deja 34 de noi dispozitive mobile, în diverse categorii de preț. Pe termen mediu și lung, ne propunem să ne optimizăm capacitatea globală de fabricație pentru diverse segmente și produse și, de asemenea, să ne dezvoltăm în continuare rețeaua cerere-ofertă.

Sunt foarte încântat că am reușit să ne extindem sau să ne păstrăm cota de piață în sectorul dispozitivelor mobile la nivelul tuturor regiunilor. Cota de piață de 33% obținută în trimestrul al doilea a fost rezultatul creșterilor masive înregistrate în America Latină, China și America de Nord. În același timp, ne-am păstrat cota de piață atât în Asia Pacific, cât și în Europa/Orientul MIjlociu/Africa. Cota noastră de piață a crescut și la nivelul dispozitivelor 3G, așa cum, de altfel, ne așteptam.

Divizia infrastructurilor pentru comunicații mobile a avut o evoluție bună în trimestrul al doilea, în special în America Latină. Cu toate acestea, având în vedere concurența acerbă și eforturile companiei de a se impune pe piețele în curs de dezvoltare, estimăm că profitabilitatea diviziei '˜Rețele'™ va fi mai scăzută în cea de-a doua jumătate a anului 2005, comparativ cu prima jumătate.

La o analiză de ansamblu a trimestrului doi, putem spune că am înregistrat o serie de succese care pot fi continuate, în ciuda provocărilor din ce în ce mai mari pe care le are în față industria de profil. Structura topului celor mai puternice companii este încă în schimbare, atât în domeniul dispozitivelor mobile, cât și în sectorul rețele, însă Nokia are toate premisele pentru a câștiga competiția. În acest sens, vom continua să facem investiții susținute în marketing și cercetare și dezvoltare.

Ne-am dezvoltat portofoliul de dispozitive mobile pentru segmentul superior, iar în ceea ce privește segmentul de bază '“ acolo unde se înregistrează o creștere din ce în ce mai mare - avem avantajul volumului, al mărcii și calității. Toate acestea ne îndreptățesc să considerăm că dispunem de o bază solidă pentru a ne consolida poziția de lider în domeniul produselor și al tehnologiilor.

EVOLUȚII LA NIVELUL INDUSTRIEI
Pe baza evoluțiilor înregistrate în cel de-al doilea trimestru al anului 2005 la nivelul volumului, Nokia se așteaptă ca piața globală a dispozitivelor mobile să atingă, în acest an, aproximativ 760 de milioane de unități. Estimarea noastră anterioară era de 740 de milioane de unități, în creștere de la un nivel estimat de 643 de milioane de unități în 2004. Estimăm că numărul din ce în ce mai mare de abonați pe piețele în curs de dezvoltare va fi principalul factor care va determina creșterea volumului.

Ne așteptăm ca valoarea pieței globale a dispozitivelor mobile să crească în continuare în acest an. Cu toate acestea, având în vedere că ponderea telefoanelor mobile din segmentul de bază, care sunt disponibile la prețuri mai mici, continuă să crească, se așteaptă ca nivelul mediu al prețurilor de comercializare să înregistreze o tendință descendentă pentru restul anului. În ceea ce privește infrastructura pentru comunicațiile mobile, Nokia se așteaptă ca piața globală a infrastructurilor să înregistreze o creștere ușoară, în Euro, în 2005, față de 2004. În țările în curs de dezvoltare, operatorii se află în diverse etape de accelerare a procesului de extindere a capacității, pentru a face față creșterii numărului de abonați, în timp ce pe piețele dezvoltate se așteaptă ca investițiile în dezvoltarea capacității și optimizarea rețelelor să continue.

PREVIZIUNI PENTRU CEL DE-AL TREILEA TRIMESTRU DIN 2005
Se estimează că vânzările nete ale Grupului Nokia pentru al treilea trimestru se vor situa în intervalul 7,9 miliarde Euro - 8,2 miliarde Euro, comparativ cu 7,1 miliarde Euro în al treilea trimestru din 2004. Se anticipează că valoarea câștigurilor pe acțiune (diluate) se va cifra la 0,14 Euro - 0,17 Euro, comparativ cu valoarea (diluată) de 0,15 Euro înregistrată în al treilea trimestru din 2004.

În viitorul apropiat, Nokia intenționează să nu mai ofere cifre ale vânzărilor și valori ale câștigurilor pe acțiune în cadrul rapoartelor financiare trimestriale. Acest lucru se impune ca urmare a deciziei pe care compania a luat-o recent, de a dezvălui în mod voluntar date și informații financiare cu acoperire mai largă, la nivel de corporație, precum și ca rezultat al unor aspecte normative recente și al schimbărilor continue care au loc la nivelul regulamentului referitor la informațiile care pot fi transmise publicului.

Nokia este liderul mondial în domeniul comunicațiilor mobile, stimulând procesul de creștere și dezvoltare durabilă în cadrul mai larg al industriei mobilității. Nokia îi ajută pe oameni să comunice unul cu celălalt și să se păstreze la curent cu informația care îi interesează, oferind produse inovatoare și ușor de utilizat precum telefoane mobile, dispozitive și soluții pentru imagini, jocuri, informații și afaceri. Nokia furnizează echipament, soluții și servicii pentru operatorii de rețele mobile și pentru întreprinderi. www.nokia.com.