.

Volumele de dispozitive Nokia au atins cifra de 84 milioane unități în ultimul trimestru din 2005.

Nokia a anunțat joi vânzări nete de 10,3 miliarde EUR și câștiguri per acțiune de 0,25 EUR pentru trimestrul al IV-lea 2005, iar pentru întregul an 2005, vânzări nete de 34,2 miliarde EUR și câștiguri per acțiune de 0,83 EUR
Creșterea cotelor de piață pe segmentul dispozitivelor mobile a determinat un plus de 16% pentru vânzările anuale și de 20% pentru câștigurile per acțiune

Consiliul Director al companiei Nokia va propune acordarea unui dividend de 0,37 EUR per acțiune pentru anul 2005 (față de 0,33 per acțiune în 2004)

Textul integral al anunțului, însoțit de tabele, este disponibil la adresa http://www.nokia.com/results2005Q4e.pdf

REPERE ESENȚIALE ALE TRIMESTRULUI IV, 2005

  • Volumele de dispozitive mobile, la nivelul întregii industrii, au atins cifra de 244 milioane unități: o creștere de 23% față de trimestrul anterior și de 25% față de aceeași perioadă a anului precedent
  • Volumele de dispozitive Nokia au atins cifra de 84 milioane unități: creștere de 26% față de trimestrul anterior și de 27% față de aceeași perioadă a anului precedent
  • Cota de piață a companiei Nokia pe piața dispozitivelor mobile a atins nivelul de 34%: creștere de 1% față de trimestrul anterior și nivel egal cu cel din aceeași perioadă a anului precedent
  • Compania Nokia, lider detașat pe piețele din Europa, zona Asia-Pacific, China, Orientul Mijlociu & Africa
  • Nokia a răscumpărat 121 milioane acțiuni (în total, 315 milioane de acțiuni răscumpărate în 2005)

JORMA OLLILA, CHAIRMAN ȘI CEO:
Sunt extrem de încântat de rezultatele obținute de Nokia, atât în trimestrul IV, 2005, cât și la nivelul întregului an 2005. Pentru prima dată în existența companiei, vânzările noastre trimestriale au depășit cifra de 10 miliarde EUR. În plus, în acest an am reușit să atingem volume record și să obținem creșteri solide ale cotelor de piață. Vânzările Nokia au crescut cu 16% în 2005, cea mai mare creștere de acest tip înregistrată din anul 2000 și până acum. Câștigurile per acțiune au crescut cu 20% la nivel anual.

În ceea ce privește ansamblul industriei, putem spune că 2005 a reprezentat încă un an de creștere solidă a volumelor de dispozitive mobile. Nokia estimează că piața globală a dispozitivelor a crescut cu 24% în 2005, atingând nivelul de 795 milioane unități, pe întregul an. Estimăm, de asemenea, că la sfârșitul lui 2005 existau 2,2 miliarde de utilizatori de telefonie mobilă.

Volumele de dispozitive mobile ale Nokia au crescut cu 28% în 2005, atingând nivelul record de 265 de milioane de unități. Cota de piață globală a companiei a crescut, de asemenea, la 33% în 2005 '“ creștere impulsionată de progresele realizate în China, zona Asia-Pacific și Europa. În același timp, ne-am mărit cota de piață pe segmentul WCMDA de mai mult de trei ori.

Sunt încântat de rezultatele obținute per ansamblu de divizia Mobile Phones. Portofoliul de produse îmbunătățit al acestei divizii și poziția puternică pe care o deține pe piețele emergente au contribuit în mod semnificativ la creșterea și profitabilitatea înregistrate de companie în 2005. În ceea ce privește divizia Multimedia, creșterea vânzărilor cu 63% la nivel anual ne arată foarte clar că strategia companiei de a se adresa unor segmente noi ale pieței comunicațiilor mobile este o strategie care funcționează.

În 2005, Nokia a avut un flux operațional de lichidități de 4,1 miliarde EUR și a distribuit acționarilor suma record de 5,8 miliarde EUR, sub formă de dividende și răscumpărări de acțiuni.

Încă o dată, în autenticul spirit Nokia, echipa noastră a fost la înălțimea provocărilor pe care le-a avut de înfruntat și a reușit să obțină rezultate foarte bune, pe o piață din ce în ce mai competitivă.

