.

Deși nici unul dintre participanții la cursa Grand Channel, sponsorizată de DARPA, pentru vehicule robotizate nu s-a apropiat amenințător de câștigarea marelui premiu de 1 milion USD, totuși firma de consultanță Strategy Analytics nu privește situația ca pe un eșec tehnologic. Este vorba despre prima cursă de autovehicule care nu sunt conduse de un șofer uman și care trebuie să traverseze o distanță de 150 de mile prin deșert în mai puțin de 10 ore.

Cursa, care a avut loc la jumătatea lunii martie, în Boston '“ și care este prima de acest gen '“ reprezintă un test pentru capacitățile de condus în zone cu obstacole și asta doar pe baza tehnologiei robotice, fără nici o intervenție umană. Neena Buck, vicepreședinte al programului Strategy Analytics Emerging Frontiers, care cercetează oportunitățile și provocările unei game vaste de capacități ce implică inteligență acumulată, apreciază că experiența câștigată în cursa Grand Channel pregătește terenul pentru viitoarea epocă a vehiculelor, dispozitivelor și serviciilor inteligente.

În plus, Nina Buck a încheiat recent și raportul 'Sisteme și produse inteligente' care examinează proiectele de cercetare ale sponsorului acestei curse, DARPA (Defense Advanced Research Project Agency) care a contribuit și la inițierea Internetului. Potrivit Strategy Analytics, pentru a câștiga cursa Grand Channel, participanții trebuie să se perfecționeze în trei aspecte '“ defecțiuni de mecanică, electronică și electrică, procesare mai rapidă a senzorilor de alimentare și a comenzilor de răspuns și îmbunătățirea sistemului de evitare a obstacolelor. 'Anul acesta, cea mai bună a fost echipa Carnegie Mellon. Chiar dacă autovehiculul lor nu a circulat decât cu 7,4 mile/oră, performanța lor concurează cu cea a fraților Wright, care au realizat primul zbor aviatic, în 1903, pe o distanță de 36 m', precizează Harvey Cohen, președintele Stategy Analytics.