.

Platforma YouTube și-a făcut debutul pe 20 ianuarie în business-ul închirierii de filme, contribuind astfel la promovarea unor filme ce vor fi prezentate la următoarea ediție a festivalului de film Sundance. Astfel, începând din 22 ianuarie, utilizatorii YouTube din SUA vor putea închiria 5 filme din edițiile 2009 și 2010 ale Festivalului Sundance. Filmele vor fi disponibile până pe 31 ianuarie, iar YouTube intenționează să adauge și alte filme în săptămânile următoare, de la parteneri americani ce activează și în alte industrii, precum industria sănătății sau a educației. Această decizie face parte dintr-un program de testare prin care YouTube speră că va încuraja mai multe studiouri de film să își închirieze filmele prin intermediul platformei sale, concurenții săi fiind iTunes Store (Apple Inc.), Amazon.com Inc, Netflix Inc, precum și Blockbuster Inc. Primul lot de închirieri YouTube va costa 3,99 USD pentru o perioadă de vizionare de 48 de ore. Studiourile de filme vor fi în măsură să stabilească propriile prețuri, perioadele de vizualizare variind de la una până la 90 de zile. În acest nou model de afaceri, YouTube va primi un comision, care nu a fost nespecificat, pentru fiecare închiriere. Platforma va utiliza Google Checkout pentru facilitarea închirierilor.