OLLI-PEKKA KALLASVUO, PREȘEDINTE ȘI COO:
Trimestrul al IV-lea 2005 a reprezentat o perioadă de realizări importante pentru Nokia, pe numeroase piețe cheie. În Statele Unite ale Americii, am înregistrat creșteri semnificative ale cotei de piață și ale volumelor, față de trimestrul anterior. Ne-am menținut, de asemenea, poziția de lider în Europa, zona Asia-Pacific, China și Orientul Mijlociu & Africa. În mare parte, acest succes se datorează extinderii portofoliului nostru de produse; la sfârșitul anului 2005, acesta includea o gamă largă de dispozitive, cu un design foarte variat și cu prețuri diverse, pentru toate categoriile de utilizatori.

Vom continua să facem eforturi pentru a atinge o mai mare eficiență și un grad mai mare de utilitate finală a activităților noastre de cercetare și dezvoltare. În 2005, am făcut progrese în acest sens, reușind să reducem ponderea acestor cheltuieli de la 12,9% din vânzările nete (2004) la 11,2% din vânzările nete.

În trimestrul al IV-lea, divizia Networks a înregistrat rezultate foarte bune, facilitate de calitatea serviciilor oferite și de vânzările ridicate, caracteristice acestei perioade a anului. În 2005, divizia Enterprise Solutions a luat o serie de măsuri pentru a răspunde mai bine nevoilor pieței de utilizatori-companii. Printre aceste măsuri s-a numărat decizia de a achiziționa compania Intellisync (operațiune aflată în desfășurare), unul din liderii industriei de software pentru mediul mobil și de mesagerie prin conexiune fără fir, în medii platform-independent.

PREVIZIUNI LA NIVELUL INDUSTRIEI ȘI LA NIVELUL COMPANIEI NOKIA, PENTRU TRIMESTRUL I, 2006
Nokia se așteaptă ca volumele globale de dispozitive mobile din trimestrul I, 2006 să reflecte evoluția sezonieră firească a industriei, după un trimestru IV (2005) cu vânzări foarte ridicate. Ne așteptăm ca Nokia să obțină în trimestrul I, 2006, o cotă pe piața dispozitivelor care să fie egală sau ușor mai mare decât cea din trimestrul anterior. Față de aceeași perioadă a anului precedent, ne așteptăm ca această cotă de piață să crească. Preconizăm, de asemenea, că prețul mediu de vânzare al dispozitivelor Nokia, în trimestrul I, 2006, va fi egal sau ușor mai scăzut față de trimestrul anterior, din cauza schimbărilor intervenite în ponderea pe care diverse regiuni geografice o au în rezultatele companiei. În ceea ce privește vânzările diviziei Networks, ne așteptăm la o descreștere de natură sezonieră în trimestrul I, 2006, însă, față de aceeași perioadă a anului precedent, întrevedem o creștere.

PREVIZIUNI PENTRU 2006
Nokia se așteaptă ca volumul pieței de dispozitive mobile să înregistreze o creștere de peste 10% în 2006, de la cifra de 795 milioane unități, rezultată din estimările noastre preliminare pentru 2005. Ne așteptăm, de asemenea, ca industria dispozitivelor mobile să crească și valoric în 2006. Întrevedem însă o anumită descreștere a prețurilor medii de vânzare la nivelul industriei, fenomen care reflectă, în primul rând, influența din ce în ce mai mare a piețelor emergente. Nokia prevede o creștere moderată a pieței de infrastructură pentru mediul mobil (în termenii monedei europene), în 2006. Obiectivul Nokia este creșterea cotei sale de piață, atât pe piața de dispozitive mobile, cât și pe cea de infrastructură pentru mediul mobil, pentru a-și dezvolta poziția de lider la nivelul industriei.

Nokia este liderul mondial în domeniul comunicațiilor mobile, stimulând procesul de creștere și dezvoltare durabilă în cadrul mai larg al industriei mobilității. Nokia îi ajută pe oameni să comunice unul cu celălalt și să se păstreze la curent cu informația care îi interesează, oferind produse inovatoare și ușor de utilizat precum telefoane mobile, dispozitive și soluții pentru imagini, jocuri, informații și afaceri. Nokia furnizează echipament, soluții și servicii pentru operatorii de rețele mobile și pentru corporații. www.nokia.com.